Ринкова поведінка підприємства у короткострокову періоді
За умов будь-якой ринкової структури фірма намагається максимізувати свій економічний прибуток, який вона визначає як різницю між сукупним виторгом і сукупними витратами:
Для обчислення економічного прибутку фірми потрібна інформація про ціну, обсяг виробництва і витрати. Але в умовах досконалої конкуренції ціна фіксована (задається ринком), тобто не залежить від обсягу виробництва окремої фірми. Отже, основний фактор, що визначає обсяги випуску, є витрати.
Для визначення обсягів виробництва, які дозволяють фірмі максимізувати прибуток в умовах досконалої конкуренції використовують два підходи:
1. Сукупний аналіз – порівняння сукупного доходу та сукупних витрат (модель TRTC)
2. Граничний аналіз – порівняння граничного доходу та граничних витрат (модель MRMC).