Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



План лекції

1. Конструктивно-вироб­ничі та експлуатаційні фактори ЕТ.

2. Основні і додаткові показники ЕТ.

3. Шляхи підвищення ЕТ СМ.

 

1. Експлуатаційна технологічність СМ - сукупність властивостей його конструкції, які характеризують пристосованість до виконання усіх видів робіт на ТО і ремонті з використанням найбільш економічних технологічних процесів. Експлуатаційна технологічність СМ визначається конструк­тивно-виробничими й експлуатаційними факторами. Конструктивно-вироб­ничі фактори визначають властивості конструкції СМ, їх враховують при створенні автомобіля. Експлуатаційні фактори визначають середовище, в якому проявляються властивості конструкції, їх враховують як при ство­ренні, так і при експлуатації СМ.

До конструктивно-виробничих факторів належать: контролепридатність, доступність, легкоз’ємність, взаємозамінність, наступність засобів ТО і конт­рольно-діагностичного устаткування, уніфікація агрегатів і систем та ін.

Контролепридатність - - важливий фактор проведення контролю діаг­ностичних параметрів технічного стану СМ, агрегатів і систем різни­ми засобами й методами технічної діагностики (передусім методами і засо­бами автоматизованого і неруйнівного контролю). Він має вирішальний вплив на впровадження у практику нових, ефективніших методів ТО і ремонту ав­томобілів. Контролепридатність визначається вимогами забезпечення на­дійності і безпеки руху СМ.

Доступність до об'єкта ТО і ремонту - головний фактор скорочення витрат на профілактику і ремонт СМ. Цим фактором визначаються умови роботи на ТО і ремонті СМ, а також придатність об'єкта для виконання цільових операцій з профілактики і ремонту з мінімальним обся­гом додаткових робіт або взагалі без них.

Легкозйомністьозначає придатність виробу до заміни з мінімальними затратами часу і праці. Не слід змішувати легкозйомність з доступністю, оскіль­ки на СМ є вироби, до яких забезпечена добра доступність, але заміна їх під час експлуатації ускладнена. Легкозйомність визначається в основному застосовуваними способами кріплення виробів, які заміняються в експлуа­тації, конструкцій рознімів, масою і габаритними розмірами зйомних еле­ментів.

Взаємозамінністькомплектуючих виробів (деталей) означає, що з бага­тьох однойменних виробів (деталей) можна без вибору взяти будь-який і без підготовки (допускається застосування технологічних компенсаторів) вста­новити на СМ. Залежно від обсягу підготовчих робіт визначається відповідний ступінь взаємозамінності (чим більший ступінь взаємозамінності, тим менший обсяг підготовчих робіт). Взаємозамінність відіграє важливу роль у скороченні витрат праці.

Наступність засобів ТО і контрольно-діагностичного устаткуванняозначає можливість використання наявних засобів для обслуговування і ремон­ту нових моделей СМ. Цей фактор дуже впливає на організацію робо­чого місця і зручність роботи її виконавців, терміни та вартість ТО і ремонту.

Уніфікація агрегатів і систем СМ— важливий фактор не тільки підвищення його експлуатаційної технологічності, а й збільшення ефектив­ності експлуатації всього парку автомобілів, оскільки набагато спрощує та здешевлює ТО і ремонт, зменшує номенклатуру запасних частин на складах ССТ і скорочує кількість видів потрібного контрольно-діагностичного устаткування.

До експлуатаційних факторів належать: форми організації виконання ТО і ремонту, стан виробничо-технічної бази, кваліфікація виконавців робіт на ТО і ремонті, повнота задоволення вимог у запасних частинах і матеріалах, комплектність і якість технічної документації, тощо.

 

2.Для оцінки експлуатаційної технологічності СМ застосовують основні (узагальнені) і додаткові (одиничні) показники. Це пояснюється тим, що повноту обліку великої кількості найрізноманітніших факторів, які ви­значають експлуатаційну технологічність СМ, важко оцінити якимось одним показником.

До основних (узагальнених) показників належать: періодичність ТО, пи­тома оперативна трудомісткість ТО, питома оперативна трудомісткість поточного ремонту (ПР).Числові значення основних показників підляга­ють включенню до технічних завдань на розробку і подальший контроль у процесі конструювання виробу ще до передачі його у виробництво.

Одиничні показники характеризують окремі властивості конструкції ав­томобіля. Вони виражаються у вигляді безрозмірних коефіцієнтів, що зміню­ються в межах від нуля до одиниці. Вважають, що конструкція цілком відпові­дає поставленим вимогам до тієї чи іншої її властивості, якщо коефіцієнт, який характеризує цю властивість, дорівнює (або близький) одиниці. Номенкла­тура одиничних показників вибирається, передусім, з урахуванням доступності, легкозйомності, взаємозамінності, контролепридатності, наступності та ін.

 

3. Існують наступні шляхи підвищення рівня ЕТ СМ:

· Конструкція та компоновка СМ повинні забезпечувати проведення всіх операцій з ТО та ПР з мінімальними трудовими та матеріальними витратами;

· Збільшення періодичності ТО за рахунок збільшення надійності агрегатів СМ;

· Забезпечення доступності, легкоз’ємності, контролепридатності, взаємозамінюваності та уніфікації СМ;

· Використання сучасного контрольно-діагностичного обладнання, засобів проведення ТО та ПР;

· Забезпечення максимальної придатності СМ до виконання мийних, кріпильних, регулювальних, мастильних, контрольно-діагностичних та ремонтних робіт;

· Зменшення чисельності персоналу РПЗ за рахунок зменшення та спрощення демонтажно-монтажних, регулювальних та інших робіт;

· Впровадження найбільш сучасних та прогресивних систем ТО та ПР.


Читайте також:

  1. Більш детально про інвестиційну взаємодію в наступному Додатку до цієї Лекції.
  2. В лекції висвітлюються питання використання мережних структур, їх недоліки та переваги.
  3. Валютне регулювання ЗЕД розглянуто окремо в наступній лекції «Валютне регулювання ЗЕД.
  4. Вибір остаточного варіанта плану лекції. Робота над формою викладу.
  5. ДОДАТОК до Лекції № 12
  6. Документальні колекції науково-історичних товариств в Україні 19 – початку 20 ст.
  7. Закріплення матеріалу лекції
  8. Закріплення матеріалу лекції
  9. Закріплення матеріалу лекції
  10. ЗАПИТАННЯ ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ лекції № 3.
  11. ЗМІСТ ЛЕКЦІЇ
  12. ЗМІСТ ЛЕКЦІЇ




Переглядів: 1176

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Експлуатаційна технологічність АНТ | Шаблони PowerPoint

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.