Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Історичні ракурси ОП

Охорона праці – це система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних та лікувально профілактичних заходів та способів, спрямованих на збереження здоров’я та працездатності людини в процесі праці.

Вступ

ЛЬВІВ 2008

КУРС ЛЕКЦІЙ З ДИСЦИПЛІНИ

“ОСНОВИ ОХОРОНИ ПРАЦІ”


Основи охорони праці – нормативна дисципліна, яка вивчається з метою формування у майбутніх фахівців з вищою освітою необхідного в їхній подальшій професійній діяльності рівня знань та умінь з правових і організаційних питань охорони праці, основ фізіології, питань гігієни праці, виробничої санітарії, техніки безпеки та пожежної безпеки, а також активної позиції щодо практичної реалізації принципу пріоритету охорони життя та здоров’я працівників по відношенню до результатів виробничої діяльності.

 

Вперше дисципліна Охорона праці була впроваджена в 1929 році в Московському ін-ті залізничного транспорту.

1966 року курс був офіційно впроваджений у програмах всіх інженерних спеціальностей, у всіх технічних навчальних закладах почали створювати кафедри охорони праці.

Історично сталося, що охорона праці як галузь науки виникла на перетині соціально-правових, технічних і медичних наук, науки про людину. Головним об’єктом її досліджень є людина в процесі праці, виробниче середовище, організація праці та виробництва. На підставі цих досліджень розробляються заходи та засоби спрямовані на збереження здоров’я і працездатності людини в процесі праці.

“Основи хорони праці” – дисципліна яка базується як на загальнонаукових (фізика, хімія, математика), так і на загально-технічних і спеціальних дисциплінах (опір матеріалів, електротехніка, технологія і обладнання виробництва тощо).

Методологічною основою курсу ОП є науковий аналіз умов праці, технологічних процесів, виробничого обладнання, робочих місць, трудових операцій, організації виробництва, навколишнього середовища з метою виявлення шкідливих та небезпечних виробничих факторів, виникнення можливих аварійних ситуацій.

Курс “Основи хорони праці” складається з чотирьох частин:

· законодавство і система управління охороною праці;

· гігієна праці і виробнича санітарія;

· техніка безпеки,

· пожежна безпека.

І.М. Сєченов (1901 р) встановив фізіологічні критерії, за якими можна було встановити тривалість робочого дня.

Основоположником сучасної гігієни вважають професора Московського університету Ф.Ф. Єрисмана, він видав книгу «Курс гігієни» (1887 р.)

У 1902-1903 р. лікар А.В. Погожев видавав перший російський журнал «Промышленность и здоровье».

Академік А.А. Скочинський досліджував причини пожеж та вибухів у вугільній промисловості (1938-1967 рр.), академік Н.Н. Семенов розробив теорію вибуху й горіння. Академік М.Є. Зелінський запропонував ефективну конструкцію протигаза.

Академік М.Є. Жуковський розробив аеродинамічну теорію, яка дозволила робити розрахунки вентиляційних систем.

Фундаментальні та прикладні проблеми охорони праці, ідентифікації професійної небезпеки розробляються у працях академіка Б.О.Патона, професорів К.Н.Ткачука, О.Н.Русака, С.В. Бєлова та ін.

 


Читайте також:

  1. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  2. Валютно-фінансова інтеграція в Європі: історичні, економічні та інституційні засади
  3. Визначте кордони Галицько – Волинського князівства на історичній карті [Див.істор.карту].
  4. Відомі чотири основні історичні типи організації соціальної нерівності — рабство, касти, стани і класи.
  5. Історичні аспекти виникнення науки та її розвиток
  6. Історичні аспекти впровадження освітніх технологій
  7. Історичні аспекти міжнародної увічливості.
  8. Історичні аспекти розвитку і становлення аудиту в Україні та країнах СНД
  9. Історичні аспекти розвитку місцевого запозичення
  10. Історичні аспекти світового розвитку профорієнтації.
  11. ІСТОРИЧНІ АСПЕКТИ СИСТЕМАТИКИ БАКТЕРІЙ.
  12. ІСТОРИЧНІ АСПЕКТИ СТАНОВЛЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В СИСТЕМІ ОСВІТИ




Переглядів: 443

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Нормування витрати води на зовнішнє пожежогасіння | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.