МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Поняття про гендер і гендерну ідентичністьБазовими поняттями для психолого-педагогічного аналізу проблеми є поняття «стать» і «гендер». Стать — біологічна категорія, що визначає анатомо-фізіологічні особливості чоловіків і жінок, пов'язані, насамперед, з репродуктивно функцією. Гендер (від лат.— рід) — соціальна категорія, що визначає всю сукупність властивостей, які відрізняють людей залежно від статі; являє собою комплекс соматичних, репродуктивних, соціокультурних і поведінкових характеристик, які забезпечують індивіду особистим соціокультурний і правовий статус чоловіка або жінки у процесі його гендерної соціалізації. Виокремлюють декілька основних гендерних характеристик особистості (маскулінність / фемінінність, гендерна ідентичність, гендерна роль, гендерні настанови і стереотипи), які є складовими. Я-концепції особистості. При цьому гендер є практично першим, активно-організуючим компонентом Я-концепції (адже уявлення про статеву належність починає формуватися з дня народження і первинне уявлення вже сформоване у 1,5 роки). Маскулінність (фемінінність) — нормативні уявлення про соматичні, психічні і поведінкові властивості, які є характерними для чоловіків (жінок). За І.С. Коном є три розуміння поняття маскулінності: 1) маскулінність як дескриптивна, описова категорія, що позначає сукупність поведінкових і психічних рис, властивостей і особистостей, які об'єктивно властиві чоловікам, на відміну від жінок; 2) маскулінність як аскриптивна категорія, яка позначає один зі елементів символічної культури суспільства, сукупність соціальних уявлень, настановлень і вірувань про те, чим є чоловік, які якості йому приписуються; 3) маскулінність як прескриптивна категорія, тобто система при писів, в яких йдеться не про середньостатистичного, а ідеального, справжнього» чоловіка, нормативний еталон мужності . Аналогічний підхід можна застосувати і до поняття «фемінінність». У наш час багато дослідників дотримуються думки, що цілісну (холічну) особистість характеризує не маскулінність або фемінінність, а андрогінія (від грецьк. андрос — чоловічий, гінес — жіночий). Адже чоловічі і жіночі статеві гормони продукують як чоловічий, так і жіночий організми, та й мозок несе в собі можливості програмування поведінки як за чоловічим, так і за жіночим типом. У процесі дослідження виявилося, що людина, яка є маскулінною за одними показниками, може бути фемінінною за іншими. Це дало підставу С. Бем .розглядати маскулінність і фемінінність не як альтернативи того самого континуума, а як незалежні якості. С. Бем.за допомогою свого тесту виділила чотири групи чоловіків і жінок (табл. 1.1.). У підсумку виділилося 8 статево-рольових типи (по 4 для чоловіків і жінок). Читайте також:
|
||||||||
|