МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Що вивчає економіка та які її функціїСучасні функції і закономірності економіки Предмет мікроекономіки і макроекономіки Формування сучасної економічної науки Історія виникнення економічної науки Що вивчає економіка та які її функції План З предмету «Вступ до фаху» 1.Економічна теорія як основа економічної підготовки фахівця 2.Господарський комплекс країни та його структура 3.Механізм та умови функціонування ринку 4.Підприємство в умовах ринкової економіки 5.Методологія і підходи до навчання зі спеціальності «Економіка підприємства» Тема 1. Економічна теорія як основа економічної підготовки фахівця План викладу і засвоєння матеріалу:
Життя суспільства, його членів нескінченно багатогранне. Це - культура, наука, навчання, відпочинок, подорожі, спорт і, нарешті, надання різних благ і послуг. Що ж тут є головним? Відповісти на це питання не так просто, тому що немає людини, яка б займалася чимось одним. Є область діяльності, що лежить в основі існування всього суспільства і кожної людини, не залежно від того, де він проживає - у далекій Австралії, у жаркій Флориді або на суворих Курилах. Це - економічна діяльність, без якої немислимі всі інші види життєдіяльності. Економічну діяльність здійснюють не просто члени суспільства, а економічні агенти, до яких відносяться не тільки рядові працівники в усіх сферах національного господарства, але і менеджери, банкіри, власники будинків і квартир, акцій та облігацій, земельних ділянок, фермери, генеральні директори підприємств і т.п. Усі вони можуть приймати необхідні рішення в рамках своєї господарської компетенції і реалізовувати їх, використовуючи різні методи і засоби. Діяльність економічних агентів, закономірності, її визначальні, складають предмет економічної теорії, але це далеко не усі. При прийнятті рішень вони виходять з того, що деякі параметри економіки на її різних рівнях є начебто заданими для економічних агентів, хоча значна частина їх — результат їхньої господарської й іншої діяльності. Економічна історія і сучасна господарська практика свідчать, що економічним агентам постійно потрібно вирішувати три основних питання: що і скільки робити? як робити? для кого робити? Таким чином, предметом економічної наукиє поведінка людей у процесі виробництва благ в умовах обмежених ресурсів. Метою тут виступає досягнення максимального задоволення безмежних потреб людини на основі забезпечення прибутку. Економічна наука класифікується за двома напрямками: макроекономіка і мікроекономіка. Предметом мікроекономіки виступає домогосподарство, яке являє собою економічну одиницю, що складається з 1 або більше осіб, які постачають економіку ресурсами і використовують отримані за них гроші для придбання товарів і послуг, задоволення матеріальних потреб людини. Предметом макроекономіки виступають галузі і сфери економіки, господарські зв'язки між ними, розвиток національного господарства. Макроекономіка вивчає такі явища і процеси, як зайнятість і безробіття, загальна динаміка цін, національний доход, витрати і т.д. Питання теорії і практики господарювання на рівні підприємства, принципи формування і використання виробничого потенціалу, раціонального ресурсного забезпечення, організації й ефективності господарської діяльності підприємства є предметом такої спеціальної галузі економічних знань, як економіка підприємства. Економіка підприємства - це наука про ефективність виробничої діяльності, шляхи і методи досягнення підприємством найкращих результатів за умови найменших витрат. Національна економіка країни - це господарчий комплекс, який являє собою сукупність взаємозалежних галузей, що відрізняють її національне господарство від господарств інших країн. Господарчий комплекс поділяють на матеріальне і нематеріальне виробництво. У свою чергу, сфери економіки поділяються на спеціалізовані галузі. Галузь - це якісно однорідна сукупність господарчих одиниць (підприємств, організацій, установ) різних форм власності, що характеризуються особливими умовами виробництва в системі суспільного розподілу праці, однорідною продукцією і виконують однакову функцію в національному господарстві. Кількісне співвідношення між окремими галузями і визначені виробничі взаємозв'язки між ними визначають галузеву структуру господарства країни. Ця структура не залишається постійною: одні галузі і види виробництв характеризуються швидким розвитком, інші, навпаки, сповільнюють темпи свого розвитку. Довгий час характер економічних відносин вважався головним детермінантом розвитку суспільства. Під економічними відносинами розумілися відносини з приводу виробництва, розподілу, обміну і споживання між класами, соціальними групами, між підприємствами, між власниками в місті і селі, усередині фірм, між громадянами. Як описувалося в усіх підручниках, система економічних відносин у суспільстві повинна відповідати стану продуктивних сил, щоб забезпечувати його розвиток й ефективне функціонування. Тому при характеристиці економіки того або іншого суспільства (або стадії його розвитку) розглядалися в єдності продуктивні сили і виробничі (економічні) відносини. Такий підхід у даний час поділяють не всі економісти. Читайте також:
|
||||||||
|