МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Суб’єкти та об’єкти підприємництва.Характерні риси підприємництва. Будь-яка форма економічної діяльності не може автоматично називатися підприємництвом, оскільки вона не обов’язково володіє всіма атрибутами підприємницької діяльності і його характерними рисами. До основних рис підприємництва можна віднести наступні: - самостійність господарювання; - систематичність здійснення господарських дій; - ініціативність; - інноваційність; - соціальна корисність; - ризиковість; - відповідальність; - орієнтація на прибуток тощо. У разі, коли економічна діяльність не має зазначених рис, то вона не може у повній мірі є підприємницькою. Підприємець завжди виступає як самостійно господарюючий суб’єкт, що веде власну справу. Однак, незалежність як вихідну ознаку підприємництва не можна розуміти спрощено. В економіці нема абсолютної волі, а самостійність підприємця полягає у тому, що над ним нема інстанції, що примушує щось робити. Але він не вільний від ринку, його вимог, при цьому незалежність відносна, тому що вона визначена законами ринку. Підприємницька діяльність пов’язана з ризиком, тобто ймовірністю виникнення збитків, недоодержання доходів чи зазнання банкрутства. Ризик лежить у трьох площинах: виробничий, фінансовий і комерційний і об’єктивно існує. Тому кожен підприємець піддається його впливу і має його враховувати у своїй діяльності. Підприємництво обов’язково припускає матеріальну та інші види відповідальності за реалізацію своїх ідей. Ця відповідальність знаходиться у межах активів підприємця. Підприємцю притаманний власний динамічний стиль життя, що обумовлений твердою конкуренцією як серед самих підприємців, так і між підприємцями та найманими працівниками. Підприємницька діяльність завжди цілеспрямована. При цьому мету підприємництва не можна зводити тільки до прибутку: вона містить у собі як комерційний успіх в усіх його проявах, так і соціальні аспекти.
Ключовою проблемою при побудові підприємницьких відносин є правильне визначення суб’єктів підприємництва. Існує кілька категорій суб’єктів підприємництва. Головним суб’єктом є сам підприємець. Підприємець може бути як приватною особою, так і юридичною особою. Як приватна особа підприємець виступає як організатор одноособового або сімейного підприємництва. Діяльність такого підприємця ґрунтується на основі як власної, так і найманої праці. Приватні особи можуть об’єднуватися у групи, зв’язуючи свої стосунки договірними відносинами і економічними інтересами. Такі групи набувають статусу підприємця – юридичної особи (суб’єкта колективного підприємництва). У процесі господарювання підприємець (як приватна особа, так і юридична особа) змушений взаємодіяти з іншими категоріями суб’єктів підприємництва: - споживачами; - державою; - конкурентами; - постачальниками тощо. Кожен із цих суб’єктів також може бути як приватною, так і юридичною особою. Побудова взаємин підприємця із кожною із цих категорій суб’єктів має свої особливості і специфіку. Перш за все специфіка виявляється у рівні “активності” підприємця по відношенню до свого контрагента, широти інструментарію впливу, його директивності та сили, зворотного впливу, віддачі у стосунках тощо. Об’єктом підприємництва є продукт, створений підприємцем, який потенційно може задовольнити конкретну потребу споживача, бути йому проданим, принести підприємцю прибуток, а суспільству – користь.
Лекція №2. Читайте також:
|
||||||||
|