МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ЛІТЕРАТУРАЛЕКЦІЯ №3 Тема: Сучасні підходи до управління закладами освіти ПЛАН 1. Основні підходи до управління освітніми закладами. а) інтуїтивний; б) емпіричний; в) науковий. 2. ТИПИ УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ (за В. А. Безпальком). 3. КОНЦЕПТУАЛЬНА ОСНОВА УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ. 4. ДЕМОКРАТИЗАЦІЯ УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ. 5. КОНЦЕПЦІЯ УПРАВЛІННЯ навчально-виховним закладом 1. Головньова І.В. Актуальні проблеми застосування нового підходу в менеджменті в освітній сфері // Педагогіка і психологія. Вісник Академії педагогічних наук. – 2002. - №3. – С.53-59. 2. Гриньова М.Ш.О. Педагогічні засади менеджменту в освіті: Вітчизняна освіта на тлі сьогодення // Підр. для директора. – 2003. - №5. – С.3-22. 3. Данилова А.Г. Педагогіческий менеджмент: опыт работы по повы шению профессионального уровня учителей. – С.59-63. 4. Маслікова І. Моніторингова система педагогічного менеджменту методичної служби як стратегічний механізм розбудови освітнього простору регіону // Освіта і управління. – 2004. – Т.7. №3-4. – С.109-117. 5. Онищук Л. Проектування системи гуманістичного навчання і виховання: управлінський аспект // Освіта і управління. – 2004. – Т.7 №1. – С.97-101.
1. Шкільні керівники свідомо чи несвідомо реалізують ті чи інші підходи до управління. У різних підходів — різні можливості. Тому жоден із них не може бути визнаний найбільш ефективним або зовсім неефективним. М. М. Поташник виокремлює такі підходи до управління: інтуїтивний, емпіричний та науковий. Суть інтуїтивного підходу а) Інтуїтивний підхід — це управління на основі відчуття. Інтуїція — це відчуття, безпосереднє бачення істини за допомогою почуттів, без логічного доведення. Синонімічний ряд: раптова згадка, інсайт. У світовій філософії і психології ставлення до інтуїції було досить поважним ще з часів Декарта. Проте коли про управлінця говорять, що він працює інтуїтивно, то цим дають його работі негативну оцінку. Управлінські рішення, які приймаються на основі інтуїції, вважаються неповноцінними. Але інтуїція виникає, розвивається на основі освіти, знань, ерудиції, попереднього досвіду. П. П. Блонський зазначав, що вона знає, кого відвідувати, тому голову невігласа обходить. Процес нетривіального виконання безпосередньо пов'язаний з інтуїцією. У процесі управління школою виникає безліч проблем, ситуацій, коли відсутні об'єктивні критерії для їх оцінки. Саме в критичних, екстремальних умовах інтуїція допоможе відчути неблагополуччя, знайти вихід. Проте інтуїтивний підхід не може бути основним у повсякденній роботі керівника, оскільки: а) інтуїція може обійти керівника в потрібний момент; б) інтуїція дозволяє схопити ідею, образ, а управлінській роботі потрібен постійний ланцюг «дрібничок»; в) інтуїція ніколи не замінить глибокий аналіз; г) інтуїцію можна сплутати з імпульсивністю і прийняти виконання під впливом гніву, радощів, жалощів. б) Емпіричний підхід — це процес спроб та помилок. Звичне тлумачення: емпіричний — заснований на досвіді. Керівники дуже вірять у здоровий глузд та власний досвід. Цей метод домінує в діяльності досвідчених керівників, практиків, які ігнорують наукові знання, літературу. Саме про таких керівників писав К. Ушинський у статті «О пользе педагогической литературьі»: «Он начинает с какой-то злобой смотреть на всякую педагогическую книгу, если бьі она как-нибудь, сверх всякого ожидания, и попалась ему под руку, он видит в ней дерзкую нарушительницу своего долголетнего спокойствия. Трудно уже тогда убедить его, что его одиночная, недолголетняя опьітность, хотя бьі ей бьіло 40 или 50 лет, ничто перед опытом нескольких столетий, в котором сосредо-точились результати бесчисленного множества, по крайней мере, таких же, как и он, педагогов, между которьіми било много замечательних талантов и необьїкновенньїх личностей». Читайте також:
|
||||||||
|