Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Роль підприємництва у суспільстві.

Роль підприємництва як суспільного явища в умовах ринку зростає до такого ступеня, що без нього неможливе існування й самого ринку. Важливість цього процесу важко переоцінити і у світовій економіці, і у економіці України. На етапі завершення переходу до приватної власності, відмови від примусових неекономічних механізмів залучення людей до праці, реалізації економічних мотивів і стимулів корисної продуктивної діяльності роль підприємництва у суспільстві тільки посилюється.

У цьому аспекті зауважимо, що підприємництво як форма ініціативної діяльності припускає два типи господарювання:

1) здійснення безпосередньо виробничих функцій;

2) здійснення посередницьких функцій.

Перший тип пов’язаний із діяльністю, результатом якої є виробництво кінцевого продукту, готового до споживання і призначеного для кінцевого споживача. Таким продуктом можуть бути як товари, так і послуги: виробництво одягу, продуктів харчування, автомобілів, меблів, надання побутових послуг, туристичних послуг, послуг з перевезення пасажирів тощо.

Другий тип пов’язаний із наданням специфічних послуг, які забезпечують просування продукту, виробленому за допомогою першого типу підприємництва, від виробника до споживача у належному (суспільно прийнятному) вигляді і готовому до споживання. При цьому продукт може набувати додаткових споживчих характеристик не змінюючи своєї суті та головної споживчої властивості. До такої діяльності можна віднести послуги посередників у торгівлі товарами, надання рекламних послуг, вантажні перевезення, маркетингові дослідження тощо.

З точки зору суспільства біль важливим і потрібним є саме перший тип підприємництва, оскільки у ньому безпосередньо створюється продукт, що задовольняє суспільні, групові та індивідуальні потреби. Але з точки зору підприємця привабливішим є другий тип господарювання, оскільки його здійснення є простішим, менш витратним і може принести прибуток швидше ніж при першому типі.

Через суспільно-ринкові механізми відбувається збалансування розвитку як виробників так і посередників у підприємництві, завдяки чому досягається єдність їхніх інтересів із інтересами і споживачів, і суспільства в цілому.

У суспільстві підприємництво:

- виступає діловою силою, що прискорює шлях до ринкових перетворень, подальшого вдосконалення нормативно-правової бази, зміни тих положень, що перешкоджають сприятливому розвитку бізнесу; впливає на структурні перетворення в економіці, збільшення товарної маси, насичення ринку якісними послугами; прискорює темпи економічного розвитку національної економіки в цілому;

- забезпечує господарську незалежність суб’єктів ринку, створює сприятливе середовище для розвитку конкуренції, сприяє економії та раціональному використанню усіх ресурсів;

- стимулює ділову активність, забезпечує сильнодіючі стимули до ефективної праці, постійного пошуку до ефективних форм роботи, сприяє здійсненню інноваційних процесів, швидкому оновленню технологічної бази і номенклатур продукції згідно вимог ринку та попиту зокрема;

- створює нові робочі місця, залучає працюючих та непрацюючих у суспільно-корисну діяльність, сприяє формуванню нового типу суспільного способу життя та підприємницької культури;

- проводить благодійну та спонсорську діяльність, здійснює підтримку політичних, громадських рухів та економічних структур, які сприяють подоланню соціально-економічної нестабільності України тощо.

 


Читайте також:

  1. Берестейська церковна унія 1596 року і реакція на неї в українському суспільстві.
  2. Вибори у демократичному суспільстві. Виборчий процес в Україні.
  3. Види підприємництва в туризмі
  4. Види підприємництва.
  5. Види та організаційно-правові форми підприємництва
  6. Відповідальність підприємництва перед навколишнім природним середовищем.
  7. Власність – економічна основа підприємництва
  8. Економічна свобода. Її суть та роль у розвитку підприємництва.
  9. Економічні основи розвитку підприємництва та його види і форми. Інтереси підприємців та суспільства.
  10. Економічні проблеми підприємництва. Концепція та шляхи їх вирішення
  11. Єдиний податок для суб’єктів малого підприємництва.
  12. Загальні вимоги до суб'єктів малого підприємництва - юридичних осіб - при переході на єдиний податок і при сплаті податку за спрощеною системою




Переглядів: 2669

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Суб’єкти та об’єкти підприємництва. | Економічна свобода. Її суть та роль у розвитку підприємництва.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.