Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Властивості мислення

Способи умовиводів

Форми мислення

1.Судження- це розумова операція, яка полягає в утвердженні або запереченні чого-небудь, ґрунтується на відображенні зв'язку між предметами та явищами дійсності або між їх ознаками.

2.Умовивід є результатом судження. Розрізняють дедуктивні, індуктивні, а також умовивід за аналогією.

За змістом розв’язаних проблем розрізняють 3 види мислення:

1.Наочно-дійове характеризується тим, що розв’язання задачі здійснюється за допомогою перорального перетворення ситуації і випробовування властивостей предметів. Цей вид притаманний і вищим тваринам. Найкраще слугує для розв’язання практичних завдань.

2.Наочно-обране пов’язане з конкретними образами, ситуаціями і змінами в них. Воно характерне для дітей молодшого віку.

3.Словесно-логічне характеризується використанням понять, логічних конструкцій і формується в процесі ігрової, трудової і громадської діяльності.

Індукцією називають логічну операцію, що веде від окремого поняття до загального. Наприклад, на основі вивчення окремих симптомів визначають характерні синдроми, які допомагають встановити діагноз хвороби.

Дедукцією називають логічну операцію зворотного характеру - від загального до окремого. Найпростішим прикладом може бути такий умовивід: "Усі люди смертні, я людина, отже, я смертна".

Аналогія - це умовивід, в якому висновок робиться на основі часткової подібності між явищами без достатнього аналізу всіх умов. Умовивід за аналогією є лише вірогідністю, яка потребує підтвердження іншими доказами.

Самостійність мислення - це вміння побачити нову проблему, поставити нове запитання, а потім виконати завдання своїми силами, а також приймати рішення згідно із своїми поглядами.

Глибина мислення - це ступінь вникнення в суть явища, процесу, не задовольняючись констатацією окремих фактів.

Широта мислення - це можливість людини постійно тримати під контролем значну кількість зв'язків між предметами, явищами.

Гнучкість мислення - це вміння змінювати план дій, якщо він не задовольняє ті умови, які виникають у процесі виконання завдань.

Критичність мислення - це вміння правильно оцінити як об'єктивні умови, так і свою діяльність, при необхідності відмовитись від наміченого шляху, знайти інший спосіб виконання завдання.

Креативність – нестандартність.

Швидкість мислення - ці вміння швидко знаходити правильні, обґрунтовані рішення, реалізовувати їх при дефіциті часу.

Економічність мислення - це вибір найбільш короткого "шляху для формування понять побудови умовиводів.

Мислення тісно пов'язане з усіма іншими психічними процесами й особистістю в цілому. Як центральний процес пізнання мислення базується на інформації, яку дають людині відчуття тауважне сприймання. Основним нейрофізіологічним механізмоммислення є асоціативні процеси, а запаси асоціацій зумовлені об'ємом пам'яті. Таким чином, мислення значною мірою зумовлене функціонуванням усіх сфер психіки, фізичним і психічним станом людини й і основними рисами особистості. Ось чому справедливим є твердження великого вітчизняного психолога С. Рубінштейна: "Думає не мозок, а людина за допомогою мозку". Тому майбутній медик, щоб правильно оцінити стан хворого або виробничу ситуацію і прийняти адекватне рішення, повинен постійно дбати про свій психічний і фізичний стан, належний запас знань, умінь і навичок та, що важливо, плекати в собі риси інтелігентності.

Практичні, поради

Розвивайте у себе логічне мислення.

Уникайте афективної логіки.

Коли ви надаєте нову інформацію хворому, гармонійно поєднуйте абстрактне й образне мислення. Ілюструйте свою думкуцікавими, бажано наочними, прикладами.

Намагайтесь необхідну для суджень інформацію подати так, щоб хворий зробив правильний умовивід сам.

Розвивайте у себе елементи оригінального мислення.

Добивайтесь, щоб хворий критично й адекватно оцінював свій стан.

Відволікайте хворих від неприємних настирливих і над цінних думок.

Створіть усі можливі умови, щоб хворий вночі спав, а вдень відволікався від неприємних думок.


Читайте також:

  1. Аеродинамічні властивості колісної машини
  2. Аналізатори людини та їхні властивості.
  3. Аналізатори людини та їхні властивості.
  4. Атрибутивні ознаки і властивості культури
  5. Б. Мислення
  6. Білки, властивості, роль в життєдіяльності організмів.
  7. Біосфера Землі, її характерні властивості
  8. Будова атомів та хімічний зв’язок між атомами визначають будову сполук, а отже і їх фізичні та хімічні властивості.
  9. Будова і властивості аналізаторів
  10. Векторний добуток і його властивості.
  11. Види і властивості радіоактивних випромінювань
  12. Види і форми мислення




Переглядів: 3427

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Операції процесу мислення. | Розлади мислення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.