Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Кількісні показники ефективності системи менеджменту організації

 

Ознака групування показників Спосіб розрахунку показників ефективності
Фінансові витрати на управління 1. відношення загального або кінцевого результату господарювання до сукупних витрат на управління: - обсяг реалізованої продукції, на 1 грн. витрат на управління - обсяг прибутку, на 1 грн. витрат на управління - коефіцієнт співвідношення темпів зміни загального результату і темпів зміни витрат на управління
2. Частка заробітної плати працівників апарату управління у собівартості продукції (послуг) і темп зміни цього показника
Економія живої і уречевленої праці апарату 1. Частка працівників апарату управління у загальній кількості промислово-виробничого персоналу організації і темп зміни цього показника
  2. Рівень продуктивності праці з розрахунку на одного працівника апарату управління і темп зміни цього показника
  3. Скорочення тривалості виконання управлінських процедур
  4. Скорочення непродуктивних витрат часу працівників апарату управління

З огляду на це для оцінювання діяльності працівників апарату управління використовують якісні показники, що характеризують специфіку управлінської пра­ці (див.табл. 9.4).

 

 

Таблиця 9.4

Якісні показники ефективності системи менеджменту організації

Показники Алгоритм розрахунку
Рівень керованості Кн = Унф де Ун– норма керованості Уф – фактична кількість підлеглих у керівника
Коефіцієнт раціональності структури Крс = 1- Пфос Крс = 1-Афmc Де Пф, Пос – кількість підрозділів в апараті управління фактично і відповідно до нормативів Аф, Аmс- кількість працівників апарату управління фактично і згідно з типовою структурою
Ступінь централізації управлінських функцій Кц = Рфвф де Рфв – кількість прийнятих рішень при виконанні даної функції на вищих рівнях управління Рф – загальна кількість прийнятих рішень при виконанні даної функції на всіх рівнях управління
Співвідношення кількості лінійного та функціонального персоналу Кс = Алкфк де Алк –кількість лінійних керівників; Афк-кількість працівників функціональних служб
Ступінь формалізації праці менеджерів Кф = Андзу де Анд – кількість працівників, праця яких організована на основі нормативних документів Азу- загальна кількість управлінців
Коефіцієнт цілеспрямованості структури управління Кц.су = Аа.упуп де Аa.уп, Ауп – кількість адміністративно-управлінського персоналу, зайнятого вирішенням спеціальних проблем, і всього управлінського апарату
Коефіцієнт повноти охоплення функцій управління Ко.ф.у. = Кфн де Кф, Кн - кількість функцій, які здійснюються в апараті управління фактично і за нормативами
Коефіцієнт дублювання функцій Кд = Кр.зр.н де Кр.з Кн - кількість функцій, які здійснюються в апараті управління фактично і за нормативами
Коефіцієнт глибини спеціалізації управлінських робіт Кг.с. = Тр.профр де Тр.проф -обсяг робіт, профільних для даного підрозділу; Тр - кількість рішень, прийнятих у підрозділі
Коефіцієнт надійності структури управління Кнад = 1-Кнзаг де Кн - кількість не реалізованих рішень Кзаг— загальна кількість рішень, прийнятих у підрозділі

 

 

Часто виникає потреба не лише в оцінці ефективнос­ті всієї системи управління, але і в оцінці результатив­ності роботи окремих її працівників. Така оцінка дає змогу керівництву визначити їх внесок у загальні ре­зультати роботи підприємства і зробити відповідні змі­ни у системі мотивації їхньої праці. Оцінювання варто проводити з урахуванням зони відповідальності кожно­го менеджера щодо його посадових обов'язків.

Так, для фінансового менеджера важливо ефективно керувати фінансовими потоками підприємства, його до­ходами і витратами, забезпечувати достатній рівень ліквідності його фондів та оборотності оборотних кош­тів, зростання рентабельності активів і капіталу під­приємства, ринкової вартості його акцій, мінімізувати дебіторську та кредиторську заборгованість підприємс­тва, рівень його фінансових ризиків, уникати штраф­них санкцій щодо підприємства, оптимізувати його по­даткові платежі тощо.

Для менеджера з маркетингу важливими показни­ками роботи є: процент просування на ринок нових ви­дів продукції, продовження життєвого циклу товару, що випускається підприємством; впровадження ефек­тивних форм перед- і післяпродажного обслуговування споживачів, збільшення частки ринку; ефективність рекламної кампанії (співвідношення витрат на рекламу з можливим збільшенням доходів від продажу продук­ції); розроблення нових методів просування продукції, освоєння нових каналів руху товарів тощо.

Аналогічні показники можна визначити для кож­ного працівника апарату управління, який має чітко окреслене коло обов'язків. Але різні показники мають різну вагомість, яка визначається стратегічними чи тактичними цілями підприємства. Зокрема, на підпри­ємстві, що обрало наступальну стратегію, для менедже­ра з маркетингу важливими будуть показники виведен­ня на ринок нової продукції чи захоплення нових се­гментів ринку, ефективність рекламних заходів тощо. Коли ж підприємство реалізує оборонну стратегію, більшу увагу варто приділяти показникам продовження життєвого циклу товару, розробленню нових форм піс­ляпродажного обслуговування, нових методів стиму­лювання збуту.

Отже, система оцінювання ефективності роботи ме­неджерів різних управлінських рівнів і функціональ­них сфер передбачає: визначення у контексті загальної стратегії організації цілей окремих підрозділів і оформлення їх у ви­-
гляді системи планових показників, що мають числовий вимір і часові обмеження; встановлення експертним шляхом значущості
кожного показника у загальній їх кількості (сума ваго­мостей дорівнює 1); визначення вищим керівником по завершенні
планового періоду ступеня досягнення кожного показ­ника конкретною структурною одиницею, якою керує менеджер, роботу котрого оцінюють; цей показник мо­же вимірюватися за п'ятибальною шкалою.

Загальну ефективність роботи менеджера оцінюють за формулою:

Кm = åaj*bj/n

де: Кm — середньозважений інтегральний показник ефективності роботи менеджера; 1 — кількість оцінюва­них видів діяльності менеджера; aj - значущість j-того виду діяльності менеджера, яка може суттєво змінюва­тись залежно від умов і цілей, які ставить перед собою організація; bj — оцінка вищим керівником результатів j-того виду діяльності менеджера за п'ятибальною шка­лою; η— загальна максимальна кількість балів, яка мо­же бути набрана менеджером з урахуванням кількості оцінюваних сфер діяльності й найвищої оцінки резуль­татів його роботи за п'ятибальною шкалою.

Приклад. На плановий період (поточний рік) менеджерам відділу маркетингу було доведено такі завдання: 1)збільшити річний обсяг продажу продукції на старому ринку на 2%; 2) освоїти новий сегмент ринку, на якому забезпечити річний обсяг продажу продукції на суму 200 тис. грн.; 3) при формуванні рекламної кампанії вкластися у річний бюджет на суму 50 тис. грн.; 4) не допустити скарг на відхилення від стандартів обслуговування споживачів. Важливість досягнення планових показників за кожною позицією характеризується, на думку вищого керівництва, такою системою пріо­ритетів: 1) - 0,4; 2) - 0,3; 3) - 0,2; 4) - 0,1.

Після завершення планового періоду відділ маркетингу звітував перед вищим керівництвом такими показниками: річний обсяг продажу продукції фірмою зріс на 0,8%; на новому сегменті ринку за рік реалізовано продукції на суму 198 тис. грн.; річний бюджет рекламної кампанії перевищено на 10 тис. грн. внаслідок непередбачених витрат на новому сегменті ринку; — протягом року було лише дві скарги споживачів на якість обслуго­вування.

Керівник фірми оцінив роботу свого підлеглого за вказаними показ­никами так: 1) - 2; 2) - 5; 3) - 3; 4) - 4.

Зважаючи, що оцінка роботи менеджера здійснюється за п'ятибаль­ною шкалою, він міг набрати таку максимальну кількість балів:

5 х 0,4 + 5 х 0,3 + 5 х 0,2 + 5 х 0,1 = 5.

Але фактично результуюча його діяльності дорівнює:

2 х 0,4 + 5 х 0,3 + 3 х 0,2 + 4 х 0,1 = 3,3.

Тоді ефективність роботи менеджера з маркетингу дорівнює:

3,3: 4 = 0,825.

Цей результат можна вважати достатньо високим, оскільки максималь­ний рівень ефективності, розрахований за наведеною методикою, дорівнює 1.

Таким чином, ефективність управління може оціню­ватися як для системи менеджменту загалом, так і для її окремих структурних ланок, що виконують конкрет­ні управлінські функції.

 


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  4. IV група- показники надійності підприємства
  5. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  6. IV. Розподіл нервової системи
  7. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  8. IV. Філогенез кровоносної системи
  9. POS-системи
  10. PR-відділ організації: переваги і недоліки
  11. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  12. VI. Філогенез нервової системи




Переглядів: 2722

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Результативність та ефективність системи менеджменту | Контрольні запитання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.