Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Модель TRTC

(модель вибору виробником варіантів поведінки)

Для графічного аналізу сполучимо на одному графіку криву сукупних витрат (ТС) і графік валового доходу (TR) (рис. 9.3).

       
 
 
   
Рис. 9.3. Модель TRTC  

 

 


Аналіз графіка на рис. 9.3. показує, що при різних обсягах виробництва співвідношення між сукупним доходом та сукупними витрати різна:

1. TR >ТС: лінія сукупного доходу (TR) розташована вище кривої сукупних витрат (ТС) – виробництво дає економічний прибуток. Максимальний прибуток (EPmax) забезпечує оптимальний обсяг виробництва Q*, для якого відстань між кривими TR і ТС по вертикалі найбільша. Її знаходимо за допомогою дотичної до кривої ТС , проведеної ТС паралельно лінії TR. Таким чином, при обсязі Q* кути нахилу обох кривих однакові, тобто однакові кутові коефіцієнти для обох кривих:

.

Ліва частина рівняння – це граничний виторг, а права – граничні витрати.

Отже, прибуток максимізується на обсязі, для якого MR=MC.

2. TR < ТС: лінія сукупного доходу (TR) нижче від кривої сукупних витрат (ТС) – фірма матиме збитки при малих обсягах випуску продукції до Q1, а також при обсягах більш Q2.

3. TR = ТС: Точки 1 і 2 називаються точками критичного обсягу випуску, або точками беззбитковості, в цих точках криві TR і ТС перетинаються, тобто доход дорівнює витратам (фірма одержує нульовий прибуток). Виробництво за межами цих точок призведе до збитків, а будь-яке виробництво в межах цих точок критичного обсягу принесе економічний доход.

Якщо фірма прийме рішення виробляти продукцію, то вона повинна вибрати оптимальний обсяг випуску: у разі прибутковості фірмі потрібно знайти рівень випуску, який максимізує прибуток, а у разі збитковості – такий рівень, який дозволить мінімізувати збитки

Модель MRMC

Для графічного аналізу сполучимо на одному графіку криву граничних витрат (МС) і криву граничного доходу (МR) конкурентної фірми (рис. 9.4).

 
 


Використання граничного методу базується на висновку про те, що максимальний прибуток фірми досягає свого максимального значення, коли

MR = MC

 
 
Рис. 9.4. Умова максимізації прибутку

 


Аналіз графіку на рис. 9.4 показує, що при невеликих обсягах випуску продукції (Q1) MR>MC (додача до доходу перевищує додачу до витрат), виробництво прибуткове. Якщо фірма буде нарощувати обсягивиробництва далі до Q2, то MR<MC, фірма матиме збитки. Фірмі не варто здійснювати виробництво цієї одиниці продукції, тому що вона додасть більше до витрат, ніж до доходу.

Між ситуаціями зацікавленості фірми у розширенні виробництва та у його зменшенні лежить точка рівноваги фірми А, де досягається оптимальний обсяг виробництва Q*, що забезпечує максимальний прибуток який відповідає рівності між граничним доходом і граничними витратами:

MR = MC

Це правило є загальним для усіх видів ринку досконалої і недосконалої конкуренції.

Для чисто конкурентної фірми це правило можна сформулювати у вигляді:

MR =MС = P

Таким чином, на чисто конкурентному ринку фірма розширює виробництво до точки, в якій МС = Р, тобто граничні витрати зрівнюються з ціною. У цій точці фірма досягає оптимального рівня виробництва і знаходиться у стані рівноваги, з якого не вийде, доки не зміниться ціна або витрати.

Далі фірма повинна визначить, чи варто виробляти продукцію взагалі, це можливо лише після оцінки його прибутковості.


Читайте також:

  1. G2G-модель електронного уряду
  2. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  3. Абстрактна модель
  4. Абстрактна модель
  5. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  6. Американська модель соціальної відповідальності
  7. Англійський економіст У. Бріджез пропонує модель організаційних змін за такими напрямками.
  8. Англо-американська модель
  9. Англо-американська модель
  10. Багатомірна лінійна модель регресії.
  11. Багатосегментна модель
  12. Багатоцільова багатокритеріальна модель обґрунтування рішень в полі кількох інформаційних ситуацій




Переглядів: 3108

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ринкова поведінка підприємства у короткострокову періоді | Доцільність продовження та припинення виробництва у короткостроковому періоді

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.