МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||
Модель TRTC(модель вибору виробником варіантів поведінки) Для графічного аналізу сполучимо на одному графіку криву сукупних витрат (ТС) і графік валового доходу (TR) (рис. 9.3).
Аналіз графіка на рис. 9.3. показує, що при різних обсягах виробництва співвідношення між сукупним доходом та сукупними витрати різна: 1. TR >ТС: лінія сукупного доходу (TR) розташована вище кривої сукупних витрат (ТС) – виробництво дає економічний прибуток. Максимальний прибуток (EPmax) забезпечує оптимальний обсяг виробництва Q*, для якого відстань між кривими TR і ТС по вертикалі найбільша. Її знаходимо за допомогою дотичної до кривої ТС , проведеної ТС паралельно лінії TR. Таким чином, при обсязі Q* кути нахилу обох кривих однакові, тобто однакові кутові коефіцієнти для обох кривих: . Ліва частина рівняння – це граничний виторг, а права – граничні витрати. Отже, прибуток максимізується на обсязі, для якого MR=MC. 2. TR < ТС: лінія сукупного доходу (TR) нижче від кривої сукупних витрат (ТС) – фірма матиме збитки при малих обсягах випуску продукції до Q1, а також при обсягах більш Q2. 3. TR = ТС: Точки 1 і 2 називаються точками критичного обсягу випуску, або точками беззбитковості, в цих точках криві TR і ТС перетинаються, тобто доход дорівнює витратам (фірма одержує нульовий прибуток). Виробництво за межами цих точок призведе до збитків, а будь-яке виробництво в межах цих точок критичного обсягу принесе економічний доход. Якщо фірма прийме рішення виробляти продукцію, то вона повинна вибрати оптимальний обсяг випуску: у разі прибутковості фірмі потрібно знайти рівень випуску, який максимізує прибуток, а у разі збитковості – такий рівень, який дозволить мінімізувати збитки Модель MRMC Для графічного аналізу сполучимо на одному графіку криву граничних витрат (МС) і криву граничного доходу (МR) конкурентної фірми (рис. 9.4). Використання граничного методу базується на висновку про те, що максимальний прибуток фірми досягає свого максимального значення, коли MR = MC
Аналіз графіку на рис. 9.4 показує, що при невеликих обсягах випуску продукції (Q1) MR>MC (додача до доходу перевищує додачу до витрат), виробництво прибуткове. Якщо фірма буде нарощувати обсягивиробництва далі до Q2, то MR<MC, фірма матиме збитки. Фірмі не варто здійснювати виробництво цієї одиниці продукції, тому що вона додасть більше до витрат, ніж до доходу. Між ситуаціями зацікавленості фірми у розширенні виробництва та у його зменшенні лежить точка рівноваги фірми А, де досягається оптимальний обсяг виробництва Q*, що забезпечує максимальний прибуток який відповідає рівності між граничним доходом і граничними витратами: MR = MC Це правило є загальним для усіх видів ринку досконалої і недосконалої конкуренції. Для чисто конкурентної фірми це правило можна сформулювати у вигляді: MR =MС = P Таким чином, на чисто конкурентному ринку фірма розширює виробництво до точки, в якій МС = Р, тобто граничні витрати зрівнюються з ціною. У цій точці фірма досягає оптимального рівня виробництва і знаходиться у стані рівноваги, з якого не вийде, доки не зміниться ціна або витрати. Далі фірма повинна визначить, чи варто виробляти продукцію взагалі, це можливо лише після оцінки його прибутковості. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||
|