Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТЕМА № 2. Фізіологія і властивості збудливих тканин. Фізіологія м’язів і нейронів.

Лекція

МЕДИЧНИЙ КОЛЕДЖ

МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ

Отже, момент інерції твердого тіла відносно довільної осі дорівнює сумі моменту інерції цього тіла, що проходить через його центр мас і яка паралельна попередній, і добутку маси тіла на квадрат відстані між осями


[1] Частіше всього під тілом розуміють абсолютно тверде тіло – система матеріальних точок, відстань між якими в процесі руху або взаємодії не змінюється, або це тіло, деформацією якого можна знехтувати.

[2] Насправді точка прикладання сили тертя знаходиться на межі поділу тіло-поверхня, а точка прикладання зовнішньої діючої сили – центр мас тіла. На практиці, якщо розміри тіла не великі, цією різницею нехтують і усі сили відкладають від центру мас тіла

ЗАПОРІЗЬКОГО державнОГО МЕДИЧНОГО університетУ

Циклова комісія професійної та практичної підготовки

(хірургічних дисциплін)

 

 

з навчальної дисципліни ФІЗІОЛОГІЯ

 

(2 год.)

 

Для студентів відділення

сестринська справа

 

Запоріжжя – 2012

Лекцію підготував:Складанна О.С. – викладач вищої кваліфікаційної категорії

 

 

Схвалено на засідання циклової комісії _____________________.

Протокол №___ від _______ 2012 року.


ПЛАН ЛЕКЦІЇ:

 

1. Збудливі тканини. Роль клітинних мембран в утворенні збудження.

2. Транспорт іонів та інших речовин через мембрани, його види, механізм реалізації.

3. Мембранний потенціал спокою та дії (МПС та ПД), механізм утворення, методи реєстрації.

4. Властивості м’язового волокна. Механізми утворення та передачі збудження, скорочення скелетних м’язів.

5. Будова та функції нервово-м’язового синапсу.

6. Функції та властивості скелетних м’язів. Властивості гладких м’язів, їх функції.

7. Нейрон і нейроглія як структурно-функціональні одиниці ЦНС. Нейронні ланцюги, нервові центри.

8. Процеси збудження та гальмування у ЦНС.

Література:

1. Нормальна фізіологія / За ред. В.І. Філімонова. – К.: Здоров’я, 1994. – 608 с.

2. Фізіологія:Навч. посіб / За ред. В.Г. Шевчука. – Вінниця: Нова книга, 2005.

3. Філімонов В.І. Фізіологія людини у питаннях та відповідях: Посібник для студентів вищих навчальних закладів. –Вінниця:Нова книга, 2009. – 488 с.

4. Філімонов В.І. Фізіологія людини: Підручник для мед. ВНЗ І–ІІІ рівнів акред. – К.: Медицина, 2011 – 488 с.

Джерела мережі Інтернет:

1. Медицинский информационный портал – Електронний ресурс – Режим доступу: meduniver.com.

2. Медицинская информационная сеть – Електронний ресурс – Режим доступу: www.medicinform.net.

Література для поглибленого вивчення:

1. Плахтій П.Д. Фізіологія людини. Обмін речовин і енергозабезпечення м’язової діяльності. – К.: Професіонал, 2006. – 464 с.

2. Плахтій П.Д. Фізіологія людини: Практикум для вищих навчальних закладів. – Кам’янець-Подільський, 2005. – 240 с.

3. Фізіологія людини. Вільям Ф. Ганонг / Пер. з англ. – Львів: БаК, 2002. – 784 с.

4. Физиология человека: в 3-х томах / Пер. с англ.; под ред. Р. Шмидта и Г. Тевса. – М.: Мир, 1996.

5. Чайченко Г.М., Цибенко В.О., Сокур В.Д. Фізіологія людини і тварин. – К.: Вища шк., 2003.


Мета лекції:

Дидактична: фізіологія є однією з найбільш важливих базових дисциплін для підготовки медичного персоналу. Предметом нормальної фізіології є функції органів і систем здорової людини. ЇЇ значення у підготовці медичного персоналу велике, бо більшість хвороб у першу чергу проявляються порушенням функціонування. Тому без знання і розуміння функцій здорового організму неможливо встановити їх порушення, а отже вірно встановити шляхи лікування.

Виховна: вивчення фізіології збудливих тканин та нейронів з метою формування наукового світогляду студентів для засвоєння майбутніх клінічних дисциплін.


Читайте також:

  1. Аеродинамічні властивості колісної машини
  2. Аналізатори людини та їхні властивості.
  3. Аналізатори людини та їхні властивості.
  4. АНАТОМІЯ І ФІЗІОЛОГІЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА ПЕРИФЕРИЧНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ, ЇЇ ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ
  5. Атрибутивні ознаки і властивості культури
  6. Білки, властивості, роль в життєдіяльності організмів.
  7. Біосфера Землі, її характерні властивості
  8. БІОХІМІЯ М’ЯЗІВ І М’ЯЗОВОГО СКОРОЧЕННЯ
  9. Будова атомів та хімічний зв’язок між атомами визначають будову сполук, а отже і їх фізичні та хімічні властивості.
  10. Будова і властивості аналізаторів
  11. Будова і скорочення м’язів
  12. Векторний добуток і його властивості.




Переглядів: 1411

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПОНЯТТЯ ГІДРОСФЕРИ ТА ЇЇ ОСНОВНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ. | Характеристика осередків ураження при застосуванні зброї масового знищення.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.