МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
За характером погашення.7.1. Одноразова виплата. 7.2. Виплата частинами: - позика погашається рівними частинами протягом кількох років; - позика погашається щоразу наростаючими сумами; - щоразу сума зменшується.
8. За характером зобов’язань:
8.1. З правом довготермінового погашення. 8.2. Без права довготермінового погашення. Передумови випуску державних позик:
1. Наявність кредиторів, що мають тимчасово вільні кошти; 2. Довіра кредиторів до держави; 3. Зацікавленість кредиторів у наданні позик державі; 4. Можливість держави своєчасно і повністю повернути борг і виплатити дохід.
Джерела погашення державних позик:
1. Доходи від інвестування позичених коштів у високоефективні проекти; 2. Додаткові надходження від податків. 3. Заощадження коштів завдяки зменшенню видатків. 4. Емісія грошей. 5. Рефінансований борг – залучені від нових позик кошти. 12. Обслуговування та управління державним боргом. Державний борг –це сума заборгованості держави своїм кредиторам.
Розрізняють таки види боргу:
1. Поточний –сума заборгованості, що підлягає погашенню в поточному році, а також сума відсотків з усіх випущених позик. 2. Капітальний – загальна сума заборгованості та відсотки, що мають бути сплачені за позики. 3. Внутрішній – заборгованість кредиторам держави в певній країні. 4. Зовнішній – заборгованість кредиторам за межами певної країни.
Здійснюючи внутрішні і зовнішні запозичення держава повинна забезпечити обслуговування державного боргу.
Обслуговування державного боргу – це погашення позик та виплати процентів за ними. Тобто це є сам процес. Погашення позик здійснюється за рахунок бюджетних коштів або через випуск нових позик.
Джерелами погашення зовнішнього боргу є:
- бюджет ; - золотовалютні резерви ; - кошти отримані від приватизації державного майна; - нові запозичення.
Обслуговування державного внутрішнього боргу здійснюється Міністерством фінансів через банківську систему.
Державний борг має економічно обґрунтовані межі. Одним з головних показників є відношення суми державного боргу до ВВП.
Міжнародний банк реконструкції та розвитку критичним рівнем цього показника вважає 80 – 100 % ВВП.
Граничний розмір Державного боргу України, згідно Бюджетного кодексу України Ст. 18, не повинен перевищувати 60% ВВП. В кінці 2005 року Державний борг України склав 18,7 % ВВП. У 2004 році 24,8 % ВВП. Скорочення склало 7,3 млр. грн.
Динаміка Державного боргу України така:
1995 р. – 22,0 % 1996 р. – 25,0 % 1997 р. – 20,0 % “Фінанси” Кудряшов, 2002. 1998 р. – 33,5 % 1999 р. – 56,0 % 2000 р. – 60,0 % 2001 р. – 36,5 % 2002 р. – 33,5 % 2003 р. – 29,8 % 2004 р. – 24,8 % 2005 р. – 18,7 % 2006 р. - 13,9 % 2007 р. - 12,3 % 2008 р. - 19,9 %
Ефективність обслуговування державного боргу залежить від системи управління боргом.
Управління державним боргом – це комплекс заходів, що здійснює держава для забезпечення своєї платоспроможності.
Найпоширенішими методами управління державним боргом є:
1. Конверсія – це зміна доходності позик у бік зниження проценту. Держава зменшує розмір процентів, які мають виплачуватися за позики.
2. Консолідація– збільшення строків випущеної раніше позики ( Продовжується отримання доходів ). 3. Уніфікація – об’єднання декількох позик в одну, коли облігації раніше випущених кількох позик, обмінюються на облігації нової позики.
4. Обмін облігацій –це коли кілька раніше випущених облігацій прирівнюється до однієї нової, за регресивним співвідношенням. Це часткова відмова держави від своїх боргів.
5. Відстрочення погашення позики– перенесення термінів виплати заборгованості. Проводиться тоді, коли випуск нових позик є фінансово недоцільним, оскільки всі доходи від позик використовують на обслуговування раніше випущених позик. Тоді переноситься строк погашення і припиняється виплата доходів.
6. Анулювання боргів –держава повністю відмовляється від зобов’язань по боргах.
Читайте також:
|
||||||||
|