На величину попиту, тобто на пересування точки по незмінній кривій попиту, впливає виключно ціна товару. Всі інші фактори, від яких залежить кількість товару, що споживачі готові придбати, належать до нецінових. Їхня дія приводить до пересування самої кривої попиту на графіку вправо (збільшення попиту), чи вліво (зменшення попиту).
дохід
споживацькі переваги
До нецінових факторів ринкового попиту належать:
– зміна споживацьких переваг під впливом зміни потреб споживача, моди чи реклами;
– зміна цін на інші товари, зокрема товари-субститути чи товари-комплементи;
– кількість споживачів, які виходять на ринок цього товару;
– цінові очікування покупців;
– доходи споживачів.
У реальному житті жоден з перелічених факторів не діє відокремлено, у чистому вигляді. Вони переплітаються, утворюючи складну та суперечливу систему, але розуміння механізму дії кожного з них допомогає розуміти реалії економічного життя.