Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Концепція інформаційної війни Китаю

Ще на XVI з'їзді шестидесятимільйонної Комуністичної партії, що відкрився 8 листопада 2002 року було задекларовано, що Китай вступає в третій етап реформ, мета якого ― досягнення достатку. На думку китайських лідерів, добитись цього можливо лише через поєднання духовної цивілізації з економічними реформами. Раніше було визначено, що Компартія Китаю не сповідує догмати марксизму-ленінізму ХІХ століття. Вона плавно підлаштовується під ритм життя інформаційної цивілізації ХХІ століття. Не випадково й те, що на XVI з'їзді було ухвалено рішення про прийняття в ряди Компартії підприємців і представників високотехнологічного сектору економіки. Саме вони, представники інформаційного покоління китайської політичної еліти, й стануть опорою правлячої верхівки Китаю.

Керівництво Компартії Китаю (КПК), командування збройних сил Народно-визвольної армії Китаю (НВАК) вважає інформаційно-психологічні операції важливим складовим елементом бойових дій, використовує усі наявні можливості для контролю за потоками інформації. Після утворення КНР (1949) в усіх конфліктах, в яких брала участь НВАК, психологічні операції були обов'язковим чинником її стратегії. (Під час Корейської війни (1950―1953) політичні органи НВАК прагнули за допомогою агітаційно-пропагандистських матеріалів дискредитувати військово-політичне керівництво США і Південної Кореї, вихваляти бойову міць і воєнні успіхи північнокорейських і китайських військ).

Нині під інформаційними операціями розуміється сукупність заходів для впливу на інформацію й інформаційні системи противника й одночасного захисту власної інформації. Особливий наголос робиться на підрив економіки противників, їхніх систем воєнних комунікацій, зв'язку й управління військами.

Аналіз воєнної доктрини КНР та її сучасних положень дає змогу визначити низку завдань, що повинні вирішувати політичні органи НВАК у сучасній війні. На початковому етапі пропаганду потрібно спрямовувати на послаблення морального духу й дискредитацію тимчасових успіхів противника. Після відбиття його стратегічного наступу необхідно, використовуючи успіхи оборонних боїв, усіляко деморалізувати ворога, посіяти сумнів у можливості досягнення поставлених у війні цілей, схилити частину його солдатів і офіцерів до переходу на свою сторону. Коли потім розгорнеться стратегічний контрнаступ, військовослужбовців противника закликатимуть до масової здачі в полон, особливо тих, що знаходяться в оточенні. При перенесенні бойових дій на чужу територію до завдань політорганів буде входити також і морально-психологічна обробка населення окупованих НВАК районів.

Китайські військові аналітики вважають, що сьогодні нездатність протистояти іноземному інформаційно-психологічному вторгненню небезпечніша, ніж відсталість в інших галузях. Розвиток технологій дає можливість активно впливати на всіх людей ― від пересічних громадян до глав держав. Імітація висловлювань лідерів країн, фальсифікація фото- і кіноматеріалів з наступною демонстрацією цього непідготовленій аудиторії ― усе це здатне серйозно вплинути на населення і військовослужбовців супротивної сторони.

Комуністична партія Китаю врахувала стратегічні помилки КПРС, що так і не зуміла в кінці ХХ століття відійти від віджилих догм кінця ХІХ століття.

Враховуючи геополітичну ситуацію у світі й агресивний характер американської політики, Китай визначив свій стратегічний курс на досягнення найважливіших політичних і економічних завдань використовуючи концепцію інформаційної війни. Багато аналітиків вважають, що Китай є світовим лідером у веденні інформаційної війни і саме за допомогою її методів китайці досягли значних економічних успіхів.

Термін інформаційна війна був уведений у Китаї в 1985 році провідним китайським теоретиком інформаційної війни Шень Вейгуаном.

Досвід далекого минулого.В основі теоретичних підходів китайських фахівців у інформаційному протиборстві ― погляди і рекомендації відомого старокитайського філософа і теоретика війн Сунь Цзи. Він першим узагальнив досвід інформаційної дії на супротивника. Сунь Цзи пояснює важливість володіння інформацією і прийомами дезінформації супротивника для маніпулювання його поляганням і діями: "Якщо я покажу супротивнику яку-небудь форму, а сам цієї форми не матиму, я збережу цілісність, а супротивник розділиться на частини"4.

Наведемо деякі з настанов для ведення інформаційної війни, написані ще в VI столітті до нашої ери:

― розкладайте все гарне, що є в країні вашого супротивника;

― втягуйте видатних діячів супротивника в злочинні дії;

― підривайте престиж керівництва супротивника й виставляйте його в потрібний момент на ганьбу громадськості;

― використайте з цією метою співробітництво з найпідлішими й наймерзеннішими людьми;

― розпалюйте сварки й провокуйте зіткнення серед громадян ворожої вам країни;

― підбурюйте молодь проти старіших;

― перешкоджайте всіма способами роботі уряду;

― перешкоджайте всіляко нормальному постачанню військ і підтриманні в них порядку;

― сковуйте волю воїнів супротивника особливими піснями й музикою;

― робіть все можливе, щоб знецінити традиції ваших ворогів і підірвати їхню віру до своїх богів;

― посилайте жінок легкої поведінки, щоб доповнити справу розкладання;

― будьте щедрими на пропозиції й подарунки для купівлі інформації та спільників;

― не заощаджуйте ні на грошах, ні на обіцянках, бо вони дають чудові результати.

Аналізуючи викладене, можна зробити висновок, що інформаційні війни у світі точаться, принаймні, останні дві з половиною тисячі років. Точаться постійно, іноді доповнюючись застосуванням звичайних збройних сил.


Читайте також:

  1. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  2. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  3. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  4. Абстрактна небезпека і концепція допустимого ризику.
  5. Адміністративний устрій та окупаційний режим в Україні під час війни 1941-1945 рр
  6. Алкени – вуглеводні, в молекулах яких є один подвійний зв’язок між атомами вуглецю . Алкені називають також олефінами або етиленовими вуглеводнями.
  7. Аналітична психологія. Концепція Карла Юнга
  8. Англійська педагогіка XVII ст. Педагогічна концепція Дж.Локка
  9. Антивоєнні рухи напередодні Першої світової війни
  10. Архівна справа в Україні в роки другої світової війни
  11. Афро-азійський світ після Першої світової війни.
  12. Близький Схід під час Другої світової війни.




Переглядів: 823

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Органи інформаційно-психологічних операцій США | Сучасна концепція інформаційної війни Китаю

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.