Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Історія виникнення технологічного підходу.

Педагогічна технологія: поняття, сутність і особливості.

ПЛАН ЛЕКЦІЇ

Тема: 1Технологічний підхід в освіті.

ЛЕКЦІЯ

Кафедра _теорії і методики початкової освіти

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Контрольні питання

1. Які палітри системи MathCad Ви знаєте?

2. Яким чином в MathCad можна визначити дискретний аргумент?

3. Яким чином можна побудувати графік в MathCad?

4. Як можна побудувати в MathCad декілька графіків в одній системі координат?

 

 

Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника

Педагогічний інститут

"ЗАТВЕРДЖУЮ"

Завідувач кафедри

_____________________________
(спеціальне звання)

________ __________________

(підпис) (прізвище, ініціали)

“___”____________ 200_ року

 

 

 

Навчальний час __2__ годин(и)

Для слухачів (курсантів, студентів) __________________________________ (назва Навчально-наукового інституту, факультету)

 

Обговорено та ухвалено на засіданні кафедри “___” _____________ 200_ року, протокол № ____.

 

 

Івано-Франківськ

1. Поняття ,,педагогічна технологія’’: сутність і особливості. Історія виникнення технологічного підходу.

2. Класифікація педагогічних технологій.

 

Рекомендована література:

1. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. – Київ: Либідь, 1997. С. 341-342

2. Дичківська Ілона Миколаївна Інновааційні педагогічні технології : Навч. Посібник / І.М. Дичківська. – К.: Академвидав, 2004. – 352с.

3. Пометун О. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання/ О. Пометун; Ред. Шевчук О. – К.: А,С,К., 2004. -192с.

4. Пометун О.І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.-метод. Посібник / О.І. Пометун. _ К.: А.С.К., 2005.- 192с.

5. Селевко Г.К. Энциклопедия образовательных технологий [ Текст]: в 2 т. Т.1./ г.К. Селевко. – М.:НИИ школьных технологий, 2006. – 8816с.

6. Підласий І.П. Практична педагогіка або три технології. Інтерактивний підручник для педагогів ринкової системи освіти / І. П. Підласий. – К.: Слово, 2006. – 616с.

7. Підласий І.П. Практична педагогіка або три технології. Інтерактивний підручник для педагогів ринкової системи освіти / І. П. Підласий. – К.: Слово, 2006. – 616с.

8. Інноваційні технології та реформаа змісту освіти в контексті Лісабонської ЄС [ Текст ]: методичний катало видань / уклад. Левківський К.М., Сухарніков Ю.В. -К.:,, Освіта України’’ , 2007.

– 195с.

Ключові слова:технологія, технологія навчання, технології в освіті, педагогічні технології.

Проблема технологізації навчально-виховного процесу була актуальнаою в усі періоди розвитку суспільства.

Вперше термін "педагогічна технологія" згадується у Росії 20-ті роки в роботах з педології, заснованих на працях з рефлексології (І.П. Павлов, В.М. Бехтєрєв, А.А. Ухтомський, С.Т. Шацький).

Термін „технологія” означає знання про майстерність. Слово „технологія” грецького походження: „техно” – мистецтво, а „логос” - наука.

Технологія – сукупність знань про способи і засоби здійснення відповідних процесів.

 

Будь-яка педагогічна технологія повинна відповідати основ­ним критеріям технологічності а саме:

системності (наявність логі­ки процесу, взаємозв'язку частин, цілісність),

керованості (можливість діагностики досягнення цілей, планування процесу навчання),

ефективності (технологія повинна вибиратись відповідно до результатів і оптимальних затрат, гарантувати досягнення певного стандарту навчання),

відтворюваності можливості застосування в інших однотипних навчальних закладах іншими суб'єктами.

Визначення „педагогічна технологія” з'явилося в освіті порівняно недавно і означає організаційно-методичний інструментарій педагогічного процесу.

Щодо навчального процесу його було вжито у 1886 р. англійцем Джеймсом Саллі. Однак дискусія чи існує в приро­ді педагогічна технологія як певний інструмент навчан­ня й виховання, яким може оволодіти кожний педагог, триває дотепер. Існує понад триста визначень „педагогічної технології”, залежно від того, як автори уявляють структуру і компоненти освітнього процесу, проте єдиний підхід щодо його пояснення відсутній. Це в свою чергу призводить до неоднозначного трактування та розуміння одних і тих же педагогічних явищ та інноваційних процесів, а також оптимальних способів їх реалізації.

Технологія нав­чального процесу, за переконаннями Я.-А. Коменського, повинна гарантувати позитивний результат навчання. Функціонально вона має бути своєрідною дидактичною машиною, яка, за умови правильного користування нею, забезпечувала б очікуваний результат.

Проблема використання педагогічних технологій у навчальному процесі є однією з найважливіших у педагогічній теорії та практиці. ЇЇ вивченням займаються такі відомі вчені як: А.Алексюк, В.Андрущенко, В.Безпалько, С.Гончаренко, І.Підласий, Г.Селевко ,С.О.Сисоєва та багато інших.

Педагогічна технологія функціонує як наука, що досліджує найраціональніші шляхи навчання, і як сис­тема способів, принципів і регулятивів, які застосову­ють у навчанні, і як реальний процес навчання. (Чайка В.Основи дидактики. – Тернопіль:,2002 .- С.227.)

Процес становлення нової педагогічної технології охоплює такі етапи:

- виникнення суспільної потреби;

- фундаментальні дослідження в галузі психології;

- прикладні психолого-педагогічні дослідження;

- роз­роблення нових технологій;

- відображення новостворених технологій у навчально-програмній та навчаль­но-методичній документації.

В освітній практиці педагогічна технологія може функціонувати на таких рівнях:

1. Загальнопедагогічний рівень функціонування пе­дагогічної технології. Загальнодидактична, загальновиховна технологія репрезентує цілісний освітній процес у регіоні, освітньому закладі, на певному рівні навчання чи виховання. У такому вигляді педагогічна технологія тотожна педагогічній системі, оскільки вона містить су­купність цілей, змісту, засобів і методів навчання (виховання), алгоритм діяльності суб'єктів і об'єктів навчально-виховного процесу.

2. Предметно-методичний рівень функціонування педагогічної техноло­гії. Йдеться про застосування педа­гогічної технології як окремої методики, тобто як сукупності методів і засобів реалізації певного змісту навчання та виховання в межах одного предмета, групи, в діяльності педагога.

3. Локальний (модульний) рівень функціонування педагогічної технології. Зорієнтована на цей рівень педагогічна технологія реалізується як технологія окремих частин навчально-виховного процесу, розв'язання окремих дидактичних і виховних завдань (технологія окремих видів діяльності, формування понять, виховання окремих особистісних якостей.

Освітня технологія. Вона відображає загальну стратегію розвитку освіти, єдиного освітнього простору. Призначення освітніх технологій полягає у розв'язанні стратегічних для системи освіти завдань: прогнозуван­ня розвитку освіти, проектування і планування цілей, результатів, основних етапів, способів, організаційних форм освітньо-виховного процесу.

Такими освітніми технологіями є концепції освіти, освітні закони, освітні системи. У сучасній Україні такими освітніми техноло­гіями є гуманістична концепція освіти, Закон України „Про освіту”, система безперервної освіти (дошкільний, шкільний, вузівський, післявузівський рівні) та ін.

Освітня технологія –це система діяльності педагога і учня в освітньому процесі, побудована на конкретній ідеї, відповідно до визначених принципів організації і взаємозв’язку цілей-змісту-методів. У практиці роботи навчальних закладів використовуються різноманітні освітні технології. Це, зокрема, структурно-логічні, ігрові, комп’ютерні, діалогові, тренінгові технології.

Педагогічна технологія.Відображає тактику реа­лізації освітніх технологій у навчально-виховному процесі за наявності певних умов. Педагогічні техно­логії акумулюють і виражають загальні ознаки та за­кономірності навчально-виховного процесу незалежно від конкретного навчального предмета. Кожна конкрет­на педагогічна технологія відображає модель навчаль­но-виховного та управлінського процесів у навчальному закладі, об'єднує в собі їх зміст, форми і засоби. Вона може охоплювати й спеціалізовані технології, що засто­совуються в інших галузях науки і практики — елек­тронні, нові інформаційні технології, промислові, по­ліграфічні, валеологічні (які зберігають здоров'я) тощо.

Технологія навчання –упорядкована сукупність і послідовність методів і процесів, які забезпечують реалізацію проекту дидактичного процесу і досягнення діагностованого результату. (Чайка В.Основи дидактики. – Тернопіль:Астон,2002 .- С.297.)Цей тип технології моделює шлях освоєння конкретного нав­чального матеріалу (поняття) в межах відповідного нав­чального предмета, теми, питання. За багатьма парамет­рами вона є наближеною до окремої методики. У технології навчання важливого значення набуває зворотній зв’язок, який забезпечує постійний контроль за учнями, в яких з тих чи інших причин виникають труднощі із засвоєнням навчального матеріалу. Дидактич­на технологія охоплює зміст, форми, методи навчання. Специфічні зміст, форми і методи властиві й технології виховання або управління.

Об'єднують освітню, педагогічну технологію, а та­кож технології навчання, виховання, управління актуальні для певного історичного етапу освітні концеп­ції, педагогічні парадигми (системи поглядів).

Переваги технології.У порівнянні з навчанням, побудованим на основі методики, технологія навчання має серйозні переваги:

1) основою технології є чітке визначення кінцевої мети. У традиційній педагогіці проблема цілей не є провідною, ступінь досягнення визначається не точно. У технології ціль розглядається як центральний компонент, що й дозволяє визначати ступінь її досягнення більш точно.

2) технологія, у якій ціль (кінцева й проміжна) визначена дуже точно (діагностично), дозволяє розробити об'єктивні методи контролю її досягнення.

3) технологія дає можливість звести до мінімуму ситуації, коли вчитель поставлений перед вибором і змушений переходити до педагогічних експромтів у пошуку доцільного варіанту.

4) на відміну від методичних розробок уроків, орієнтованих на вчителя, що використовувалися раніше, технологія пропонує проект навчального проце­су, що визначає структуру й зміст навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Як бачимо, інтерес як учених, так практиків до педагогічної технології зумовлений різними причинами. Для одних це модний на сьогодні напрям, для інших – засіб вирішення багатьох педагогічних проблем.

За допомогою педагогічної технології вчителі прагнуть звести до мінімуму довготривалі педагогічні пошуки та експромти у власній практичній діяльності, а застосовувати добре продумане та проаналізоване попереднє проектування навчально-виховного процесу. Технологія звертає особливу увагу на проблему контролю якості засвоєння і діагностики причин відставання учнів у навчанні. До основних методів контролю за рівнем засвоєння знань належать: письмові контрольні та самостійні роботи, усне опитування, оцінювання, тестовий контроль.


Читайте також:

  1. XVII ст.). Виникнення козацтва.
  2. Алгоритм розрахунку та підбору технологічного обладнання
  3. Безпечність технологічного обладнання
  4. БЕЗПЕЧНІСТЬ ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ
  5. Безпосередньо збутові ризики та причини їх виникнення
  6. Біблійні теми та історія раннього християнства у драмах Лесі Українки
  7. Біохімічна гіпотеза виникнення життя.
  8. Біохімічні чинники виникнення втоми при виконанні короткочасних вправ максимальної і субмаксимальної потужності
  9. Бюджетний дефіцит як економічне явище та причини його виникнення
  10. Бюджетний дефіцит, його суть, причини виникнення та джерела фінансування
  11. Бюджетний дефіцит: причини виникнення та можливі джерела покриття
  12. Велика депресія 1929–1933 рр. і економічний розвиток країн у 30-х рр. ХХ ст. Виникнення кейнсіанства




Переглядів: 712

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.