Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 11. Олігополія та монополістична конкуренція

Тема 10. Монопольний ринок

Тема 9. Ринок досконалої конкуренції

Тема 8. Витрати і результати виробництва

 

Економічний та бухгалтерський підходи до визначення витрат. Явні та неявні витрати. Витрати виробництва у короткостроковому періоді. Постійні, змінні, сукупні, середні та граничні витрати. Означення, графічний аналіз особливостей взаємною розташування та закономірностей зміни кожною з видів витрат, точки мінімуму та їх взаємне розташування. Витрати виробництва в довгостроковому періоді. Криві довгострокових витрат та їх види. Концепція мінімально-ефективного розміру підприємства.

 

 

Поняття ринкової структури. Види ринкових структур та їх ознаки. Модель ринку досконалої конкуренції та її характеристика. Ринковий попит та крива попиту на продукцію фірми за умов досконалої конкуренції. Сукупний, середній та граничний доходи фірми, їх графічне відображення. Граничний дохід та його співвідношення з лінією попиту на продукцію фірми. Конкурентна стратегія фірми у короткостроковому періоді.Максимізація прибутку (два підходи). Дослідження умов прибутковості та збитковості фірми: графічний аналіз впливу ринкової ціни на взаємне розміщення кривих сукупних витрат, сукупного доходу та прибутку фірми досконалого конкурента. Ринкова ціна та умови прибутковості фірми, беззбитковості, збитковості, повного згортання виробництва (графічно). Конкурентна стратегія фірми у довгостроковому періоді.Умови довгострокової рівноваги. Пропозиція фірми і галузі у довгостроковому періоді. Ефективність ринку досконалої конкуренції.

 

 

Модель чистої монополії та її характеристика. Поняття та ознаки. Природні, економічні, адміністративні та правові бар'єри монопольного ринку. Різновиди монополій: відкриті, закриті, природні. Монопсонія. Монопольний ринок у короткостроковому та довгостроковому періодах. Крива попиту монополіста. Визначення монополістом ціни та обсягу виробництва (графічна та алгебраїчна інтерпретація). Вплив на поведінку монополіста цінової еластичності попиту. Пропозиція монополіста та особливості її формування. Цінова дискримінація. Рівновага фірми-монополіста у довгостроковому періоді. Досягнення та утримання монопольної влади. Економічні наслідки та соціальна ціна монополії. Порівняльний аналіз досконалої конкуренції та монополії. Державне регулювання монопольної діяльності, антимонопольна політика.

 

 

Основні ознаки олігополії. Основні причини існування олігополії. Різноманітність олігополістичних структур, загальна взаємоза­лежність і складність аналізу поведінки підприємства на ринку. Дуополія, суть моделі Курно та Бертрана. Формальні умови моделі. Оптимізація обсягу виробництва в умовах дуополії. Моделі олігополісичного ціноутворення: цінова війна та її наслідки; картель та легальні угоди; таємні і мовчазні змови (лідерство у цінах). Модель ламаної кривої попиту. Ціноутворення за принципом: «витрати плюс ...». Олігополія та економічна ефективність. Науково-технічний прогрес за умов олігополії. Економічні наслідки олігополії. Державне регулювання олігополії. Сутність та основні риси ринку монополістичноїконкуренції. Ознаки та умови функціонування. Ринкова поведінки монополістичного конкурента.Еластичністьпопиту.Визначення оптимального обсягу виробництва та ціни. Цінова політика фірми. Короткострокова тадовгостроковарівновага галузі (графічна інтерпретація). Сутність та передумови розвитку нецінової конкуренції.Поглиблення диференціації продукту: позитивні та негативні наслідки. Вплив рекламної діяльності на обсяги виробництватавитрати. Економічна доцільність реклами. Ефективність монополістичної конкуренції.

 


Читайте також:

  1. Досконала конкуренція та ефективність
  2. Досконала та недосконала конкуренція.
  3. За організаційними формами виділяють такі типи сощально-трудових відносин: партнерство, патерналізм, конкуренція, солідарність, субсидіарність, дискримінація та конфлікт.
  4. Інституціональні основи ринкової економіки становлять: приватна власність, свобода підприємницької діяльності, вільна конкуренція.
  5. Конкуренція в підприємницькому середовищі.
  6. Конкуренція і витрати
  7. Конкуренція і монополія. Типи конкурентних ринків.
  8. Конкуренція й підприємство
  9. Конкуренція та її значення. Монополізм, вплив монополій на економічні процеси.
  10. Конкуренція та її інтенсивність
  11. Конкуренція та її місце в ринковій економіці
  12. Конкуренція та її роль у ринковій економіці, функції та класифікація видів конкуренції.




Переглядів: 766

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 7. Варіації факторів виробництва та оптимум товаровиробника | КУРС ЛЕКЦІЙ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.