МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Лекція 8.2Опорні поняття: Імперія. Намісництво. Генерал-губернаторство. Губернія. Повіт. Волость. Імператор. Губернатор. Віце-губернатор. Генерал-губернатор. Державна рада. Кабінет мiнiстрiв. Рада мiнiстрiв. Канцелярія. Двір царя. Стани. Податні та неподатні стани. Дворяни. Поміщики. Почесні громадяни. Рекрути. Рекрутська повинність. Загальна військова повинність. Тема: Соціально-політичний устрій України в ХІХ ст. Лекція 8.1 /2 години/
Мета лекції: - освітня: розкрити особливості розвитку українських земель у складі Російської та Австрійської імперій; - розвиваюча: поглиблення і систематизація знань курсантів та студентів про зміни законодавчо-розпорядчих інституцій на українських землях у складі двох імперій; - виховна: виховання курсантів, студентів у дусі поваги до історичного минулого нашої держави. Міжпредметні зв’язки: історія України, теорія держави та права, історія держави та права зарубіжних країн, історія вчень про державу та право, галузеві юридичні науки. План 1. Адміністративно-територіальний поділ. 2. Губернаторська влада. Перше питання. У першій половині ХІХ століття майже всі українські землі входили до складу Російської імперії як совокупність 9 губерній. Губернії об'єднувалися в три генерал-губернаторства. Губернія ділилася на повіти, повіти на волості, волості на села. Шов процес інтеграції економіки. Впродовж першої половини ХІХ століття мануфактурне виробництво в Україні поступово перетворюється на фабрично-заводське. Після відмінні кріпацтва починається бурхливий розвиток промисловості. В структурі української економіки простежується чітке районування. Лівобережжя – де йде активний промисловий розвиток. Південні губернії – стали основним виробником товарного зерна і тваринницької продукції. Правобережжя – переважно сільськогосподарський район в якому збереглися основні форми феодальної експлуатації. Чорноморські порти, особливо Одеса і Херсон стають основними морськими воротами імперії. Соціальна структура і правове положення різних груп населення України вже практично нічим не відрізняється від суспільного устрою Росії. В 1801 році були підтверджені права українського дворянства і їх рівність з російським. В 1835 році указ «Про Малоросійські чини, що дають право на дійсне або потомствене дворянство» остаточно закріпив дворянські привілеї за козацькою старшиною і їх нащадками. На Україні в цей період з'являється і значна кількість російських поміщиків які одержали землі в південних губерніях і конфісковані маєтки на Правобережжі. В ХІХ столітті спостерігається стрімке зростання міського населення. Розвивається купецтво. Основним джерелом поповнення робітного люду були державні селяни і кріпосні відпущені на свободу. Після відміни кріпацтва швидко збільшується кількість заводського пролетаріату.
Друге питання. Після руйнування Кримського ханства і приєднання Криму до Росії, після ліквідації загрози татарських нападів, стало змінюватися відношення к козацьким територіям. Унаслідок послідовної політики царизму направленої на ліквідацію української автономії всі українські землі були підлеглі центральним і місцевим органам управління Росії. Ще при імператорі Олександрі 1 в 1810 році був створений дорадчий орган Державна порада, проте його функції так і не були чітко визначені. В 1811 році була завершена реформа центрального апарату управління. Сенат був перетворений у вищу апеляційну інстанцію. Особливе місце в системі вищого управління займала «власна його величності канцелярія». Місцеві органи влади очолювали генерал-губернатори і губернатори. В повітах влада адміністративна поліцейська і судова влада була зосереджена в земських судах, які очолювали капітан - справники. Довше за все національні риси зберігала судова система. В ході реформи місцевого самоврядування були створені органи місцевого самоврядування – земства і міські думи.
Читайте також:
|
||||||||
|