Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття, ознаки та система місцевих рад

Методи діяльності місцевих рад

Форми діяльності місцевих рад

Компетенція місцевих рад

Функції місцевих рад

Структура місцевих рад

Принципи організації та діяльності місцевих рад

Поняття, ознаки та система місцевих рад

ПЛАН

Лекція 11. Організація діяльності місцевих рад

 

Базовим елементом системи місцевого самоврядування в Україні є представницькі органи, до яких належать місцеві ради. Вони є виборними колегіальними органами, що виражають волю і представляють інтереси всієї територіальної громади чи її частини, мають право приймати від її імені рішення, які діють на певній території.

У літературі визначаються такі основні ознаки місцевих рад як представницьких органів влади:

— ради є колегіальними органами, до складу яких входять депу­тати, обрані безпосередньо населенням шляхом виборів;

— вони здобувають мандат довіри безпосередньо від населення територіальної громади, яка є первинним суб'єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повнова­жень;

— їхня діяльність поширюється на всю територію громади;

— на основі закону вони наділені правом представляти інтереси громади;

— приймають рішення від імені громади;

— є органами загальної компетенції, до відання яких відносять­ся всі питання, які потребують нормативного регулювання;

— посідають провідне місце у системі органів місцевого само­врядування;

— виражають загальну волю населення територіальної громади, надаючи їм загальнообов'язкового характеру і здійснюючи у такий спосіб місцеву владу;

— у своїй діяльності поєднують місцеві інтереси з державними.

Отже, представницькі органи місцевого самоврядування — місцеві ради — є колегіальними органами загальної компетенції, які складаються з обраних, безпосередньо населенням відповідної адміністративно-територіальної одиниці, представників (депутатів), що виражають волю територіальної громади, приймаючи від її імені рішення, що мають загальнообов'язковий характер.

Система місцевих рад закріплена ч. 3, 4 ст. 140 Конституції України і ст. 5 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні». Законодавець передбачає обов’язкову дворівневу систему місцевих рад, перший рівень якої становлять сільські, селищні, міські ради, що представляють територіальні громади сіл, селищ, міст і здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування. На другому рівні перебувають обласні й районні ради, що представляють інтереси не обласних та районних громад (адже законодавство наявності таких громад не визнає), а спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією і законами України або переданих їм сільськими, селищними, міськими радами. Як необов’язковий елемент системи можуть розглядатися районні в містах ради, передумовами утворення яких є наявність районного поділу в місті та прийняття рішення про необхідність їх формування міською радою чи рішенням міської територіальної громади. Відповідно до ст. 5 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» районні в містах ради не є самостійними елементами системи місцевого самоврядування. Кожна рада має свою будову, внутрішню організаційну структуру, яка поставлена в залежність від статусу місцевої ради.

 


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  4. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  5. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  6. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  7. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  8. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  9. VI. Узагальнення та систематизація знань
  10. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  11. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  12. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру




Переглядів: 1675

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основи правового статусу органів самоорганізації населення | Принципи організації та діяльності місцевих рад

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.112 сек.