Методика аналізу ризику розглядає чутливість реагування NPV до змін у ключових змінних величинах та можливий інтервал значень цих змінних. При цьому економіст відбирає "поганий" набір обставин (низька ціна продажу, низький обсяг продажу, високі змінні витрати на одиницю тощо), базовий та "добрий". Потім розраховуються NPV при поганих і сприятливих обставинах і порівнюються з очікуваною NPV або NPV у базовому випадку.
Сценарій
Ймовірність виходу (Рі)
Обсяг продажу, од.
Ціна продажу, грн.
NPV, тис. грн.
Найгірший випадок
0,25
Базовий випадок
0,50
Найкращий випадок
0,25
Очікувана
Стандартне відхилення від NPV дорівнює 10439 тис. грн. Відхилення
де Е NPV— очікувана чиста теперішня вартість.
Нарешті, коефіцієнт варіації NPV проекту (СV) дорівнює 1,3:
(
Коефіцієнт варіації NPV проекту можна порівняти з коефіцієнтом "середнього проекту", щоб отримати уявлення про відносну ризиковість проекту. Існуючі проекти корпорації в середньому мають коефіцієнт варіації приблизно 1,0. Таким чином, на основі цього виміру ризику проекту менеджери корпорації дійдуть висновку, що даний проект більш ризикований, ніж "середній" проект корпорації.