Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція №4.

Складові системи якості.

Різниця між менеджментом і управлінням

Менеджмент – скоординована діяльність з керівництва та управління організацією (ISO 9000, п. 3.2.6).

Управління якістю – частина менеджменту якості, спрямована на виконання вимог до якості (ISO 9000, п.3.2.10).

Управління як діяльність, спрямована на виконання вимог, входить до складу дій з менеджменту і не охоплює такі види робіт, як планування, забезпечення, поліпшення.

Це поняття має своє смислове наповнення та означає регулюючу діяльність оперативного плану, пов'язану з конкретним об'єктом. Наприклад, "Управління документацією", "Управління невідповідною продукцією".

Планування якості – частина менеджменту якості, спрямована на встановлення цілей у сфері якості і яка визначає необхідні операційні процеси життєвого циклу продукції і відповідні ресурси для досягнення цілей у сфері якості (ISO 9000, п.3.2.9).

Забезпечення якості – частина менеджменту якості, спрямована на створення впевненості, що вимоги до якості будуть виконані (ISO 9000, 3.2.11).

Поліпшення якості – частина менеджменту якості, спрямована на підвищення здатності виконати вимоги до якості (ISO 9000, п.3.2.12).


 

Функціональна схема системи управління якістю має дуже просту ієрархічну структуру в чотири поверхи:

- Керівник підприємства;

- Представник керівництва, відповідальний за СУЯ;

- Внутрішні аудитори;

- Підрозділи, охоплені системою якості.

 

 

 

1. Прийняття рішення та впровадження СУЯ на підприємстві (вимоги)

2. Призначення представника керівництва, уповноваженого з СУЯ (Відповідальність, повноваження)

3. Призначення внутрішніх аудиторів (наділення владою)

4. Програма аудитів, плани конкретних аудитів

5. Поведінка аудитів (внутрішніх перевірок якості)

6. Результати перевірок, отримані аудиторами

7. Звіти по ефективності СУЯ, матеріали для аналізу керівництва

8. Дії щодо поліпшення системи

Перевірку ефективності системи управління якості в рамках цієї системи здійснюють внутрішні аудитори. Це навчені і підготовлені для цієї ролі люди. За певним планом вони повинні перевіряти, як працює система, і давати звіти про перевірки з виявленими невідповідностями. На підставі цих звітів керівники підрозділів повинні розробляти пропозиції щодо коригувальних і запобіжних дій, виправляти і попереджати недоліки системи управління якістю (ISO9001, п.8.2.2).

Внутрішні аудитори - це співробітники підприємства, добре навчені в питаннях управління якістю. Вони можуть займати будь-які інші посади на підприємстві, але коли вони проводять аудит, всі повинні їм підкорятися. Це інша форма влади. До неї треба звикнути. Начальники підрозділів, наприклад, повинні прийняти і підкорятися тому, що їхню роботу будуть перевіряти люди, які знаходяться на більш низьких посадах. Це не просто. Але керівник підприємства повинен підняти і підтримувати на дуже високому рівні статус внутрішніх аудиторів. Саме внутрішні аудитори, їх ще називають експертами, визначають ефективність системи якості підприємства. Компетентність і незалежність - їх основні якості. Не треба плутати аудиторів з контролерами та інспекторами, їх завдання шукати шляхи поліпшення системи якості. І якщо начальники будуть виганяти їх з кабінетів або навіть просто відчуватимуть себе ущемленими тим, що їх перевіряють прості працівники підприємства, - це кінець системи якості підприємства.

Всі повинні знати, що аудитори - це співробітники, яким керівник підприємства делегував повноваження перевірок. Цим створюється система влади, яка діє перпендикулярно ієрархічній, вертикальній системі влади, - горизонтальна система.

Представник керівництва в області якості повинен забезпечувати підтримку в робочому стані процесів, необхідних для системи управління якістю, та подавати звіти вищому керівництву про функціонування системи та пропозиції щодо необхідності її поліпшення (ISO9001, п.5.5.2).

Вище керівництво підприємства повинне вживати заходів по розробці і впровадженню СУЯ, а також постійного поліпшення її результативності, коригувати політику і цілі у сфері якості (ISO9001, п .5.1).

Таким чином, керівник підприємства працює над поліпшенням системи на основі звітів по результативності та ефективності системи, які готує йому представник керівництва, відповідальний за СУЯ, на підставі результатів перевірки, одержаних внутрішніми аудиторами.


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 568

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні положення системи управління якістю. | Управління документацією (визначається пунктом 5.5.6 ІСО 9001).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.