Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вікові особливості розвитку нервової системи.

Види рефлексів

За характером рефлекторної реакції рефлекси поділяються на:

- рухові,

- секреторні,

- серцево-судинні,

- дихальні.

 

За біологічним значенням:

- орієнтувальні,

- захисні,

- статеві,

- травні.

 

І.П. Павлов поділив усі рефлекси на безумовні та умовні.

 

Безумовні рефлекси Умовні рефлекси
1. Вроджені, спадкові 1. Набуті в процесі життя
2. Універсальні. Характерні для всіх людей. 2. Індивідуальні. Є результатом власного досвіду кожної людини.
3. Рефлекторні дуги замикаються на рівні спинного мозку або стовбурової частини головного мозку. 3. Рефлекторні дуги замикаються на рівні корита підкірки.
4. Здійснюється через філогенетично закріплену, анатомічно виражену рефлекторну дугу. 4. Здійснюється через функціональні тимчасові зв’язки.
5. Стійкі, зберігаються, як правило, протягом всього життя. 5. Мінливі. Постійно утворюються і згасають.
6. Завдяки їм зберігається цілісність організму, підтримується сталість внутрішнього середовища, відбувається розмноження; вони є основою для утворення умовних рефлексів. 6. Завдяки їм організм більш тонко пристосовується до конкретних умов існування.
7. Приклад: зіничний (звуження зіниці при раптовому освітленні). 7. Приклад: виділення слини на запах їжі або на спогади про неї.

 

 

Нервова система починає формуватися на третьому тижні ембріонального розвитку із зовнішнього зародкового листка – ектодерми. Спочатку утворюється нервова пластинка, яка перетворюється на жолобок з піднятими краями. Краї жолобка потім утворюють замкнену нервову трубку, з нижнього відділу утворюється спинний мозок, а з верхнього – три розширення – первинні мозкові міхури (передній, середній і задній).

В 5 тижнів у ембріона видно поділ поперечною борозною переднього і заднього міхурів ще на дві частини, утворюється 5 мозкових міхурів. З п’ятого мозкового міхура утворюється довгастий мозок, з четвертого – міст і мозочок, з третього – середній мозок, з другого – очні міхури і проміжний мозок, з першого – півкулі великого мозку. Найінтенсивніший поділ клітин мозкової тканини відбувається від 10-го до 18-го тижня внутрішньоутробного розвитку. Цей період називається критичним періодом формування нервової системи, оскільки інтенсивно збільшується кількість нейронів.

На третьому місяці ембріонального розвитку формується мозолисте тіло, яке з’єднує праву та ліву півкулі. До 6 місяців півкулі повністю покривають мозок. Складний процес формування головного мозку не закінчується до моменту народження дитини.

Особливо інтенсивно процес розвитку мозку відбувається на 1-му році життя. Повне диференціювання нейронів відбувається до 3 років, а у 8 років кора великого мозку відповідає корі дорослої людини. Але анатомічно та гістологічно мозкові структури дозрівають до 20 років. Мієлінізація нервової системи завершується в основному в 3-5 років, але триває до 30-40 років.


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. IV. Розподіл нервової системи
  6. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  7. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  8. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  9. VI. Філогенез нервової системи
  10. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  11. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  12. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.




Переглядів: 3600

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Рефлекси та рефлекторні дуги | Основи технологічного розрахунку роботи компресійної парової холодильної машини.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.