Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Принципи організації та діяльності місцевих рад

 

Статус місцевих представницьких органів розкривається через принципи їх організації та діяльності. Такі принципи закріпле­ні у законодавстві України та виводяться з його положень.

1. Принцип обов'язковості полягає в реалізації питань місцевого са­моврядування через функціонування саме представницьких органів влади. Згідно з абз. 2 ст. 3 Європейської хартії про місцеве самовря­дування таке право реалізується, зокрема, саме через виборні пред­ставницькі органи (ради, збори). Це не виключає права населення приймати рішення безпосередньо, наприклад, шляхом проведення загальних зборів громадян за місцем проживання (ст. 8 Закону Укра­їни про місцеве самоврядування).

Таким чином, місцеві ради виступають в якості організаційної основи, ядра представницьких інститутів участі громадян у місцево­му самоврядуванні. На відміну від загальних зборів громадян, місцеві ради можуть приймати більш виважені, фахові, раціональні та якісні рішення. Разом з тим, статутом територіальної громади має бути деталізована процедура проведення загальних зборів.

2. Принцип представницького характеру місцевих рад. Така юри­дична природа владних установ випливає з їх функцій по забезпе­ченню реалізації загальних справ місцевого самоврядування. Саме місцеві ради є інструментом представницької демократії, які можна розглядати як носії публічних завдань на власній території. Публіч­ний характер місцевих рад полягає в тому, що на рівні територіальних громад вони реалізують повноту повноважень місцевого самовряду­вання, а на рівні району, області — поєднання місцевих та загально­державних інтересів на основі тісної взаємодії з місцевими державни­ми адміністрації.

3. Принцип виборності. Демократичну основу функціонування місцевих рад складає їх формування на основі загального рівного та прямого виборчого права при таємному голосуванні. Формування місцевих рад шляхом періодичних демократичних виборів необхідно розглядати як важливу умову легітимної публічної влади територі­альних колективів. Відповідно до даного принципу неприпустимим є перенесення виборів до місцевих рад на більш пізній строк, ніж це визначено законодавством, оскільки така дія порушуватиме засади правонаступності публічної влади.

4. Принцип організаційно-правової самостійності місцевих рад. Механізмом реалізації права жителів територіальної громади через місцеві ради є їх компетенція. Компетенцію місцевих рад складають її предмет відання та компетенція. Предмет відання втілюється у функціях місцевих рад, які визначають їх повноваження.

5. Принцип відповідальності. Здійснення владних повноважень пов'язане з відповідальністю за належне здійснення завдань, що ви­пливають із публічно-правового статусу місцевих рад. Місцеві ради несуть відповідальність насамперед перед населенням, у цьому може виражатися довіра до них з боку населення, отже, їх легітимність. Дієвим механізмом відповідальності в умовах конституційної держави можна розглядати періодичні демократичні вибори та ініціативу те­риторіальної громади по достроковому розпуску ради на основі рі­шення, прийнятого на місцевому референдумі.

6. Принцип законності. За дотриманням законності у діяльності місцевих рад здійснюється державний правовий та відомчий контр­оль за виконанням органами місцевого самоврядування делегованих повноважень держави (адміністративний контроль). Уявляється, що при прийнятті рішень місцевими радами діє пре­зумпція законності актів місцевого самоврядування, що випливає із їх верховенства на території відповідної територіальної громади, райо­ну, області.

7. Принцип гласності та публічності є важливим елементом у ді­яльності місцевих рад, який втілює їх демократизм. Гласність . ха­рактеризується як політико-правовий принцип, реалізація якого передбачає відкрите та систематичне інформування населення органами публічної влади про свою роботу. Гласність розкриває складові діяльності органу влади, складає різновид відносин народного представництва, посилює зворотні зв'язки між населенням та влад­ними структурами.

8. Принцип колегіальності означає, що представницький орган міс­цевого самоврядування приймає рішення в колегіальному поряд­ку. Колегіальність має два аспекти. По-перше, це спосіб організації управлінської діяльності місцевої ради, по-друге, спосіб організації місцевої представницької владної установи, будова якої пристосо­вана для створення колективної думки та рішення, що формується загальною волею депутатів. Необхідною умовою колегіальності є кворум, норма голосування, характер підготовки проектів та органі­заційні форми прийняття рішень ради.

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  3. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  4. PR-відділ організації: переваги і недоліки
  5. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  6. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  7. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  8. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  9. Автоматизація метрологічної діяльності
  10. АГЕНТ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
  11. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  12. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ




Переглядів: 605

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття, ознаки та система місцевих рад | Структура місцевих рад

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.