МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ЗавданняЗапитання 1. У разі розв'язання конфлікту трьома способами, якими можуть бути наслідки? 2. Як почуватимуться учасники конфлікту в різних випадках? (При конструктивному виході, деструктивному та ігноруванні) 3. Який шлях, на ваш погляд, найбільш оптимальний? Конфлікт — це і руйнування, і творення водночас, оскільки суперечності, що лежать в його основі, мають бути, усунуті, а замість них мають бути створені нові відносини. Замість того, щоб боятися і прагнути уникнути конфлікту, слід сміливо опановувати його суть, управляти його творчою силою. — Розробіть правила поведінки під час конфлікту. Учні розробляють правила поведінки під час конфлікту «Кодекс поведінки», записують на ватман і вивіпіують, відбувається загальне обговорення. Шість правил, дотримання яких дозволяє подобатися людям (за Дейлом Карнегі) 1.Щиро цікавтесь іншими людьми. 2. Посміхайтеся. 3. Пам'ятайте, що ім'я людини — це найбільш солодкий і важливий для неї звук будь-якою мовою. 4. Будьте гарним слухачем. Заохочуйте інших говорити про самих себе. 5. Говоріть про те, що цікавить вашого співрозмовника. 6. Навіюйте вашому співрозмовнику думку про його значущість і робіть це щиро. V. Підсумок ЗАНЯТТЯ Запитання — Чи змінилася ваша думка про конфлікт? Психологи пропонують безліч варіантів виходу зі стресу або розслаблення. Один з них — подивитися на палаючу свічку і розслабитися. Проживаючи життя, ми знову і знову потрапляємо в конфлікто-генні зони, але ми не повинні лякатися цих об'єктивних обставин. Нам необхідно розв'язувати конфлікти так, щоб ніхто не бачив, що конфлікти були. І на останок хочеться вам сказати: використання конструктивних шляхів у розв'язанні конфлікту допоможе вам зберегти друзів і не знайти ворогів. VI. Домашнє завдання 1. Опрацювати відповідний матеріал підручника. 2. Написати твір-есе, використовуючи епіграф заняття «Конфлікти — це норма життя. Якщо у вашому житті немає конфліктів, перевірте, чи є у вас пульс» (Ч. Ліксон). Тема 5. СОЦІУМ (СУСПІЛЬСТВО ЛЮДЕЙ) ЗАНЯТТЯ 5 Поняття соціуму. Історичні типи стратифікованих суспільств Мета: Навчальна:
Розвиваюча: · сформувати вміння уважно слухати, осмислювати сказане викладачем та конспектувати аргументи під час лекції; навчити виділяти нові компоненти знань із теми, формувати вміння робити аналіз даного матеріалу. Виховна: · формувати критичне ставлення до соціальної нерівності;
ТипЗАНЯТТЯ: вивчення нового матеріалу. ХІД ЗАНЯТТЯ I. Організаційний момент ЗАНЯТТЯ II. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання Декілька учнів зачитують свої твори-есе до епіграфа попереднього заняття II. Мотивація навчальної діяльності Викладач. Я хочу, щоб ви прослухали одну притчу і поміркували, чому саме її ми взяли під час вивчення сьогоднішньої теми. Один багатій у скромному буденному жупані вирушив на свято до знатного городянина. Усі гості були у вишуканому вбранні з шовку і оксамиту. Тож на непоказного чоловіка присутні дивилися зі зневагою. Вельможу навмисне не помічали, морщили ніс і тіснили від столу, на якому було багато чудових страв. Тоді вельможа пішов додому, одягнув свій найкрасивіший каптан і повернувся на свято, сповнений гідності, наче володар. Гості одразу ж почали підлещуватися до нього. Кожен намагався поспілкуватися з ним або принаймні запам'ятати одне з його мудрих слів. Можна було подумати, що святковий стіл приготували лише для нього. Звідусіль йому пропонували найбільш смачні страви. Але замість того, щоб їсти, вельможа почав пхати страви у широкі рукави жупана. Гості здивовано його запитали: «О, пане, що ви робите? Чому ви не їсте того, що ми вам пропонуємо?» А вельможа, продовжуючи набивати свій каптан стравами, відповів спокійно: «Я справедлива людина, і якщо говорити по правді, то гостинність ви виявили не мені, а моєму каптану. Тому він повинен отримати те, на що заслуговує». Запитання 1. Про що ця притча? 2. Що ж таке соціальні відносини? За якими критеріями виділяють ті чи інші соціальні групи? — Про різні соціальні групи, про ставлення до них ми сьогодні будемо говорити на уроці. Повідомлення теми та мети ЗАНЯТТЯ. IV. Вивчення нового матеріалу ►► Поняття соціуму Прагнучи пізнати суспільне життя людей, соціальна філософія стикається з багатьма труднощами, перша з яких — багатозначність терміна «суспільство». Вмикаючи радіо або телевізор, ми постійно чуємо міркування про «інтереси суспільства», «перспективи суспільства», «кризу суспільства» і т. д. При цьому нікому з нас не спадає на думку подивитись довідкову літературу, щоб з'ясувати зміст цього поняття. Більшість людей його вважають «самоочевидним», інтуїтивно зрозумілим. Біда, проте, в тому, що саме «очевидні» поняття зазвичай важко піддаються визначенню і роз'ясненню. Існує чимало визначень терміна, який нас цікавить. Дійсно, у сучасній лексиці товариствами можуть називати і національно-державні утворення, які існують на політичній карті світу, і добровільні об'єднання людей за професіями та інтересами («Товариство філателістів», «Товариство порятунку на водах » і т. ін.). Про товариство кажуть, коли мають на увазі соціальне оточення людини, коло його спілкування (застерігаючи від потрапляння до «поганого товариства»). Раніше суспільством («опчеством» за Далем) російські селяни називали сільську громаду, а аристократи — «бомонд», вищі соціальні верстви. Соціум— велика, стійка соціальна спільнота, яка характеризується єдністю умов життєдіяльності людей в якихось певних відносинах. Суспільство (соціум) можна визначити як сукупність усіх форм і способів взаємодії та об'єднання людей. У такому широкому значенні суспільство включає в себе все, що відрізняє цю систему від природно-космічних явищ, дозволяє розглянути створену людиною реальність як особливу форму руху матерії. Суспільство як система взаємодії людей визначається певними внутрішніми суперечностями — між природою й суспільством, між різними соціальними спільнотами, між суспільством і особистістю. Соціальна спільнота — відносно стійка сукупність людей, що вирізняються більш-менш однаковими ознаками, умовами і способом життя, масової свідомості, спільністю соціальних норм, ціннісних систем і інтересів. Спільноти не створюють свідомо, вони складаються під впливом об'єктивного ходу суспільного розвитку, спільного характеру людської діяльності. Запитання 1. Наведіть приклади видів спільнот (виробничий колектив, суспільний клас, соціально-професійна група; нації, народності; сім'я, рід, плем'я). 2. Як виникли ці спільноти? 3. Що об' єднує ці спільноти ? 4. Що таке група? Під соціальною групою розуміють сукупність людей, що мають загальні соціальні ознаки і виконують громадсько необхідну функцію у спільній структурі суспільного розподілу праці та діяльності. Класифікація груп За чисельністю: великі (етнічні, релігійні); малі (до ЗО осіб). За характером взаємин: первинні (сім'я, клас, студентська група); вторинні (трудовий колектив). За способом організації та регулювання взаємодії: формальні (юридично оформлені); неформальні. Умовні групи — довільні об'єднання людей за будь-якою спільною ознакою. Реальні групи — такі об'єднання людей, у яких має місце єдність діяльності, умов, обставин, ознак і в яких люди усвідомлюють свою належність до цієї групи. Ознаки: 1. Пол. 2. Дохід. 3. Національність. 4. Вік. 5. Спорідненість і шлюб. 6. Професія. 7. Місце проживання. За типом ідентифікації: а) групи членства; б) референтні групи (індивід може не входити до такої групи, але в) аутгрупи (групи, які індивід вважає чужими). Квазігрупа — слабко організоване, нестійке, короткочасне об'єднання людей випадкового складу (натовп, публіка в театрі). Статусні групи — виникають на основі соціальної нерівності і відіграють важливу роль під час визначення соціального стану, статусу особистості. Номінальні групи — їх виділяють для статистичного обліку населення: а) пасажири приміських потягів, автобусів; б)перебувають на обліку в міліції; в) бездітні, багатодітні, малодітні; г) які мають постійну або тимчасову прописку. Агрегатні групи — сукупності людей, виділені на основі поведінкових ознак (аудиторія, публіка). «Агрегат» — випадкове скупчення людей. Читайте також:
|
||||||||
|