МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Перелік питань, що виносяться на лекційне заняття1. Система управління охороною праці на державному рівні, в установах та організаціях. 2. Концепція управління охороною праці. 3. Відображення питань охорони праці в колективних договорах та угодах. При вивченні матеріалу цієї теми, студент повинен звернути увагу на те, що в Україні функціонує багаторівнева система управління охороною праці СУОП, функціональними ланками якої є відповідні структури державної законодавчої та виконавчої влади різних рівнів, управлінські структури підприємств, трудові колективи, професійні спілки, добровільні громадські об'єднання працівників і спеціалістів з охорони праці. Ефективне функціонування цієї системи можливе за наявності прямих і зворотних зв'язків між її окремими ланками та чіткого виконання повноважень щодо питань охорони праці в межах кожної окремої ланки системи. Кінцевою метою функціонування системи управління охороною праці є підготовка, прийняття та реалізація рішень щодо здійснення організаційних, технічних, санітарно-гігієнічних та лікувально-профілактичних заходів і засобів, спрямованих на забезпечення безпеки, збереження здоров'я та працездатності людини в процесі праці. При цьому кожна ланка системи здійснює підготовку, прийняття та реалізацію цих рішень відповідно до свого рівня та функціональних обов'язків у системі управління охороною праці. За спрямованістю комплексу вирішуваних питань усі ланки системи управління охороною праці можна розділити на дві групи: - ланки, які забезпечують вирішення законодавчо-нормативних, науково-технічних, соціально-економічних та інших загальних питань охорони праці; - ланки, в функціональні обов'язки яких входить забезпечення безпеки праці в умовах конкретних галузей і виробництв. Треба відмітити деяку умовність такого поділу, оскільки між ланками існує прямий і зворотній зв'язок, а ланки другої групи не позбавлені права ініціативної постановки і обґрунтування вирішення окремих питань з охорони праці, які входять до їх компетенції. До першої групи ланок системи управління охороною праці входять органи державної законодавчої ініціативи і органи державного управління в галузі охорони праці, в тому числі Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, Комітет по нагляду за охороною праці України, міністерства та інші центральні органи державної виконавчої влади, Фонд соціального страхування від нещасних випадків та професійних захворювань: місцеві державні адміністрації, місцеві ради народних депутатів. Управлінські структури підприємств та організацій (друга група ланок) забезпечують в умовах конкретних організацій реалізацію вимог законодавчих і нормативних актів про охорону праці з метою створення безпечних і нешкідливих умов праці, попередження виробничого травматизму та професійних захворювань. У своїй діяльності щодо охорони праці управлінські структури взаємодіють з комісією з питань охорони праці підприємства (при наявності такої), з профспілками організацій та уповноваженими трудових колективів. В сучасних умовах господарювання діяльність у галузі охорони праці передбачає взаємну відповідальність держави, роботодавця і працівника за створення й забезпечення здорових та безпечних умов праці. У ринкових умовах виникає три центри управління охороною праці: державне (не адміністративне), управління з боку керівництва організації чи установи, управління з боку працівників цих установ. Таким чином, управління охороною праці в сучасних умовах полягає в тому, що: держава створює законодавство я галузі охорони праці, комплексні наглядові інспекції, у завдання яких входить забезпечення й застосування прийнятих нормативно-правових актів, інфраструктуру виробничо-технічного, інформаційного, наукового і фінансового забезпечення діяльності в галузі охорони праці. Роботодавець економічно зацікавлений в тому, щоб його працівники не травмувалися і не хворіли, і тому забезпечує виконання в організаціях всіх нормативно-правових актів щодо охорони праці. Кожний працівник повинен дбати про здоровий спосіб життя і праці, постійно підвищувати свій кваліфікаційний, фізичний, психофізіологічний стан. До основних функцій управління охороною праці належать: - прогнозування і планування робіт; - організація та координація робіт; - облік показників, аналіз та оцінка стану умов і праці; - контроль за станом охорони праці, функціонуванням СУОП; - стимулювання діяльності з охорони праці. Основні завдання управлінняохороною праці; - навчання працівників безпечним методам праці та пропаганда питань охорони праці; - забезпечення безпечності технологічних процесів, виробничого устаткування, будівель і споруд; - нормалізація санітарно-гігієнічних умов праці; - забезпечення працівників засобами індивідуального захисту; - забезпечення оптимальних режимів праці та відпочинку; - організація лікувально-профілактичного обслуговування; - професійний добір працівників з окремих професій; - удосконалення нормативної бази з питань охорони праці. Основними формами планування працеохоронної діяльності є: перспективне (національні програми), річне та поточне. Фінансування охорони праці здійснюється згідно ст.19 «Закону України Про охорону праці». Фінансування профілактичних заходів з охорони праці, виконання загальнодержавної, галузевих та регіональних програм поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, інших державних програм, спрямованих на запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням, передбачається, поряд з іншими джерелами, фінансування, визначеними законодавством, у місцевих бюджетах, що повинні виділятися окремим рядком. Для підприємств, незалежно від форм власності, або фізичних осіб, які використовують найману працю, витрати на охорону праці становлять не менше 0,5 відсотка від суми реалізованої продукції. На підприємствах, що утримуються за рахунок бюджету, витрати на охорону праці передбачаються в державному або місцевих бюджетах і становлять не менше 0,2 відсотка від фонду оплати праці. Суми витрат з охорони праці, що належать до валових витрат юридичної чи фізичної особи, яка відповідно до законодавства використовує найману працю, визначаються згідно з переліком заходів та засобів з охорони праці, що затверджується Кабінетом Міністрів України. Виділені кошти на охорону праці відображаються у колективному договорі, угоді. У колективному договорі сторони, передбачають забезпечення працівникам соціальні гарантії у галузі охорони праці на рівні, не нижчому за передбачений законодавством, їх обов'язки, а також комплексні заходи для досягнення встановлених нормативів безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, підвищення існуючого рівня охорони праці, запобігання випадкам виробничого травматизму, професійного захворювання, аваріям і пожежам, визначають обсяги та джерела-фінансування зазначених заходів. Питання для самоконтролю 1. Які органи здійснюють державне управління охороною праці? 2. Що являє собою система управління охороною праці на державному, галузевому та регіональному рівнях? 3. Охарактеризуйте структурну схему, основні завдання тафункції системи управління охороною праці в установі. 4. Проаналізуйте функцію прогнозування і планування робіт з охорони праці. 5. Проаналізуйте функцію СУОП щодо організації та координації робіт. 6. Проаналізуйте функцію СУОП щодо обліку показників,аналізу та оцінки стану умов і безпеки праці. 7. Проаналізуйте функцію контролю за станом охорони праці та функціонування СУОП. 8. Проаналізуйте функцію стимулювання діяльності з охорони праці. 9. Яким чином здійснюється якісна оцінка стану охорони праці? 10. Які основні обов'язки та права служби охорони праці в установах? 11. В чому полягають повноваження комісії з питань охорони праці в установі? 12. В чому полягають обов'язки працівників щодо виконання вимог охорони праці? 13. Як здійснюється фінансування охорони праці? 14. Яка відповідальність передбачена за порушення вимог охорони праці? 15. В чому полягає дисциплінарна відповідальність за порушення вимог охорони праці? 16. В чому полягає адміністративна відповідальність за порушення вимог охорони праці? 17. В чому полягає матеріальна відповідальність за порушення вимог охорони праці? 18. В чому полягає кримінальна відповідальність за порушення вимог охорони праці? Література: основна: [1-4,11,16,18,19] додаткова [1-3,9,11-15]
Читайте також:
|
||||||||
|