Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Об’єкт, предмет, загальні поняття і завдання операційного менеджменту.

ТЕМА 1. Операційний менеджмент: основні поняття та суть

План

1.1.Об’єкт, предмет, загальні поняття і завдання операційного менеджменту.

1.2 Операційний менеджмент як складова менеджменту організації.

 

 

Операційний менеджмент – це цілеспрямована діяльність з керування операціями придбання потрібних ресурсів, їхньої трансформації в готовий продукт (послугу) з поставкою останніх споживачу (на ринок). Операційний менеджмент замикається в своїй основі на операціях планування, організації і керування організацією (надалі – операційною системою).

Операційний менеджмент центральною лінією проходять через усю діяльність щодо створення (чи зміни стану) продукту шляхом перетворення необхідних ресурсів у потрібні товари, послуги за визначальної ролі операційних менеджерів і оперативної інформації.

Операційний менеджмент є не тільки визначеною системою керування операціями, у параметрах і показниках якої він відображається. У його змісті відбиваються характер і особливості професійного мислення менеджера. Це свого роду структура знань, викладена як конкретна система цінностей, установок, стереотипів, що поєднують накопичені дослідницький потенціал і практичний досвід, сформоване світовідчуття і перспективне мислення.

Мета операційного менеджменту – формування ефективної системи керування операціями у виробництві, сервісі. Він націлений на побудови клерувальних систем, що забезпечують виконання необхідних дій і процедур для одержання ринкового результату діяльності фірми. Ринковий вибір може будуватися тільки на чіткому врахуванні об’єктивних обмежень, критеріїв і стандартів. Оптимальні операційні рішення вимагають від керівника перебування в центрі виробничої системи, що розвивається. Поєднання в одне ціле основних чинників і аспектів діяльності – фінансових, організаційних, ринкових, технологічних – потребує, щоб цей процес здійснювався на міцній базі раціонального керування операціями.

Предметом операційного менеджменту є закономірності планування, створення й ефективного використання раціонального керування операціями.

Основне завдання операційного менеджменту – побудова клерувальних систем, що забезпечують виконання необхідних дій і процедур для отримання ринкового результату від функціонування операційної системи будь-якої організації.

Спрямованість операційного менеджменту – ефективність і раціональність у керуванні будь-якими операціями. Останні можна прийняти за основні показники, що характеризують операційний менеджмент як певного роду діяльність організації.

В операційному менеджменті під “ефективністю” слід розуміти визначений ступінь досягнення поставлених операційною системою цілей. Для системи, організації – це, певним чином, задоволення потреб споживачів і отримання максимально можливого прибутку. Стосовно до операції під “ефективністю” слід розуміти ступінь досягнення поставлених цілей. Отож, ефективність операції може бути однозначно охарактеризована такими показниками: величиною очікуваного результату, імовірністю його досягнення і витратами ресурсів на досягнення цього ефекту з заданою імовірністю.

Раціональність – досягнення максимально можливої ефективності як системи загалом, так і операції зокрема за мінімально можливих витрат.

Ефективність і раціональність це ті показники, що “формують” прибутковість системи “організація”, яка функціонує в економічному просторі.

Фундамент операційного менеджменту складають чотири основні компоненти – економіка, математичні основи, дослідження операцій, технологія й організація (рис. 1), що взаємопов’язані і забезпечують успішну діяльність і розвиток системи.

Виконавець, керівник даної діяльності (виробничої чи сервісної) на рівні виконання окремих операцій, що забезпечують ефективне і раціональне ведення всієї роботи, буде називатися операційним менеджером.

Об’єктом вивчення операційного менеджменту є операції у різних сферах людської діяльності. Вони уособлюють собою будь-яку діяльність у виробництві, науці, освіті, медицині, економіці тощо, яка зв’язана з творчим процесом.

Будь-який об’єкт керування залежно від складу організаційних функцій містить у собі конкретне число операцій. Визначений вид діяльності менеджера, окреслений його професійними функціями, також передається конкретним набором операцій. Операції є основою основ в діяльності будь-якого виробництва чи обслуги, підприємства.

Діяльність будь-якої організації можна розглядати як асортимент операцій. Виділяють чотири окремих види діяльності, що тлумачаться як операції:

Ø виробництво, тобто перетворення сировини (ресурсу) на продукти;

Ø поставки продукту споживачеві;

Ø транспортування, тобто переміщення товарів і людей з одного місця в інше без будь-яких фізичних змін;

Ø сервіс, тобто операція, спрямована на зміну “стану” споживача.

Операція завжди має результат, тобто сукупність результатів за підсумком її проведення. Кожна операція має конкретну мету. Під “метою” операції розуміють той результат, заради досягнення якого вона проводиться. Операція також має властиве тільки їй визначене завдання, вирішення якого спрямоване на досягнення її мети.

 

 


Читайте також:

  1. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. V. Завдання.
  4. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  5. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  6. А/. Поняття про судовий процес.
  7. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  8. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  9. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  10. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  11. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  12. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ




Переглядів: 5219

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Формування НАФ України. | Операційний менеджмент як складова менеджменту організації.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.033 сек.