Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Модуль1. Фізіологія збудливих тканин.

Рис.9. Мавпа в спеціальному кріслі. Передня кінцівка приєднана до мікровимикача, за допомогою якого мавпа може виключати подразнюючий струм. Мікроелектроди і фіксовані електроди фіксовані на голові.

Біоелектричні потенціали відводяться до реєструючих приладів (електронним осцилографам, електроенцефалографам) за допомогою металевих або скляних мікроелектродів, що імплантуються в різні ділянки кори і підкіркових структур. Електрофізіологічний метод дозволяє також відводити електричну активність мозку через електроди, що накладаються безпосередньо на поверхню шкіри голови (електроенцефалографія).

Біохімічний методполягає переважно в аналізі змісту в мозку різних макромолекул або фізіологічно активних з'єднань в процесі утворення і зміцнення тимчасового зв'язку. Крім того, виділені з мозку навчених тварин речовини можуть вводитися в організм ненавчених тварин, що дозволяє судити про їх значення в процесах формування пам'ятного сліду і служить одним з доказів молекулярної теорії пам'яті.

Кібернетичний методзаснований на використовуванні загальних принципів управління і зв'язку в машинах і живих організмах (отримання, передача і переробка інформації, інформація про результати діяльності — зворотний зв'язок і т. п.). Для кожної системи характерні певні правила,

згідно яким переробляється інформація про зовнішнє середовище, про поведінку самої системи і виробляються управляючі впливи. Сукупність таких правил називається алгоритмом, вираженим в математичних рівняннях.

Кожна гіпотеза, яка висувається для пояснення тих або інших процесів вищої нервової діяльності, може бути виражена, наприклад, системою

диференціальних рівнянь (на основі кількісної характеристики певних фізіологічних процесів), а рішення таких рівнянь дозволяє визначити вірність гіпотези. Саме так розробляються у фізіології вищої нервової діяльності математичні теорії інформації, зворотного зв'язку, функції передачі інформації, математичні теорії навчання.

Одним з кібернетичних методів вивчення процесів вищої нервової діяльності є моделювання, коли створюються механізми, що імітують окремі поведінкові акти людини і тварин. Користуючись математичним описом алгоритму цього процесу, робочу гіпотезу перетворюють на речовинну модель і спостерігають за її функціонуванням. По аналогії з механізмом дії моделі судять про можливий механізм модельованого процесу вищої нервової діяльності, з'ясовують, які особливості цього процесу не відображає модель, і шляхом подальшої зміни моделі встановлюють вірність або помилковість початкової робочої гіпотези.

В даний час існують кібернетичні машини, що виконують окремі функції людського мислення (наприклад, переклад з однієї мови на іншу, шахова система «Кансса», різні автоматичні системи управління і т. п.).

При використовуванні кібернетичних методів у вивченні вищої нервової діяльності необхідно постійно пам'ятати, що справа стосується тільки аналогії, а не тотожності управляючих процесів в живому і неживому. Імітація якого-небудь процесу вищої нервової діяльності машиною зовсім не свідчить, що механізми дії машини і мозку тотожні, навпаки, вони мають абсолютно іншу природу і походження. Кібернетичне моделювання не може повністю замінити фізіологічний аналіз процесів вищої нервової діяльності і залишається хоча і перспективним, але все таки додатковим методичним прийомом у вивченні цих процесів.

Необхідно відмітити, що найкращі результати дає застосування не одного, а кількох методів дослідження діяльності мозку, особливо в комбінації з методом умовних рефлексів.

 

 

Література: Чайченко Г. М. Основы физиологии высшей нервной

деятельности. – С. 5-34.


Читайте також:

  1. АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА ПЕРИФЕРИЧНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ, ЇЇ ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ
  2. Закони подразнення збудливих тканин
  3. ІІ. При збудженні змінюється збудливість тканин.
  4. Клінічна фізіологія гіперкапнії
  5. Культура ізольованих клітин і тканин. Голі протопласти як об’єкти для перенесення генів.
  6. ЛЕКЦІЯ 2.ТЕМА: ФІЗІОЛОГІЯ МІКРООРГАНІЗМІВ
  7. Лекція 7. Фізіологія системи виділення.
  8. ЛЕКЦІЯ № 4. Фізіологія м'язів.
  9. Лекція №3 – Нервово-м’язова фізіологія.
  10. Модуль 2. Фізіологія ВНД.
  11. Модуль 2. Фізіологія ВНД.




Переглядів: 871

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Рецептори, значення,види | Деякі гіпотези щодо механізму замикання тимчасового зв’язку.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.