МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Вторинна, тобто це дані, зібрані для інших цілей раніше.Переваги такої інформації: відносно недорога; швидкий збір інформації; наявність кількох джерел інформації; інформація від незалежних джерел; зазвичай достовірна, ін Недоліки: може не задовольнити вимогам, що пред'являються в силу своєї неповноти; може бути застарілою; невідома методологія збору даних; частковий характер, наявність протиріч і т. д. Вторинна інформація підрозділяється на внутрішню і зовнішню. Внутрішня інформація - це інформація, наявна всередині компанії: бюджети, дані про збут, прибуток, збитки, рахунки клієнтів, дані про запаси і багато іншого. Зовнішня інформація - це дані зовнішніх джерел: урядові та неурядові. До урядовим відносяться статистичні дані та описовий матеріал з багатьох питань (ціноутворення, кредит і т. д.) Неурядові - це періодичні видання, книги, монографії, неперіодичні публікації. 2. Первинна, тобто знову отримана інформація, зібрана для вирішення конкретної проблеми. Фірми вдаються до даного виду інформації в тому випадку, коли аналіз вторинної не може забезпечити надання необхідних даних. Переваги: збирається у відповідності з певними цілями і завданнями; відома методологія збору даних і наявність контролю; всі результати доступні і відомі; інформація не застаріла, відсутність протиріч; надійність отриманої інформації, отримання інформації на всі питання. Недоліки: досить дорога; великі витрати часу і праці; неможливість отримання деяких видів інформації (дані перепису); нездатність фірми збирати первинні дані. При необхідності отримання первинних даних фірма змушена розробляти план і методи їх отримання. Під маркетинговими дослідженнями розуміється збір, аналіз кола даних, необхідних для вирішення що стоїть перед фірмою маркетингової ситуації, а також формування звіту про результати виконаної роботи. Відомо чимало прикладів, коли великі компанії руйнувалися через те, що не приділили належної уваги проведенню досліджень з маркетингу. Хоча далеко не всі компанії можуть дозволити собі проведення щодо дорогої діяльності як таке дослідження. У фірми є два способи вирішити дану проблему - або утримувати власний штат маркетологів, або користуватися послугами спеціалізованих організацій. Маркетингові дослідження включають в себе: 1) визначення проблем і постановку цілей; 2) вибір джерел інформації (тут визначаються місця проведення дослідження, вибираються знаряддя дослідження, складається план); 3) збір інформації (за допомогою різних маркетингових методів відбувається первинний збір інформації); 4) проведення аналізу зібраної інформації (складаються таблиці, графіки; інформація обробляється за допомогою методів статистики; формуються методи і способи вирішення поставлених завдань); 5) подання результату роботи. Ефективність маркетингових досліджень підтверджується тим, що з'являються на ринку нові товари, у сфері виробництва - нові виробничі процеси, у сфері управління - нові системи організації. Проте до цих пір багато компаній витрачають величезну кількість коштів на проведення науково-дослідних робіт. А службі маркетингу дістається вже готовий новий товар з наказом про його збут. Чому ж не приділяється належна увага маркетинговим дослідженням? Першопричиною тут є те, що неможливо цінність, яку вони несуть, негайно перерахувати в рублі і копійки. Таке мислення йде з минулого, де здатність споживати була попереду здатності виробляти. А тому вся увага приділялась виробництву товарів. У сучасних умовах виробники відчувають, що рівень їх продажу залежить не від обсягу виробленого товару, а від якості й ефективної політики збуту. Принциповою відмінністю досліджень маркетингу є його цілеспрямованість на вирішення певної задачі, що перетворюється на збір і аналіз необхідної інформації. Основними принципами маркетингового дослідження є наступні: 1. Об'єктивність, тобто необхідність врахування всіх чинників і не прийняття певного рішення до завершення аналізу. 2. Точність, тобто постановка конкретних цілей і завдань дослідження. 3. Ретельність, тобто детальне планування всього процесу дослідження, висока якість виконуваної роботи, а також ефективна система контролю.
3. Основні напрями досліджень в маркетингу. Масштаби проведених маркетингових досліджень залежать від розмірів самих фірм. Згідно з відомостями зарубіжних видань іноземні компанії витрачають на дослідження маркетингу в рік різну частку своїх бюджетів - від 0,04% до 3,5%. Вітчизняні ж компанії практично не виділяють ні копійки. Таким чином, проведення маркетингових досліджень - це складний комплекс заходів, спрямований на вивчення об'єкта з метою одержання про нього інформації для подальшої координації діяльності своєї фірми. Іноземні виробники вже давно оцінили значущість таких витрат, які в подальшому ведуть до поліпшення виробничої організації і збутової діяльності. Через маркетингові рішення фірми пристосовують свою продукцію до потреб і бажань споживачів. Тому маркетингові дослідження відіграють важливу роль у життєдіяльності будь-якого підприємства. У той же час необхідно пам'ятати, що ці дослідження лише доповнення творчих, професійних та управлінських здібностей будь-якого керівника. Основними напрямками маркетингових досліджень є: 1) вивчення місткості ринку; 2) вивчення потенційних і реальних споживачів; 3) вивчення рівня продажів конкурентів; 4) проведення порівняльного аналізу товару конкурентів; 5) вивчення розподілу часток ринку між фірмами; 6) аналіз збуту продукції; 7) аналіз рекламних кампаній конкурентів; 8) вивчення можливості розширення спектру пропонованих послуг; 9) вивчення реакції споживача на появу нового товару; 10) аналіз цінової політики; 11) вивчення внутрішнього маркетингу; 12) довгострокове прогнозування; 13 ) інші питання. Вдаючись до маркетингових досліджень, менеджерам компаній повинні бути добре знайомі з технологією і специфікою таких досліджень, щоб надалі при ухваленні рішення не допустити помилки, заснованої на недостовірній інформації.
4. Методи дослідження Для збору інформації маркетологи користуються певними методами. Первинні дослідження - збір даних - здійснюється в міру їх виникнення за допомогою таких методів: 1. Спостереження -це спосіб отримання інформації через сприймання органами почуттів обставини без будь-якого впливу на об'єкт спостереження. Спостереження - це процес, у якого є певна мета, який планомерен і систематично узагальнює всі зібрані факти і піддається контролю на предмет надійності і точності зібраних даних. Спостереження може проходити в лабораторних, польових умовах при особистій участі спостерігача або без нього. Польові умови означають, що процеси проходять в природній обстановці (у магазинах, на ринках і т. д.), а лабораторні - штучно створюються ситуації. Відмінною рисою першої форми є природність поведінки об'єкта, що спостерігається, а другий те, що можливе застосування ряду технічних засобів. За ступенем стандартизації виділяють стандартизоване спостереження і вільний. Під стандартизацією розуміють визначення конкретних поведінкових схем вчинків. Наприклад, для виявлення результативності розміщення реклами у вітрині магазину можна виділити кілька таких схем: людина зайшла в магазин, не глянувши на рекламу, розміщену у вітрині; людина зайшла в магазин, побачивши рекламу; глянув на вітрину і не зайшов в магазин; пройшов повз, не глянувши на рекламу у вітрині. Перевагами даного методу є: а) можливість отримання необхідної інформації незалежно від бажання об'єкта співпрацювати; б) забезпечення більш високу об'єктивність; в) можливість спостереження неусвідомленого поведінки; г) облік навколишньої дійсності. Недоліками даного методу будуть високі витрати, суб'єктивність спостерігає, ефект спостереження (тобто при відкритому спостереженні поведінку об'єкта може відрізнятися від природного). 2. Опитування - це спосіб отримання інформації через з'ясування думок людей. Це саме поширена форма збору інформації в маркетингу, і приблизно 90% маркетологів використовують цей метод. Опитування може бути як в усній, так і письмовій формі. При письмовому опитуванні учасникам лунають опитувальні листи з проханням заповнення. Усні або телефонні опитування зазвичай називають інтерв'ю. Інтерв'ю поділяють: а) по колу опитуваних осіб (учні, службовці і т. д.); б) по кількості одночасно опитуваних (буває групове або одиничне); в) за кількістю вхідних в опитування тем (одна чи кілька); г) за рівнем стандартизації (буває вільне або стандартизоване); д) за частотою (одноразовий або багаторазовий). 3. Експеримент - це такий метод дослідження, при якому в контрольованих умовах змінюють один або кілька факторів і відстежують, як це впливає на залежну змінну. Умови проведення - польові, лабораторні. Основні ознаки - ізольованість змін, активну участь дослідника в процесі збору даних. Достоїнствами даного методу є бачення причини, наслідки та структури, а також експеримент носить систематизований характер.
Панель- це метод, який за допомогою ЕОМ відтворює використання різних маркетингових чинників на папері, а не в реальних умовах. Даний метод полягає в тому, що створюється модель контрольованих і неконтрольованих факторів, з якими стикається фірма. Потім їх можливі варіанти поєднання закладають в комп'ютер з метою визначення впливу на загальну стратегію маркетингу. Ознаки методу - предмет і тема дослідження постійні; збір даних здійснюється через певні проміжки часу; постійна сукупність об'єктів дослідження (домогосподарки, торгові підприємства, виробничі споживачі); не вимагається участь з боку споживачів; можливість обліку багатьох взаємозалежних чинників. Однак, цей метод складний, важкий в застосуванні і сильно залежить від покладених в основу пропозицій. Види панелей: 1) торговельна (оптова, роздрібна); 2) споживча (індивідууми, родини, виробниче споживання); 3) спеціальні форми (панель економістів, архітекторів і інше, а також театри, лікарні і т. д.); 4) традиційна і нетрадиційна; 5) короткострокова і довгострокова; 6) залежно від методу отримання інформації (опитувальні листи, інтерв'ю і т. д.). За допомогою цього методу можна виявити фактори, що впливають на досліджувану проблему, і їх динаміку; можна вивчити думки обстежуваних, їх наміри та рішення; можна виявити відмінність у поведениях споживачів, що відносяться до різних соціальних прошарків, що живуть у різних населених пунктах ; можна вивчити мотиви покупок і спрогнозувати їх розвиток, а також багато іншого. Вибір того чи іншого виду панельного методу визначається поставленими завданнями і обсягом виділених коштів. Сучасна економічна система ставить все більш нові і більш високі вимоги до управління. Удосконалення методів управління має велике значення для зростання ефективності народного господарства. Важливим чинником підвищення рівня управління є використання при підготовці рішень математичних методів і моделей. Проте використання даних методів при вирішенні економічних завдань часто є неможливим внаслідок їх складності та якісної новизни. Тому більш широке поширення отримав метод експертних оцінок. Метод експертних оцінок - це збір інформації, її аналіз на основі логічних та математико-статистичних методів і прийомів з метою отримання необхідної інформації для підготовки і вибору раціональних рішень. Цей метод застосовують тоді, коли необхідно вибрати рішення, яке не може бути визначено на основі точних розрахунків. Такі ситуації часто виникають у розробках сучасних проблем управління виробництвом і, головне, при прогнозуванні і довгостроковому плануванні. Метод експертних оцінок використовують в: а) соціально-політичному прогнозуванні; б) науково-технічному прогнозуванні; у) плануванні народного господарства; г) розробці крупних економічних, політичних і соціальних програм. У сучасному суспільстві до процесу управління ставиться вимога якості прийнятих рішень. А даний метод забезпечує активне і цілеспрямоване участь фахівців на кожному етапі прийняття рішень, що дозволяє підвищити їх якість і ефективність. Читайте також:
|
||||||||
|