МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Роль А.Р. Луріі у відкритті нових мовленнєвих зон мозку.Відкриття мовних зон мозку П'єром Брока і Карлом Верніке. Джерела вчення про мовної структурі мозку. Моделювання мовної поведінки людини відбувається і завдяки дослідженню патології мови. Афазія називають такі види порушень мовлення, які пов'язані з пошкодженням зон мозку, які відповідають за роботу тих чи інших мовних механізмів. Афазії вивчає афазіологом. Причинами афазій можуть бути механічне пошкодження мозку, інсульт, пухлини мозку. Афазія динамічна: в процесі реабілітації відбувається часткове або повне відновлення мовних механізмів. У 1863 р. француз П. Брока відкрив в мозку людини одін_із центрів мови. Він знаходиться в задній частині лобової частки лівої півкулі. Люди з ушкодженням зони Брока розуміють мову, але з великим зусиллям об'єднують слова у фразу, коливаються побудувати послідовність звуків. Афазія, при якій в занепаді виробництво мовлення, називається моторної. Другий центр мовлення, відкритий в 1874 р. німецьким ученим К.Верніке, знаходиться в скроневій частці лівої півкулі. У хворих з ушкодженням цієї зони страждає сприйняття чужої мови. Це сенсорна афазія. Таким чином, в результаті досліджень П. Брока та К. Верніке було встановлено, що виробництво і сприйняття мови - це два різні механізми, які мають чітку локалізацію. Поблизу від них розташовані руховий і слуховий центри, тісно пов'язані з зонами Брока і Верніке. Ліва півкуля мозку було визнано головним, домінантним, так як воно відповідало за мову і інтелектуальну діяльність людини. А.Р. Лурія, учень Л.С. Виготського, в роки Великої Вітчизняної війни був головним спеціалістом Радянської Армії по відновленню діяльності військових, які отримали травму голови. Узагальнюючи свій досвід, вже в мирний час він розробляє новий напрямок досліджень, яке об'єднує дані лінгвістики, психології, фізіології та медицини - нейролінгвістики. Нові мовні зони він пропонує шукати в передній частині лобової частки і в скронево-тім'яно-потиличної частини лівої півкулі - в місцях, які відрізняють сучасної людини від первісного. А.Р. Лурія виявив, що попереду від зони Брока є кілька мовних зон, які відповідають за механізми синтагматики мови, при цьому кожна більш передня керує більш високим рівнем організації мовлення (від зчеплення звуків у склади до об'єднання пропозицій в зв'язний текст). Якщо хворий добре будує окремі висловлювання, але втрачає стратегію побудови зв'язного тексту, таке порушення мови А.Р. Лурія запропонував називати динамічної афазією. Задня частина лівої півкулі (скронево-тім'яно-потилична) відповідає за мовні механізми парадигматики. Чим далі від середини лівої півкулі, ті більш складні, витончені механізми втягуються в парадигматику. Хворим з порушенням цих зон мозку властиві парафазії трьох видів: а) літеральна, пов'язана із плутаниною звуків (гонмада замість кімната. Паріс замість Борис): 2) вербальна, пов'язана із плутаниною слів (в усвідомленні хворого план вираження і план змісту віддаляються один від іншого настільки, що виникає відчуженість сенсу, хворий не може згадати значення слова чи переходить на дуже високий рівень узагальнення: футбол - це щось фізкультурне); 3) семантична - плутанина прийменників і відносин часу. Читайте також:
|
||||||||
|