Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ключові терміни та поняття

В НЕЗАЛЕЖНІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ДЕРЖАВІ

ОСОБЛИВОСТІ ДЕРЖАВОТВОРЧИХ ПРОЦЕСІВ


· держава

· історичний досвід

· конституційний договір

· національна символіка

· поділ влади

· суверенна держава

· унітарна держава

 

· правова держава

· багатопартійність

· конституційний процес

· закон

· Конституція України 1966 року

· державний кордон


Досягнення в творенні української державності. Реа­лізація третьої спроби українського народу відновлення своєї державної незалежності здійснювалася на основі синтезу багатовікового досвіду та всіх здорових сил на­роду, орієнтації на правові, демократичні та духовно-гуманістичні чинники. І на цьому шляху з грудня 1991 р. досягнуто немало:

— зроблена спроба цивілізованого й демократичного розподілу функцій влади спочатку шляхом укладання Конституційного договору між ВР і Президентом, а з прийняттям нової Конституції (28 червня 1996 р.) ці функції закріплені Основним Законом держави (рр. IV— VIII, XII);

— створена система національної безпеки та Рада національної безпеки і оборони України при Президен­тові;

— реконструйовані Збройні Сили і продовжується процес розбудови Армії як важливої ознаки державності та гарантії її захисту, Верховним Головнокомандувачем Збройних Сил України, за Конституцією, є Президент;

- реалізуючи угоду, підписану в січні 1994 р. Президен­тами США, Росії і України, почалося виведення ядерних ракет з території України, натомість Росія і США зобов'­язалися гарантувати територіальну цілісність і неза­лежність Україні, що стало важливою зовнішньополітич­ною умовою для розгортання процесів державотворення;

— немало зроблено в галузі юриспруденції: ВР прий­няла низку законів, що становлять законотворчу базу життєдіяльності держави в усіх сферах суспільного життя;

— прийнята національна символіка держави;

— на державному рівні законодавчо забезпечені пов­ноцінний правовий статус всім релігійним організаціям, визнана рівноправність всіх конфесій, наповнюється ре­альним змістом конституційне положення про свободу совісті;

— визначено статус Автономної Республіки Крим як невід'ємної складової частини України (р. Х Конститу­ції) ;

— з прийняттям нової Конституції України отримані відповіді на питання дискусійного порядку: Україна е республікою; Україна є унітарною державою; визначена роль місцевого самоврядування; в Україні існує єдине громадянство і єдина державна мова —українська мова.

Суперечливі моменти в державотворенні України:

— Українська держава за Конституцією є унітарна держава, а в ній існує Автономна Республіка Крим;

— незважаючи на детальний розподіл функцій (но­вою Конституцією) всіх трьох гілок влади, на практиці вони діють неефективно: немає кваліфікованого законо­давчого забезпечення реалізації їх функцій — закони є, а механізм їх реалізації, як правило відсутній, або один закон протидіє, зводить нанівець інший закон; вищі ор­гани виконавчої влади не можуть забезпечити соціально-економічну ситуацію, яка все більше погіршується, веду­чи до значного зниження життєвого рівня основної маси населення (за незначний час — помінявся склад 10 Ка­бінетів Міністрів); судова влада є, закони щодо її діяль­ності прийняті, але на практиці вона виявляється без­діяльною в умовах криміналізації всіх сфер суспільного життя;

— серйозною загрозою державотворенню є протисто­яння місцевих рад та органів їх виконавчої влади з місцевими державними адміністраціями, взаємне дублю- вання функцій, величезне збільшення армії державний службовців за рахунок народу;

— низький авторитет всіх ланок влади серед насе­лення України, яке свою незгоду з існуючою політикою і практикою висловлює через акції протесту (шахтарі, пенсіонери, працівники освіти, охорони здоров'я тощо).

— серйозною загрозою розгортанню процесів держа­вотворення є зростання корумпованості владних струк­тур на всіх рівнях.

Особливістю державотворчого процесу в Україні є те, що існує багатопартійність, однак багатопартійної системи немає. Політичні партії України, на жаль, не стали об'єднавчими центрами в процесі державотворення. В їх діяльності відсутня єд­ність з основних питань розбудови незалежної держави, навіть збереження її самостійності, суверенітету. Вони малочисельні, гостро стоїть проблема фінансів, кадрів, партійної преси, а звідси — незначний вплив у суспіль­стві. Політичні партії не стали повноцінним суб'єктом політичної системи, переважна більшість з них еволюціо-нує в бік втрати своєї ролі. Основна причина такого стану полягає в тому, що українське суспільство ще не­достатньо диференційоване, а значить не готове для ба­гатопартійної розбудови суспільства. Окрім того, інфор­маційний вакуум (відсутність своїх друкованих органів, дефіцит паперу, друкарських потужностей тощо) ство­рює сприятливі умови для політичного маніпулювання громадською думкою, не дає можливості різним політич­ним партіям донести до мас своє бачення різних аспек­тів державотворення, або критики вже існуючих.

Загрозливим явищем для процесів державотворення стає діяльність прокомуністичних організацій на терито­рії Лівобережжя і в Криму, та позиція деяких народних обранців у Верховній Раді України, які закликають до відродження СРСР, тобто до втрати державності укра­їнського народу.

 

З а п и т а н н я:

1. Розбудова сучасної незалежної Української держави є тре­тьою спробою українського народу відродити свою суверенну дер­жаву. Назвіть перші дві спроби.

2. Чого досяг український народ в процесі понад 5-річного дер­жавотворення своєї незалежності?

3. В чому Ви вбачаєте кризу влади впродовж усього процесу державотворення в незалежній Україні.

4. Як різні політичні партії (і які) відносяться до державотворчих процесів в незалежній Українській державі?

 


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А/. Поняття про судовий процес.
  4. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  7. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  8. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  9. Аудиторські докази: поняття та процедури отримання
  10. Базове поняття земле оціночної діяльності.
  11. Базові (ключові) цінності.
  12. Базові поняття




Переглядів: 487

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ключові терміни та поняття | Ключові терміни та поняття

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.094 сек.