Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методи бюджетного контролю

 

Методи бюджетного контролю :

1.камеральна перевірка;

2.документальна перевірка;

3.економічний аналіз;

4.ревізія;

5.аудит;

6.тематична перевірка.

 

Упрактиці бюджетної роботи найбільш поширеною формою контролю є ревізія.

 

Ревізія- це система контролюючих дій, які спрямовані на всебічну перевірку фінансово-господарської діяльності підприємств та установ, роботи фінансових органів щодо складання і виконання бюджету.

Метою ревізій є встановлення законності проведених операцій, дотримання фінансової дисципліни, порядку і правил організації обліку, достовірності звітності.

Основна мета ревізії— виявити господарські й фінансові порушення, зловживання, факти безгосподарності, розкра­дання, марнотратства, визначити причини та умови, які їм сприяли, і винних у цьому осіб, ужити заходів до відшко­дування завданого збитку, розробити заходи з усунення не­доліків і порушень, а також: притягнути до відповідальності (адміністративної чи кримінальної) осіб, які допустили правопорушення.

Ревізія підприємницьких структур надає всебічну оцінку виробничій і фінансово-господарській діяльності підприємств, ефективності використання виробничого потенціалу, забезпеченню збереження господарських ресурсів, повноті нарахування та сплати податків до бюджету тощо.

Ревізія здійснюється спеціальною уповноваженою ревізійною групою після виконання господарських операцій за певний пері­од. Виявлені під час ревізії недоліки і порушення чинного законо­давства, нормативно-правових актів, які регулюють господарську діяльність, взаємовідносини з бюджетом обґрунтовуються систе­мою доказів з визначенням розмірів збитків, втрат, нестач, конк­ретизацією винних службових осіб, матеріальної та правової відповідальності.

 

Ревізії класифікуються за такими ознаками:

1. За об'єктом перевірки:

· Повні - перевіряються всі сторони фінансово-господарської діяльності;

· часткові- перевіряються окремі операції або види діяльності;

· тематичні- перевіряються однотипні установи з окремих спеціальних питань;

· комплексні- вивчається коло питань, що характеризують всі ланки і сторони діяльності установи.

2. За охопленням фінансово-господарських операцій:

· суцільні- перевіряють всі документи з часу останньої ревізії;

· вибіркові - перевіряють лише деякі документи або документи за певний проміжок часу.

3. Залежно від організації:

· планові- проводяться відповідно до плану контрольно-ревізійної роботи;

· позапланові- проводяться за спеціальними завданнями вищих організацій або на вимогу органів суду і прокуратури;

· додаткові- проводяться, коли при 1-й ревізії не повністю встановлені факти порушень фінансово-господарської діяльності;

· повторні- об'єктом перевірки є стан ліквідації виявлених недоліків.

4. За джерелами даних для перевірки:

· документальні - при їх проведенні перевіряється:

а) наявність і достовірність первинних документів;

б) правильність оформлення і своєчасність обліку документів;

в) законність видатків, відповідність їх планам, ефективність використання;

· фактичні- перевіряється фактична наявність грошових коштів чи матеріальних цінностей, фактичний стан об'єкта, що перевіряєть­ся, відповідність даним бухгалтерського обліку. Видами фактич­ної перевірки є інвентаризація, експертна оцінка обсягів та якості виконання робіт, обстеження.

 

Аудит відрізняється від ревізії не тільки цілями здійснення, а й організаційними формами його проведення. Аудит виконують незалежні аудиторські фірми чи особи, які здійснюють приватну підприємницьку діяльність і мають сертифікат і ліцензію на про­ведення аудиту, причому на платній основі за договорами з адмі­ністрацією різних підприємницьких структур, які бажають одер­жати такі аудиторські послуги. Аудитор несе відповідальність перед зовнішніми споживачами його інформації (акціонерами, кредиторами, банками) щодо якості та обгрунтованості резуль­татів контролю.

Тематична перевірка- це форма контролю окремих сторін чи тематичних питань фінансово-господарської діяльності підприємств та організацій.

Наприклад, контроль стану збереження матеріальних цінностей, розрахунків з бюджетом, державними цільовими позабюд­жетними фондами і т. д. Такі перевірки здійснюють вищі та дер­жавні органи контролю відповідно до специфіки виконуваних ними функцій.

Камеральні перевірки- форма фінансового контролю, яку застосовують в органах виконавчої влади при одержанні й перевірці показників звітності.

Наприклад, перевірка податкових декларацій у податкових інспекціях.

 


Читайте також:

  1. D) оснащення виробництва обладнанням, пристроями, інструментом, засобами контролю.
  2. IV. Питання самоконтролю.
  3. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  4. Автоматизація контролю та діагностування вузлів РЕА
  5. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  6. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  7. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  8. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  9. Адміністративні методи управління
  10. Адміністративні, економічні й інституційні методи.
  11. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації
  12. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля




Переглядів: 919

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Суть і призначення бюджетного контролю | Порядок проведення ревізій та реалізація їх результатів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.036 сек.