МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ПОНЯТТЯ ТА ОСНОВИ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯЛІТЕРАТУРА ЛЕКЦІЯ №4 Тема: Стратегічне управління розвитком навчального закладу ПЛАН 1. ПОНЯТТЯ ТА ОСНОВИ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ. 2. ПРОЦЕС ДЕКОМПОЗИЦІЇ МЕТИ. 3. ПОНЯТТЯ УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ. 4. Розвиток системи управління. 5. ПРОГРАМНО-ЦІЛЬОВИЙ ПІДХІД ДО УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ШКОЛИ. 1. Управление развитием школы: Пособие для руководителей образовательных учреждений / Под ред. М. М. Поташника, В. С. Лазарева.— М.: Новая школа, 1995. 2. Управление современной школой: Пособие для директора школы / Под ред. М. Поташника.— М.: АПП ЦИТП, 1992. 3. Управление школой: теоретические основы и методы / Под ред. В. С. Лазарева.— М.: Центр соц. и эконом, исследований, 1997. 4. Ушаков К. М. Ресурсы управления школьной организацией.— М.: Сентябрь, 2000.. Ушаков К. М. Управление школьной организацией: организационные и человеческие ресурсы.— М.: Сентябрь, 1995. 5. Фельзер А. Б., Доброневський О. В. Техніка роботи керівника: Навч. посібник.— К.: Вища школа, 1993.
Стратегія менеджменту забезпечує основу для управління в цілому та для здійснення основних функцій: аналізу, планування, організації, контролю, регулювання. Стратегія менеджменту— це масштабні прогнози щодо реалізації місії (призначення) організації та досягнення цілей. Серцевиною стратегічного управління є стратегічне планування, основне завдання якого полягає у забезпеченні розвитку організації. Розвиток організації досягається через інноваційні процеси та якісні зміни. Слово «стратегія» пішло від грецького що означало «мистецтво генерала». Керівник сучасного закладу освіти повинен вести шкільний колектив до нових досягнень та успіхів, виявляючи високий рівень професійної майстерності. Це і є його «мистецтво генерала». До основних компонентів стратегічного управління слід віднести: § усвідомлення організаційних стратегій, § адаптацію до зовнішнього середовища, § внутрішню координацію діяльності та зусиль. Усвідомлення організаційних стратегій є наслідком розвитку управлінського мислення, його концептуальності. Упевненість керівника у необхідності змін оновлення закладу освіти в цілому або окремих його систем є першою необхідною умовою управління розвитком. Відтак для керівника важливо засвоїти основі теорії та методики стратегічного управління. Сутність стратегічного управління полягає у визначенні перспектив, цілей та шляхів їх досягнення. Стратегічне управління в освіті — це сукупність рішені і дій щодо визначення пріоритетних напрямків розвитку закладу освіти. Стратегія управління реалізується через програму розвитку, яка і забезпечує досягнення місії та цілей школи. Місія — це загальна мета організації, у якій чітко визначена причина її існу-. вання та призначення. Місія зумовлює статус та пріоритетні напрями діяльності. Вона відбиває: а) зміст основної діяльності; б) принципи відносин із зовнішнім середовищем; в) культуру, цінності організації. Наприклад, відома японська фірма сформулювала місію таким чином: «Відчути радість від удосконалення». Таке призначення фірми відбивається у генеральних цілях: 1. Підняти японську культуру та національний статус. 2. Бути інноваторами, робити неможливе. 3. Заохочувати індивідуальні здібності та творчість. Місія — це ідеологія організації, клей, який не дозволяє їй розпастися. Саме
Вимоги доз визначення місії організації розпочинається процес стратегічного управління цілеутворе(рис.6). Читайте також:
|
||||||||
|