Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні причини зростання ризику небезпек

Людина в системі „людина – життєве середовище”.

A) Цей етап передбачає розробку ланцюга негативних подій і помилок, які можуть мати місце при виникнення даної небезпеки. Розробка такого ланцюга подій базується на основі прямих та зворотних міркувань (індуктивним і дедуктивним способом).

ІІІ етап – Оцінка можливих негативних наслідків даної небезпеки

Цей етап визначає:

– кількісну і якісну дію негативних факторів;

– шляхи розповсюдження небезпеки;

– матеріальні збитки та завдану шкоду здоров’ю і життю людей.

 

(слайд 48)

Основну роль в безпеці життєдіяльності людини становить її фізіологічна надійність.

Фізіологічна надійність людини – це її здатність протистояти любій небезпеці в будь яких екстремальних умовах. (Тобто, це самозахист людини від небезпек).

(слайд 49)

Будь яка діяльність людини супроводжується двома компонентами

v Фізіологічним – це робота її м’язової системи, її сила, витривалість, правильність направлення її рухів, а також розвиток її зору, слуху, нюху і т.д.

v Психічним – це її пам’ять, мислення, емоції, вольові зусилля, тощо.

Взаємозв’язок цих компонентів і становить основу самозахисту людини від небезпек.

(слайд 50)

Так, дитина, після народження, зовсім не захищена. У неї не розвинена ні м’язова система, ні зір, ні слух, ні мислення. Тому вона потребує особливої уваги і піклування. Але з роками у неї міцнішають м’язи, підвищується витривалість, поліпшується зір і слух, тренується пам’ять і т.д. Саме це і є механізм її самозахисту, який вивчається такою наукою як психофізіологія людини.

Ця наука вивчає зміни функціонального стану людини, і в залежності від її трудової діяльності рекомендує для неї раціональні режими праці і відпочинку, та визначає певні норми до її безпосередньої безпеки.

Це пов’язано з тим, що людина, для поліпшення свого життя, розробила високоефективні і потужні знаряддя праці і побутової техніки, які також становлять для неї потенційну загрозу. Але статистика свідчить, що головну небезпеку в діяльності людини утворюють не знаряддя праці, і не техніка, а вона сама. Тому повстає питання, чому все ж таки людина, яка наділена інстинктом самозбереження, сама стає винуватцем своїх травм і сама підвищує ризик небезпеки? Відповідь на це питання дає аналіз людського фактору в проблемі безпеки, який виділяє три основні причини зростання ризику небезпек.

Перша причина – це прогресування темпу зростання небезпек над темпом розвитку самозбереження людини.

(слайд 51)

Так, сучасна людина стала більш розумнішою, але в той же час у неї погіршилися деякі фізичні властивості, а саме:

· Поліпшення трудової діяльності людини за рахунок використання техніки значно послабило її м’язову систему та витривалість (В колишні часи люди розраховували лише на свою власну силу та витривалість, і тому вони постійно тренували себе в подоланні значних відстаней та у витримуванні значних перевантажень, а нині навіть молодь може годинами чекати на зупинці автобуса щоб не пройти самостійно і 500 м.)

· Екологічний стан довкілля і шкідливі виробничі фактори занизили у сучасної людини гостроту зору і слуху (деякі діти навіть з народження потребують окуляри та слухачки);

· З розвитком знарядь праці розширився і діапазон впливу людини на довкілля, що провокує зворотну реакцію у вигляді виникнення небезпечних природних явищ які негативно впливають на життєдіяльність людини.

Саме це і занижує реакцію людини на можливу небезпеку. При цьому, у відповідь на активну діяльність людини зросла і сила протидії оточуючого середовища, на яку сучасна людина реагує більш кволо.

Таким чином, з розвитком науково-технічного прогресу зростає з небаченою швидкістю і небезпека травматизму, так як розвиток інстинкту самозбереження людини значно відстає від темпу зростання небезпек.

Тобто, першу причину зростання небезпеки можна пояснити так:

Розробляючи нові машини і устаткування, людина перш за все вимагає від них більшої потужності і ефективності, а наслідки такої діяльності та безпека роботи на цих машинах, удосконалюються в процесі їх експлуатації.

Друга причина – це зростання ціни помилки.

(слайд 52)

Коли людина робила помилку на примітивних знаряддях праці, то розплата за неї не була занадто велика. Вона могла подряпатися колючою рослиною, опустити собі на ногу камінь, впасти з дерева, тощо. А помилки сучасної людини обходяться їй набагато дорожче. Нині люди частіше гинуть від струму високої напруги, травмуються під ударами потужних пресів, падають з висоти багатоповерхових будинків, і падають не на м’яку землю чи траву, а на асфальт і бетон, що усугубляє їх травму, і т.д.

Тобто, другу причину зростання небезпеки можна пояснити так:

Помилки людини при роботі на колишніх примітивних знаряддях праці призводили до незначних ушкоджень, а нині помилки в роботі на потужній техніці можуть привести до тяжких травм, і навіть до смертельних наслідків.

Третя причина – це адаптація людини до небезпеки.

(слайд 53)

Людина в повсякденній діяльності звиклася до сучасного технічного прогресу і нехтує небезпекою, яка в даний час загрожує їй з усіх сторін.

Таким чином існує три основних причини зростання небезпеки, а саме:

§ Прогресування темпу росту небезпеки над розвитком людського інстинкту самозбереження;

§ Зростання ціни помилки в нинішніх умовах;

§ Адаптація людини до небезпек.

Але при цьому необхідно відмітити, що головним винуватцем виникнення небезпеки залишається все-ж таки сама людина. Тому, в питаннях безпеки життєдіяльності особливу увагу необхідно уділяти людському фактору та її фізіологічним та психологічним особливостям.

 


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. X Впровадження Зростання Зрілість Спад Час
  3. Абіотичні та біотичні небезпеки.
  4. Абстрактна небезпека і концепція допустимого ризику.
  5. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  6. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  7. Аналiз ризику методами iмiтацiйного моделювання
  8. Аналіз використання прибутку та резервів його зростання
  9. Аналіз втрат від маркетингового ризику
  10. Аналіз кредитного ризику банку
  11. Аналіз небезпеки підприємства
  12. Аналіз невизначеності і ризику




Переглядів: 696

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Оцінка небезпеки. Класифікація видів ризику | Загальне поняття про фізіологічні системи та психіку людини

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.