Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема:__ Загальна характеристика системи травлення. Особливості травлення в різних відділах шлунково-кишкового тракту. Загальна характеристика системи виділення. __

ПЛАН-ПРОСПЕКТ ЛЕКЦІЇ (чи ЛЕКЦІЯ) № _10_

І СПОРТУ УКРАЇНИ

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ

Регуляція дихання при фізичному навантаженні.

Регуляція дихання при фізичному навантаженні здійснюється завдяки впливам вищих моторних центрів - кори головного мозку (на моторні центри стовбура мозку та спінальні мотонейрони, а також на дихальний та гемодинамічний центри) та інформації від пропріорецепторів суглобів та м’язів.

Фізичне навантаження викликає збільшення інтенсивності метаболізму, що супроводжуються такими інтегрованими змінами:

1) Збільшується вентиляція легень (частота, глибина дихання), бо збільшується споживання кисню і виділення вуглекислого газу.

2) Середні величини РО2, РСО2 в артеріальній крові не збільшуються при середніх фізичних навантаженнях завдяки відповідному збільшенню вентиляції легень.

3) У венозній крові, що відтікає від м’язів, збільшується РСО2 , вуглекислий газ транспортується до легень, де й виділяється з організму.

4) Стимули, що збільшують вентиляцію легень при фізичних навантажень, йдуть від моторної зони кори не тільки до мотонейронів скелетних м’язів, а також до локального дихального центру та гемодинамічного центру (ГДЦ).

5) Легеневий кровообіг збільшується, що збільшує поверхню дифузії газів і дифузійну здатність легень (ДЗЛ).

Рекомендована література:

Основна:

1. Р.Сили, Т.Стивенс, Ф.Тейт. Анатомия и физиология. Пер. с англ. – К.: Олимпийская литература, 2007.

Допоміжна:

1. В.І. Філімонов (под ред.). Нормальна фізіологія. - К.: Здоров'я, 1994

2. В. Ф.Ганонг. Фізіологія людини. Пер. з англ. - Львів: БаК, 2002.

3. Р. Шмидт, Г. Тевс. Физиология человека (в 3-х томах). Пер. с англ. - М: Мир, 1996.

4. Б.И. Ткаченко (под ред.).Основы физиологии человека (в 2 томах). – СПб, Межд. Фонд истории науки, 1994.

5. В.М. Покровский (под ред.) Физиология человека. – М.:Медицина, 2003

 


Факультет _______Менеджмент і управління ______________________________________________

Кафедра____________________Анатомії і фізіології________________________

_______________________________________

_________________2 курс, ІV семестр______________________

(для якого контингенту студентів)

 

 

Затверджено на засіданні кафедри

пр.№______ від “___”__________20__р.

завідувач кафедри____________________

(підпис, П.І.Б.)

План лекції:

1. Вступ – 5 хв.

2. Основна частина:

2.1. структурно-функціональна характеристика системи травлення - 15 хв.

2.2. – характеристика травлення у ротовій порожнині – 15 хв.

2.3. – характеристика травлення у шлунку – 15 хв.

2.4. - характеристика травлення у тонквй та товстій кишках – 15 хв.

2.5. – структурно-функціональна характеристика системи виділення та механізмів утворення сечі - 15 хв.

3. Підсумок, відповіді на запитання – 5 хв.

 

Короткий зміст лекції:

(не менш 5 сторінок – для плану-проспекту лекції)

(не менш 20-24 сторінок – для повного тексту лекції)

 

У вступі треба обгрунтувати необхідність вівчення даної теми, тому що у професійній діяльності спортсмена або тренера знання фізіології системи травлення потрібне для розуміння фізіологічних основ правильного харчування, проведення профілактики, діагностики і лікування недуг, пов'язаних з порушеннями функцій цієї системи.

Далі у основній частині треба дати визначення системи травлення.

Система травлення – це сукупність виконавчих структур і апарату регуляції, які забезпечують процеси переробки, гідролізу і всмоктування поживних речовин в кров і лімфу. Виконавчими органами цієї системи є відділи травного каналу (ротова порожнина, шлунок, дванадцятипала кишка, тонкий і товстий кишечник) і травні залози (слинні, печінка, підшлункова залоза і ін.).

Функції системи травлення:

1 – секреторна (синтез і виділення травних соків, основними компонентами яких є вода, минеральні речовини, ферменти, слиз).

2 - моторна функція – здійснюється завдяки скороченню поперечнополосатых м'язів (жування, ковтання), і гладких м'язів (переміщення химуса і його перемішування).

3 - всмоктувальна функція.

4 – екскреторна функція

Значення травної системи полягає в підтримці оптимальної концентрації поживних речовин та знищенні антигенних властивостей їжі.


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  3. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  4. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  5. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  6. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  7. IV. Розподіл нервової системи
  8. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  9. IV. Філогенез кровоносної системи
  10. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  11. POS-системи
  12. VI. Філогенез нервової системи




Переглядів: 714

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПЛАН-ПРОСПЕКТ ЛЕКЦІЇ (чи ЛЕКЦІЯ) № _9_ | Травлення у порожнині 12-палої кишки.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.