МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Модуль1. Фізіологія збудливих тканин.Рис.9. Мавпа в спеціальному кріслі. Передня кінцівка приєднана до мікровимикача, за допомогою якого мавпа може виключати подразнюючий струм. Мікроелектроди і фіксовані електроди фіксовані на голові. Біоелектричні потенціали відводяться до реєструючих приладів (електронним осцилографам, електроенцефалографам) за допомогою металевих або скляних мікроелектродів, що імплантуються в різні ділянки кори і підкіркових структур. Електрофізіологічний метод дозволяє також відводити електричну активність мозку через електроди, що накладаються безпосередньо на поверхню шкіри голови (електроенцефалографія). Біохімічний методполягає переважно в аналізі змісту в мозку різних макромолекул або фізіологічно активних з'єднань в процесі утворення і зміцнення тимчасового зв'язку. Крім того, виділені з мозку навчених тварин речовини можуть вводитися в організм ненавчених тварин, що дозволяє судити про їх значення в процесах формування пам'ятного сліду і служить одним з доказів молекулярної теорії пам'яті. Кібернетичний методзаснований на використовуванні загальних принципів управління і зв'язку в машинах і живих організмах (отримання, передача і переробка інформації, інформація про результати діяльності — зворотний зв'язок і т. п.). Для кожної системи характерні певні правила, згідно яким переробляється інформація про зовнішнє середовище, про поведінку самої системи і виробляються управляючі впливи. Сукупність таких правил називається алгоритмом, вираженим в математичних рівняннях. Кожна гіпотеза, яка висувається для пояснення тих або інших процесів вищої нервової діяльності, може бути виражена, наприклад, системою диференціальних рівнянь (на основі кількісної характеристики певних фізіологічних процесів), а рішення таких рівнянь дозволяє визначити вірність гіпотези. Саме так розробляються у фізіології вищої нервової діяльності математичні теорії інформації, зворотного зв'язку, функції передачі інформації, математичні теорії навчання. Одним з кібернетичних методів вивчення процесів вищої нервової діяльності є моделювання, коли створюються механізми, що імітують окремі поведінкові акти людини і тварин. Користуючись математичним описом алгоритму цього процесу, робочу гіпотезу перетворюють на речовинну модель і спостерігають за її функціонуванням. По аналогії з механізмом дії моделі судять про можливий механізм модельованого процесу вищої нервової діяльності, з'ясовують, які особливості цього процесу не відображає модель, і шляхом подальшої зміни моделі встановлюють вірність або помилковість початкової робочої гіпотези. В даний час існують кібернетичні машини, що виконують окремі функції людського мислення (наприклад, переклад з однієї мови на іншу, шахова система «Кансса», різні автоматичні системи управління і т. п.). При використовуванні кібернетичних методів у вивченні вищої нервової діяльності необхідно постійно пам'ятати, що справа стосується тільки аналогії, а не тотожності управляючих процесів в живому і неживому. Імітація якого-небудь процесу вищої нервової діяльності машиною зовсім не свідчить, що механізми дії машини і мозку тотожні, навпаки, вони мають абсолютно іншу природу і походження. Кібернетичне моделювання не може повністю замінити фізіологічний аналіз процесів вищої нервової діяльності і залишається хоча і перспективним, але все таки додатковим методичним прийомом у вивченні цих процесів. Необхідно відмітити, що найкращі результати дає застосування не одного, а кількох методів дослідження діяльності мозку, особливо в комбінації з методом умовних рефлексів.
Література: Чайченко Г. М. Основы физиологии высшей нервной деятельности. – С. 5-34. Читайте також:
|
||||||||
|