МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Професіоналізм і моделі фахівцяА.К. Маркова у зв'язку з характерною роллю людини в процесі діяльності й відносини до неї виділяє різні види праці, що відбивають особистісну й професійну зрілість людини, етапи його сходження на вершину професіоналізму:
Професіоналізм розуміється як сукупність особистісних характеристик людини, необхідних для успішного виконання праці ("нормативний професіоналізм"); "реальний професіоналізм" відбиває факт володіння людиною необхідним нормативним набором психічних якостей, коли професіоналізм стає внутрішньою характеристикою особистості. Суміжним із професіоналізмом є поняття компетентності – сукупності знань, поінформованості, авторитету в якій-небудь області. Виділяють наступні види професійної компетентності: – спеціальна компетентність – високий рівень володіння професійною діяльністю, здатність проектувати свій професійний розвиток; – соціальна компетентність – володіння прийомами професійного спілкування, співробітництва, що дозволяють успішно виконувати спільну діяльність, відповідальність за результати своєї професійної праці; – особистісна компетентність – володіння прийомами самовираження й саморозвитку, засобами протидії професійної деформації особистості; – індивідуальна компетентність – володіння прийомами самореалізації й розвитку особистості в рамках професії, уміння раціонально організувати свою працю – без перевантажень, хронічної утоми, вікового зниження продуктивності. Структура й зміст професійної компетентності багато в чому визначаються специфікою праці. У професіях типу "людина-людина" особливого значення набуває підсистема психологічної компетентності, що забезпечує ефективну взаємодію в суб'єкт-суб'єктних відносинах. Психологічну компетентність розуміють як систему знань про людину як індивід, суб'єкт, особистість та індивідуальність, включену в міжособистісну взаємодію, що забезпечує його ефективність. У свою чергу в психологічній компетентності розрізняють кілька підсистем: – соціально-перцептивну (знання людей у силу спостережливості й проникливості); – соціально-психологічну (знання закономірностей поведінки й діяльності людини, включеної в соціальну групу); – аутопсихологічну (самопізнання, самооцінка, самоконтроль емоцій, станів, працездатності, поведінки, а також самоефективність); – комунікативну (знання стратегій і методів ефективного спілкування); – психолого-педагогічну (знання методів здійснення впливу). При акмеологическом підході професіоналізм розуміється не тільки як умова досягнення високих професійних результатів, але й у широкому змісті – як успішність реалізації людини в житті; професіоналізм розуміється як своєрідність психологічної організації особистості, у тому числі як відношення людини до праці й стану своїх професійно важливих якостей. Тому можна розрізнити дві сторони професіоналізму: – стан мотиваційної сфери людини (мотиви, мети, задоволеність працею); – стан операційної сфери (прийоми, засоби діяльності, здібності, знання, уміння, навички). Інтеграція вищеназваних складових виражається в понятті "модель фахівця". У моделі фахівця відбиваються обсяг і структура професійних і соціально-психологічних якостей, знань, умінь людини, які у сукупності характеризують її як члена суспільства. Розрізняють модель фахівця та моделі підготовки фахівця, моделі починаючого, досвідченого й успішного фахівця. Модель фахівця може включати наступні компоненти: – професіограму (опис психологічних вимог професії до діяльності й особистості людини); – професійно-посадові вимоги (опис конкретного змісту діяльності фахівця, його професійних завдань в умовах конкретної посади – на даному робочому місці); – кваліфікаційний профіль (сполучення необхідних видів професійної діяльності й ступені їхньої кваліфікації, кваліфікаційні розряди). Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|