Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Структура світогляду

Філософія та її місце у самопізнанні людини

План

КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ

Тема 1. Філософія як світогляд,
зміст і функції в суспільстві

1.1. Філософія та її місце в самопізнанні людини і духовно-практичному освоєнні світу

1.2. Історичні типи світогляду

1.3. Структура філософських знань, основні функції філософії

1.4. Зародження філософії в стародавньому світі

Ключові терміни і поняття:

Світогляд, світорозуміння, світовідчуття, світовідношення, філософія, міфлологія, релігія, матеріалізм, ідеалізм, агностицизм, діалектика, метафізика

Філософія є однією з форм суспільної свідомості, певною формою пізнання дійсності, що уявляє собою світогляд суспільства в цілому. Вона виникла біля 3 тис. років по тому в країнах Стародавнього Сходу (Індія, Китай) як потреба усвідомлення не тільки відношення людини до різних сторін світу, а до світу, як цілісної системи. Саме це зробило філософію «праматір’ю усіх наук», бо вона увібрала до себе знання природничих і гуманітарних наук, інтегрувала ці знання і побудувала систему знань про світ, про відношення людини до світу, про пізнання, мораль тощо.

Термін «філософія» вперше використаний у VІ ст. до н.е. відомим давньогрецьким філософом Піфагором та означає любов до мудрості. Філософ вважав, що від філософії народжуються три плоди: дар добре думати, дар добре говорити, дар добре діяти. У VІ ст. до н.е. давньогрецький філософ Арістотель використав термін «філософія» як пізнання сутності і вважав основним завданням філософії аналіз причин речей. Для людини як розумної істоти найважливішим є вирішення питань про те, що уявляє собою наш світ в цілому, чи має він будь-який сенс і розумну ціль свого існування, яку мету має наше життя і наші дії, яка природа добра і зла та ін. На ці питання не може, на жаль, відповісти жодна наука, їх вирішення лежить в межах філософського мислення.

Зародження філософії в стародавньому світі проходило в умовах руйнування традиційних суспільних зв’зків та шаблонів поведінки, притаманних родовому суспільству, поглибленого поділу праці та поступового розвитку пізнання, що приводило до накопичення знань про світ та поступовому формуванню наукового світогляду.

Світогляд– форма суспільної свідомості людини, через яку вона сприймає, осмислює та оцінює навколишню дійсність, своє буття і діяльність та визначає своє місце в світі. Світогляд уявляє собою систему принципів, поглядів, цінностей, ідеалів, які визначають загальне розуміння світу та ставлення до дійсності.

1) світорозуміння - пізнавально-інтелектуальний рівень;

2) світовідчуття – емоційно-психологічний рівень;

3) світовідношення - наявність у світогляді спонук до активності.


Читайте також:

  1. II. Відкриття і подолання схоластичного світогляду
  2. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  3. VІ. План та організаційна структура заняття
  4. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  5. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  6. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  7. Атомно-кристалічна структура металів
  8. Базова алгоритмічна структура
  9. Банківська система та її структура. Функції Центрального банку.
  10. Безцехова виробнича структура.
  11. Будова систем: підсистема, елемент, структура, зв'язок.
  12. Бухгалтерська оцінка капіталу банку. Структура капіталу




Переглядів: 1034

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПЕРЕДМОВА | Особливість і значення міфологічних творів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.