МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||
Історичні етапи розвитку науки про менеджментРис. 1.3. Графічне зображення рівнів управління Рис. 1.2. Ієрархія управління в організації
Керівників організацій поділяють на керівників вищого, середнього та нижчого рівня управління.
Таблиця 1.5
Джерела управління зародилися з початком розвитку людства і нерозривно пов’язані із розвитком економіки. Управління в тій або іншій формі існувало там, де люди працювали групами, і як правило, у таких сферах людського суспільства: - політичній, коли виникала необхідність у встановленні й підтримці порядку в суспільстві; - економічній – при відшкодуванні, виробництві і розподілі ресурсів; - оборонній – для захисту від ворогів і диких звірів; - релігійній – при встановленні рівнів церковнослужителів. Основні історичні підтвердження існування управління в давнину: - єгипетське мистецтво будівництва пірамід і гробниць (4000-525 р.р. до н.е.); - збірник Законів Хамурапі визначає систему державно-адміністративного управління Вавілоном (1792-1750 р.р. до н.е.); - античний філософ Сократ вважав управління особливим видом управлінської діяльності; - давньогрецький філософ Платон (423-348 р.р. до н.е) вважав управління важливим елементом системи життєдіяльності людини; - Закони Мойсея (поч. нашої ери); - діяльність Олександра Македонського під час управління військами Вивчення літературних джерел дало можливість виділити шість основних етапів розвитку менеджменту: 1 етап. Розвиток науки про управління людьми в процесі виробництва. 2 етап. Формування управлінських механізмів на засадах розвитку людських стосунків. 3 етап. Побудова систем управління, орієнтованих на ринок. 4 етап.Активне застосування кількісних (економіко-математичних) методів як важливих напрямів формалізації методів менеджменту і трансформації їх в управлінські рішення. 5 етап. Формування системних та ситуаційних підходів. 6 етап. Комп'ютеризація управлінських процесів. Розглянемо докладніше кожен з етапів. Ø 1 етап - розвиток науки про управління людьми в процесі виробництва — базувався на підвищенні ефективності організації на засадах удосконалення виробничих процесів та операцій. На цьому етапі менеджерів найбільше хвилювали технічні підходи, які стосуються не лише машин, верстатів, обладнання, всіх видів технологій, але й управлінських знань, організаційних структур, методів виробничого планування, способів розробки робочих місць, прийомів та навичок роботи, рівня кваліфікації та підготовки робочої сили. Цей етап характеризується розвитком школи наукового управління, „фордизму", класичної (адміністративної) школи управління та ін. (див. табл. 1.6)
Таблиця 1.6
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||
|