МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Вторинна, тобто це дані, зібрані для інших цілей раніше.Переваги такої інформації: відносно недорога; швидкий збір інформації; наявність кількох джерел інформації; інформація від незалежних джерел; зазвичай достовірна, ін Недоліки: може не задовольнити вимогам, що пред'являються в силу своєї неповноти; може бути застарілою; невідома методологія збору даних; частковий характер, наявність протиріч і т. д. Вторинна інформація підрозділяється на внутрішню і зовнішню. Внутрішня інформація - це інформація, наявна всередині компанії: бюджети, дані про збут, прибуток, збитки, рахунки клієнтів, дані про запаси і багато іншого. Зовнішня інформація - це дані зовнішніх джерел: урядові та неурядові. До урядовим відносяться статистичні дані та описовий матеріал з багатьох питань (ціноутворення, кредит і т. д.) Неурядові - це періодичні видання, книги, монографії, неперіодичні публікації. 2. Первинна, тобто знову отримана інформація, зібрана для вирішення конкретної проблеми. Фірми вдаються до даного виду інформації в тому випадку, коли аналіз вторинної не може забезпечити надання необхідних даних. Переваги: збирається у відповідності з певними цілями і завданнями; відома методологія збору даних і наявність контролю; всі результати доступні і відомі; інформація не застаріла, відсутність протиріч; надійність отриманої інформації, отримання інформації на всі питання. Недоліки: досить дорога; великі витрати часу і праці; неможливість отримання деяких видів інформації (дані перепису); нездатність фірми збирати первинні дані. При необхідності отримання первинних даних фірма змушена розробляти план і методи їх отримання. Під маркетинговими дослідженнями розуміється збір, аналіз кола даних, необхідних для вирішення що стоїть перед фірмою маркетингової ситуації, а також формування звіту про результати виконаної роботи. Відомо чимало прикладів, коли великі компанії руйнувалися через те, що не приділили належної уваги проведенню досліджень з маркетингу. Хоча далеко не всі компанії можуть дозволити собі проведення щодо дорогої діяльності як таке дослідження. У фірми є два способи вирішити дану проблему - або утримувати власний штат маркетологів, або користуватися послугами спеціалізованих організацій. Маркетингові дослідження включають в себе: 1) визначення проблем і постановку цілей; 2) вибір джерел інформації (тут визначаються місця проведення дослідження, вибираються знаряддя дослідження, складається план); 3) збір інформації (за допомогою різних маркетингових методів відбувається первинний збір інформації); 4) проведення аналізу зібраної інформації (складаються таблиці, графіки; інформація обробляється за допомогою методів статистики; формуються методи і способи вирішення поставлених завдань); 5) подання результату роботи. Ефективність маркетингових досліджень підтверджується тим, що з'являються на ринку нові товари, у сфері виробництва - нові виробничі процеси, у сфері управління - нові системи організації. Проте до цих пір багато компаній витрачають величезну кількість коштів на проведення науково-дослідних робіт. А службі маркетингу дістається вже готовий новий товар з наказом про його збут. Чому ж не приділяється належна увага маркетинговим дослідженням? Першопричиною тут є те, що неможливо цінність, яку вони несуть, негайно перерахувати в рублі і копійки. Таке мислення йде з минулого, де здатність споживати була попереду здатності виробляти. А тому вся увага приділялась виробництву товарів. У сучасних умовах виробники відчувають, що рівень їх продажу залежить не від обсягу виробленого товару, а від якості й ефективної політики збуту. Принциповою відмінністю досліджень маркетингу є його цілеспрямованість на вирішення певної задачі, що перетворюється на збір і аналіз необхідної інформації. Основними принципами маркетингового дослідження є наступні: 1. Об'єктивність, тобто необхідність врахування всіх чинників і не прийняття певного рішення до завершення аналізу. 2. Точність, тобто постановка конкретних цілей і завдань дослідження. 3. Ретельність, тобто детальне планування всього процесу дослідження, висока якість виконуваної роботи, а також ефективна система контролю.
3. Основні напрями досліджень в маркетингу. Масштаби проведених маркетингових досліджень залежать від розмірів самих фірм. Згідно з відомостями зарубіжних видань іноземні компанії витрачають на дослідження маркетингу в рік різну частку своїх бюджетів - від 0,04% до 3,5%. Вітчизняні ж компанії практично не виділяють ні копійки. Таким чином, проведення маркетингових досліджень - це складний комплекс заходів, спрямований на вивчення об'єкта з метою одержання про нього інформації для подальшої координації діяльності своєї фірми. Іноземні виробники вже давно оцінили значущість таких витрат, які в подальшому ведуть до поліпшення виробничої організації і збутової діяльності. Через маркетингові рішення фірми пристосовують свою продукцію до потреб і бажань споживачів. Тому маркетингові дослідження відіграють важливу роль у життєдіяльності будь-якого підприємства. У той же час необхідно пам'ятати, що ці дослідження лише доповнення творчих, професійних та управлінських здібностей будь-якого керівника. Основними напрямками маркетингових досліджень є: 1) вивчення місткості ринку; 2) вивчення потенційних і реальних споживачів; 3) вивчення рівня продажів конкурентів; 4) проведення порівняльного аналізу товару конкурентів; 5) вивчення розподілу часток ринку між фірмами; 6) аналіз збуту продукції; 7) аналіз рекламних кампаній конкурентів; 8) вивчення можливості розширення спектру пропонованих послуг; 9) вивчення реакції споживача на появу нового товару; 10) аналіз цінової політики; 11) вивчення внутрішнього маркетингу; 12) довгострокове прогнозування; 13 ) інші питання. Вдаючись до маркетингових досліджень, менеджерам компаній повинні бути добре знайомі з технологією і специфікою таких досліджень, щоб надалі при ухваленні рішення не допустити помилки, заснованої на недостовірній інформації.
4. Методи дослідження Для збору інформації маркетологи користуються певними методами. Первинні дослідження - збір даних - здійснюється в міру їх виникнення за допомогою таких методів: 1. Спостереження -це спосіб отримання інформації через сприймання органами почуттів обставини без будь-якого впливу на об'єкт спостереження. Спостереження - це процес, у якого є певна мета, який планомерен і систематично узагальнює всі зібрані факти і піддається контролю на предмет надійності і точності зібраних даних. Спостереження може проходити в лабораторних, польових умовах при особистій участі спостерігача або без нього. Польові умови означають, що процеси проходять в природній обстановці (у магазинах, на ринках і т. д.), а лабораторні - штучно створюються ситуації. Відмінною рисою першої форми є природність поведінки об'єкта, що спостерігається, а другий те, що можливе застосування ряду технічних засобів. За ступенем стандартизації виділяють стандартизоване спостереження і вільний. Під стандартизацією розуміють визначення конкретних поведінкових схем вчинків. Наприклад, для виявлення результативності розміщення реклами у вітрині магазину можна виділити кілька таких схем: людина зайшла в магазин, не глянувши на рекламу, розміщену у вітрині; людина зайшла в магазин, побачивши рекламу; глянув на вітрину і не зайшов в магазин; пройшов повз, не глянувши на рекламу у вітрині. Перевагами даного методу є: а) можливість отримання необхідної інформації незалежно від бажання об'єкта співпрацювати; б) забезпечення більш високу об'єктивність; в) можливість спостереження неусвідомленого поведінки; г) облік навколишньої дійсності. Недоліками даного методу будуть високі витрати, суб'єктивність спостерігає, ефект спостереження (тобто при відкритому спостереженні поведінку об'єкта може відрізнятися від природного). 2. Опитування - це спосіб отримання інформації через з'ясування думок людей. Це саме поширена форма збору інформації в маркетингу, і приблизно 90% маркетологів використовують цей метод. Опитування може бути як в усній, так і письмовій формі. При письмовому опитуванні учасникам лунають опитувальні листи з проханням заповнення. Усні або телефонні опитування зазвичай називають інтерв'ю. Інтерв'ю поділяють: а) по колу опитуваних осіб (учні, службовці і т. д.); б) по кількості одночасно опитуваних (буває групове або одиничне); в) за кількістю вхідних в опитування тем (одна чи кілька); г) за рівнем стандартизації (буває вільне або стандартизоване); д) за частотою (одноразовий або багаторазовий). 3. Експеримент - це такий метод дослідження, при якому в контрольованих умовах змінюють один або кілька факторів і відстежують, як це впливає на залежну змінну. Умови проведення - польові, лабораторні. Основні ознаки - ізольованість змін, активну участь дослідника в процесі збору даних. Достоїнствами даного методу є бачення причини, наслідки та структури, а також експеримент носить систематизований характер.
Панель- це метод, який за допомогою ЕОМ відтворює використання різних маркетингових чинників на папері, а не в реальних умовах. Даний метод полягає в тому, що створюється модель контрольованих і неконтрольованих факторів, з якими стикається фірма. Потім їх можливі варіанти поєднання закладають в комп'ютер з метою визначення впливу на загальну стратегію маркетингу. Ознаки методу - предмет і тема дослідження постійні; збір даних здійснюється через певні проміжки часу; постійна сукупність об'єктів дослідження (домогосподарки, торгові підприємства, виробничі споживачі); не вимагається участь з боку споживачів; можливість обліку багатьох взаємозалежних чинників. Однак, цей метод складний, важкий в застосуванні і сильно залежить від покладених в основу пропозицій. Види панелей: 1) торговельна (оптова, роздрібна); 2) споживча (індивідууми, родини, виробниче споживання); 3) спеціальні форми (панель економістів, архітекторів і інше, а також театри, лікарні і т. д.); 4) традиційна і нетрадиційна; 5) короткострокова і довгострокова; 6) залежно від методу отримання інформації (опитувальні листи, інтерв'ю і т. д.). За допомогою цього методу можна виявити фактори, що впливають на досліджувану проблему, і їх динаміку; можна вивчити думки обстежуваних, їх наміри та рішення; можна виявити відмінність у поведениях споживачів, що відносяться до різних соціальних прошарків, що живуть у різних населених пунктах ; можна вивчити мотиви покупок і спрогнозувати їх розвиток, а також багато іншого. Вибір того чи іншого виду панельного методу визначається поставленими завданнями і обсягом виділених коштів. Сучасна економічна система ставить все більш нові і більш високі вимоги до управління. Удосконалення методів управління має велике значення для зростання ефективності народного господарства. Важливим чинником підвищення рівня управління є використання при підготовці рішень математичних методів і моделей. Проте використання даних методів при вирішенні економічних завдань часто є неможливим внаслідок їх складності та якісної новизни. Тому більш широке поширення отримав метод експертних оцінок. Метод експертних оцінок - це збір інформації, її аналіз на основі логічних та математико-статистичних методів і прийомів з метою отримання необхідної інформації для підготовки і вибору раціональних рішень. Цей метод застосовують тоді, коли необхідно вибрати рішення, яке не може бути визначено на основі точних розрахунків. Такі ситуації часто виникають у розробках сучасних проблем управління виробництвом і, головне, при прогнозуванні і довгостроковому плануванні. Метод експертних оцінок використовують в: а) соціально-політичному прогнозуванні; б) науково-технічному прогнозуванні; у) плануванні народного господарства; г) розробці крупних економічних, політичних і соціальних програм. У сучасному суспільстві до процесу управління ставиться вимога якості прийнятих рішень. А даний метод забезпечує активне і цілеспрямоване участь фахівців на кожному етапі прийняття рішень, що дозволяє підвищити їх якість і ефективність. Читайте також:
|
||||||||
|