МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Мислення і мова в при сприйнятті і розумінні мови.Мислення і мова у формуванні мовного висловлювання. Формування мовного висловлювання відбувається в кілька етапів, що протікають не послідовно, а паралельно: 1. Зародженню мови передує мотив, який може бути усвідомлений або не усвідомлений мовцем, проте він завжди існує. ; ^ 2. Мотив формує комунікативний намір, яке виражається в: 1) налаштованість на жанр (ситуацію) спілкування (балаканина, розмова по душах, сварка, світське спілкування, публічний виступ); 2) настрій на модальність спілкування (ставлення до співрозмовника): конфліктна, центрована, кооперативна. Цей етап так важливий, що ще 'до моменту мовлення органи артикуляції приходять в напругу, активізуються. У цей момент у свідомості мовця проносяться сценарії типового взаємодії людей, а також відповідні їм жанри. 3. В УПК визріває загальний задум мови. Автор уже знає, про що він буде говорити, але ще не знає як. У його свідомості з'являються ключові слова, ядерні фрази, рематіческіе обривки пропозицій. 4. Відбувається переклад сенсу з мови образів і схем на національну мову. Ключові слова, ядерні фрази, рематіческіе обривки пропозицій розгортаються в цілісний зв'язний текст. У цей час думка продовжує формуватися, тому в мові можуть виникати паузи, всілякі «е-е-е ...» або «м-м-м ...», слова-паразити (так би мовити, значить, ось). Все це хезитации - коливання, що свідчать про пошук слова. Виникають також автокорекції - самоісправленія: перебудови пропозицій або лексичні заміни. 5. Відбувається артикуляція звуків, складів, слів, фраз. Розуміння мови починається з пошуку спільної думки висловлювання. Тут важливу роль відіграє передбачення і установки у свідомості слухача. З перших хвилин спілкування слухач проявляє зустрічну розумову активність, спрямовану на осягнення мети, мотиву мовця, прихованого змісту повідомлення. При сприйнятті і розумінні мови також можливі декілька етапів: 1. Смислове сприйняття починається з виділення слів у мовному потоці. Щоб це зробити, необхідний фонематичний слух - здатність виділяти і дізнаватися звуки мови по відношенню до звуковим еталонам - фонемам. Фонема - це абстрактна одиниця, що виконує смислоразлічітельную функцію. В рідною мовою такий слух виробляється у дитини до двох років. 2. Розуміння слів залежить від розуміння ситуації, підказує їх сенс: - Чорна? - Ні, червона. - А чому біла? - Тому що зелена. Не знаючи, що розмовляють дачники, важко зрозуміти, про що йде тут мова. 3. Іншим джерелом утрудненого розуміння слів є багатозначність і омонімія: З анекдоту: Зустрічаються два кандидати наук. Один, показуючи із заздрістю на пухкий портфель іншого, говорить: - У тебе там, мабуть, докторська? - Ні, на жаль, ліверна. Існує два омоніми / докторська (докторська дисертація) і (докторська |. ковбаса). 4. Джерелом утрудненого розуміння слів є також розбіжність глибинної та поверхневої структур фрази. Поверхневі структури знаходять вираження в реальних синтаксичних моделях: СП: Ранок пізній, СД: Сонце зійшло. Глибинні структури відображають найбільш загальні логічні схеми; вираження думки. Наприклад, у пропозиціях Хлопчик покликав собаку, Дівчинка п'є чай поверхнева та глибинна структури збігаються. Сприйняття; год пасивної конструкції рос. Мальчик укушен собакой припускає переклад поверхневої структури на глибинну, виражену активної конструкцією: Собака вкусила дитину. Те ж відбувається при сприйнятті фрази з подвійним:. запереченням: Я не звик не підкорятися правилам (= Я завжди підкоряюся правилам) або фрази Він був останнім по скромності (Він був самим нахабним). 5. У розумінні потребує і структура цілого тексту. Нормативні тексти будуються за принципом ієрархії тем: від загальної теми через підтеми до висновків. У цілому розуміння тексту - це згортання мови до вихідного задумом. Істинне розуміння тексту базується на виділенні задуму і формулюванні його власними словами слухача. Читайте також:
|
||||||||
|