Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЛЕКЦІЯ №2

з курсу «Охорона праці в органах ДПС та основи режимної роботи»

на тему: «Основи режимної роботи»

Перелік питань, що виносяться на лекційне заняття:

1.Поняття «Державна таємниця».

2. Поняття «Гриф секретності».

3. Допуск до державної таємниці

4. Форми допуску до державної таємниці

5. Задачі режимно-секретних органів (РСО)

6.Поняття « Пропускний режим»

7. Внутрішньо об'єктовий режим та його задачі

При вивчені цієї теми студенти повинні знати, що проявлення високої пильності, вміння зберігати державу і службову таємницю для працівників податкової і юридичної служб є обов'язковим, який закріплений в законодавчих актах і підзаконних нормативних актах, важливою професійною рисою, необхідною для успішного виконання, поставлених перед ними завдань.

Основним законодавчим актом, яким керуються при організації режимної роботи є "Закон про державну таємницю" № 3855-ХП від 21.01.94р. (остання редакція від 21.09.09р.)

У цьому Законі терміни вживаються у такому значенні:

Державна таємниця (далі також - секретна інформація) - вид таємної інформації, що охоплює відомості у сфері оборони, економіки, науки і техніки, зовнішніх відносин, державної безпеки та охорони правопорядку, розголошення яких може завдати шкоди національній безпеці України та які визнані у порядку, встановленому цим Законом, державною таємницею і підлягають охороні державою;

Віднесення інформації до державної таємниці - процедура прийняття (державним експертом з питань таємниць) рішення про віднесення категорії відомостей або окремих відомостей до державної таємниці з установленням ступеня їх секретності шляхом обґрунтування та визначення можливої шкоди національній безпеці України у разі розголошення цих відомостей, включенням цієї інформації до Зводу відомостей, що становлять державну таємницю, та з опублікуванням цього Зводу, змін до нього;

Гриф секретності - реквізит матеріального носія секретної інформації, що засвідчує ступінь секретності даної інформації;

Державний експерт з питань таємниць - посадова особа, уповноважена здійснювати відповідно до вимог цього Закону віднесення інформації до державної таємниці у сфері оборони, економіки/ науки і техніки, зовнішніх відносин, державної безпеки та охорони правопорядку, зміни ступеня секретності цієї інформації та її розсекречування;

Допуск до державної таємниці - оформлення права громадянина на доступ до секретної інформації;

Доступ до державної таємниці - надання повноважною посадовою особою дозволу громадянину на ознайомлення з конкретною секретною Інформацією та провадження діяльності, пов'язаної з державною таємницею, або ознайомлення з конкретною секретною інформацією та провадження діяльності, пов'язаної з державною таємницею, цією посадовою особою відповідно до ЇЇ службових повноважень;

Засекречування матеріальних носіїв інформації - введення у встановленому законодавством порядку обмежень щ поширення та доступ до конкретної секретної інформації шляхом надання відповідного грифу секретності документам, виробам або іншим матеріальним носіям цієї інформації.

Залежно від ступеня секретності інформації такі форми допуску до державної таємниці:

форма 1 —для роботи з секретною інформацією, що має ступені

секретності "особливої важливості", "цілком таємно" та "таємно";

форма 2 - для роботи з секретною інформацією, ідо має ступінь секретності "цілком таємно" та "таємно";

форма 3 - для роботи з секретною інформацією, що має ступінь секретності "таємно", а також такі терміни дії допусків: для форми 1-5 років; для форми 2-Ю років;

для форми 3-15 років.

Режимно-секретні органи (РСО) в юридичних установах у зв'язку з наданням громадянам України допуску до державної таємниці:

- здійснюють роботу щодо оформлення і переоформлення форми допусків до державної таємниці;

- здійснюють реєстрацію облікових карток громадян, яким надано допуск до державної таємниці (форма 26) та забезпечують їх зберігання разом із зобов'язанням громадян України у зв'язку з допуском до державної таємниці;

- готують проекти наказів про надання, скасування, переоформлення, зниження та відновлення форми допуску працівникам до державної таємниці;

- отримують інформацію від кадрових підрозділів внутрішньої безпеки про зміни анкетних даних працівників, що виконують роботу в органі ДПА, пов'язану з державною таємницею за встановленою формою;

- у разі потреби роблять залити до інших РСО щодо пересилання облікових карток за формою 26, матеріалів службових розслідувань, перевірок за фактами порушень режиму секретності громадян, за колишнім місцем роботи, відповідають на такі запити інших органів, організацій тощо;

- здійснюють контроль у підпорядкованих їм органах та підрозділах за додержанням порядку надання допуску до державної таємниці.

- разом з керівниками органів і їх структурних підрозділів розробляють та переглядають номенклатуру посад працівників органу ДПА, що підлягають оформленню на допуск до державної таємниці (далі -номенклатура посад) і у разі необхідності вносять до неї зміни і доповнення;

- здійснюють інші функції, передбачені Законом України "Про державну таємницю" та іншими нормативними актами.

Номенклатура посад складається РСО разом з керівниками структурних підрозділів з використанням штатних розписів зазначених підрозділів, функціональних обов'язків працівників, а також Здолу відомостей, що становлять державну таємницю, та доступу до державної таємниці, а переміщення на інше робоче місце чи іншу посаду неможливе, може бути в передбаченому законодавством порядку на іншу роботу або службу, не пов'язану з державною таємницею, чи звільнено.

Порядок надання, переоформлення та скасування громадянам допуску до державної таємниці встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відмова надати громадянинові України доступ до конкретної секретної інформації та її матеріальних носіїв можлива лише у разі відсутності підстав, передбачених частиною першою статті 27 Закону України "Про державну таємницю", та може бути оскаржена в порядку , встановленому частиною другою статті 25 вказаного Закону.

Президентові України, Голові Верховної Ради України, Прем'єр-міністрові України, Голові Верховного Суду України, Голові Служби безпеки України доступ до державної таємниці усіх ступенів секретності надається за посадою після взяття ними письмового зобов'язання щодо збереження державної таємниці.

Стосовно кожного громадянина, що оформлюються на до державної таємниці, незалежно від його форми, РСО організацій та установ надсилає до органу СБУ такі документи:

- мотивований запит, що є підставою для проведення

- перевірки особи;

- анкету з фотокарточкою;

- копію плану проведення спеціальної перевірки з відмітками

- про її результати;

- облікову картку за формою 26 із фотокарткою;

- картку громадянина на допуск до державної таємниці.

В юридичних службах, де зберігаються, обробляються цілком таємні і таємні матеріали повинен установлюватись пропускний і внутрішньооб'єктовий режим.

Пропускний режим - це сукупність правил, що регламентують порядок входу (виходу) осіб, в'їзду (виїзду) транспортних засобів на територію органу податкової міліції, доставку, ввезення (вивезення) секретних документів і виробів, а також заходів щодо реалізації цих правил.

- Пропускний режим призначений длятого, аби не допустити:

- Проникнення сторонніх осіб на територію, що охороняється, та в режимні приміщення.

- Відвідання режимних приміщень без службової необхідності працівниками органу податкової міліції та іншими особами.

- Доставку на територію органу податкової служби особистих візуальних засобів спостереження, кіно- і фото- апаратури, радіотехнічної та іншої апаратури.

- Винесення (вивезення) з території органу податкової міліції секретних документів і виробів без відповідного дозволу.

- Розкрадання секретних документів і виробів.

Пропускний режим передбачає;

- Організацію контрольно-пропускних пунктів і постів з пропускними функціями на входах (виходах) на режимні території, створення бюро перепусток.

- Запровадження системи постійних, тимчасових і матеріальних перепусток.

- Застосування спеціальних шифрів і вкладишів, що дають право проходу на певні режимні території, й режим» будинки, споруди, і приміщення.

- Визначення кола посадових осіб, які мають право давати дозвіл на видачу відповідного виду перепусток, вкладишів, на постановку шифрів.

- Визначення переліку предметів, заборонених до перенесення (провезенім) на режимну територію.

- Охорону режимних територій, будинків, приміщень, сховищ секретних документів.

- Установка камер схову особистих речей працівників органу податкової міліції, відряджених осіб і відвідувачів, а також будинок для переговорів відвідувачів по внутрішньому телефону.

- Визначення переліку осіб, які допускаються до режимних приміщень.

Внутрішньооб'єктовий режим - це сукупність організаційних і технічних заходів та правил, спрямованих на забезпечення режиму секретності і збереження державної таємниці в органах податкової міліції.

Внутрішньооб'єктовий режим передбачає:

- дотримання необхідного порядку добору, вивчення і оформлення осіб для роботи в органах податкової служби;

- обмеження кола осіб, допущених до секретних робіт, документів;

- визначення кола посадових осіб, які мають право дозволяти ознайомлюватись з тією чи іншою категорією документів і відомостей;

- доведення до виконавців тільки такого обсягу секретних відомостей, який їм необхідний для виконання службових завдань;

- роз'яснення виконавцям вимог режиму секретності, підвищення їх пильності й відповідальності за збереження довірених таємниць;

. - порядок пересування по території органу податкової служби;

- зашифровку і маскування режимних об'єктів;

- виділення відповідних приміщень для секретних робіт і контроль за допущенням до них відвідувачів, унеможливлення безконтрольності такого допущення;

- забезпечення встановленого порядку користування секретними документами;

- вжиття заходів щодо попередження втрати секретних відомостей в процесі проведення нарад, конференцій тощо, а також під час відвідування об'єктів іноземцями;

- передачу завдань, звітів та іншої інформації про секретні документи тільки з використанням секретного листування, шифрованого зв'язку або телефонних і телеграфних каналів обладнаних засекречуючою апаратурою;

- контроль за застосування технічних засобів, що використовують проведення, приймання, обробки й розмноження секретної інформації, а також за підготовкою;

- призначення для секретних заходів приміщень з тим, щоб вони задовольняли вимоги захисту від втрати секретних відомостей;

- унеможливлення безконтрольного використання засобів спеціального телефонного зв'язку стороннім особам, а також розшифровки реалізованих у них технічних заходів захисту;

- обладнання ізольованих кімнат поза територією, що охороняється для прийому представників Інших установ, засобів масової інформації.

Питання для самоконтролю

1. Дайте визначення поняття «Державна таємниця».

2. Дайте визначення поняття «Гриф секретності».

3. Порядок отримання допуску до державної таємниці

4. Які ви знаєте форми допуску до державної таємниці

5. Перелічіть задачі режимно-секретних органів (РСО)

6.Дайте визначення поняття « Пропускний режим»

7. Які задачі внутрішньо об'єктового режиму

 

Рекомендована література

Основна:

1. Конституція України. -К.: Видання Верховної Ради України, 1996. - 120 с.

2. Кодекс законів України «Про працю України» «322- VІІІ від 10.12.71 р.

3. Закон України "Про внесення змін до Закону України про охорону праці".
№229 від 21.11.02р.

4. Закон України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування
від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, які
спричинили втрату працездатності", від 23.09.1999 р. №1105 із змінами і доповненнями №2180-111 від 21.12.00 р.,

5. Закон України "Про затвердження правил пожежної безпеки в Україні",
Наказ МЧС України № 126 від 19.10.04 р.

6. Закон України "Про державну таємницю". - №3856-ХП від 21.01.94 р.

7. Правила пожежної безпеки в Україні. -К.: Основа, 2002. - 352 с.

8. Гігієнічна класифікація праці за показниками шкідливості та небезпечності
факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового
процесу. - Харків. Наказ МОЗ №382 від 31.12.97р.

9. Розслідування нещасних випадків ПКМ №1112 від 25.08.04р.

9. Порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці, ПМК №442

від 01.08.92р.

10. ДСанПіН 3.3.2.007-98 від 10.12.1998р.

11.Охорона праці в органах державної податкової служби України: Навч.

посібник / Заред. д.х.н. Желібо Є.П. - Ірпінь.: Університет ДПС України, 2007.-379 с.

12.Закон України "Про державну таємницю" №3855 - XII в редакції від 21.09.99р.

14.Основи охорони праці. За редакцією К.Н. Ткачука і М.О. Халімовського. -

К.: Київ, Основа, 2003 - 472 с.

Додаткова:

1. Сивко В.Й. Правові та організаційні основи охорони праці в Україні: Навчальний посібник. - К.: Кондор, 2003. - 140 с.

2. Геврик Є.О. Охорона праці. Навчальний посібник. - К.: Ельга, 2003 -280 с.

3. Трахтенберг І.М., Коршун М.М., Чебанова О. В. Гігієна праці та
виробнича санітарія. - К.: Основа, 1997. - 464 с.

4. Жидецкий В.Ц. Охорона праці користувачів комп'ютерів — Львів.: Афіша, 2000. - 176с.

5. Навакатікян О. О., Кальниш В. В., Стрюков С.М. Охорона праці
користувачів комп'ютерних відеодисплейних терміналів К.: 1997. -400с.

6. Павленко А.Р. Компьютер ТВ и здоровье. -К.: Основа, 1998. - 152с.

7. Основи охорони праці. За редакцією В.В. Березуцоького - Харків.: Факт.

2005-480с. 11.Даніель Ж., Пикула И. Психология труда / Под редакцией Патонова К.Н.-М: Профиздат, 1979. - 220 с.

8. НПАОП 0.00-4.35-04. "Типове положення про службу охорони праці".

9. Журнал "Охорона праці", щомісячний.

 


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 1987

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Перелік питань, що виносяться на лекційне заняття | КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.