МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Комплектування парку машинВиробничо-комплектовочна база (ВКБ) Основою виробничо-технічної комплектації є ВКБ, основними завданнями якої виступають : - приймання і зберігання матеріалів, забезпечення кількісного і якісного їх збереження при максимальній механізації складських операцій і раціональному використанню площ; - сортування, доробка, переробка матеріалів і виробів для повного виключення заготівельних операцій безпосередньо на будівельному майданчику; - комплектація, контеризація і централізоване відправлення матеріалів на будівельні об'єкти. У склад ВКБ входять : 1. Виробничі цехи, дільниці з виготовлення нетипових, несерійних конструкцій і виробів, з підвищення будівельної готовності і комплектуванню готових партій, які оснащені відповідними засобами виробництва. 2. Центральне складське господарство, де забезпечується приймання, зберігання і видача матеріальних ресурсів. 3. Технологічний транспорт. 4. Механізми (крани, автонавантажувачі тощо) для здійснення вантажно-розвантажувальних операцій, парк контейнерів. ВКБ розрізняється: - за рівнем управління; - за номенклатурою продукції, яка поставляється; - за видом основної діяльності; - за районом розміщення організацій, які обслуговуються. Кінцевий результат діяльності ВКБ - формування і постачання на об'єкти різного виду комплектів. Критерієм оптимальності є ТЕП діяльності баз і розмір питомих капітальних вкладень на 1 млн грн кошторисної вартості БМР тресту. Тема 2. Організація парку будівельних машин і його експлуатації План лекції: 1. Вимоги, що ставляться до парку будівельних машин. 2. Комплектування парку машин. 3. Середньорічна потреба в машинах. 4. Форми організації експлуатації будівельних машин, перерви в їх роботі. 1. Вимоги, що ставляться до парку будівельних машин Для забезпечення ефективної комплексної механізації будівництва комплектування машинного парку повинно здійснюватися з врахуванням ряду вимог : - парк будівельних машин повинен мати у необхідній кількості і у відповідній номенклатурі машини, які забезпечують за своїми параметрами і конструктивною характеристикою, з найбільшим економічним ефектом, механізацію невеликих обсягів робіт, а також таких робіт, які звично виконуються вручну (зачищення дна котлованів і траншей, опоряджувальних та інших робіт); - комплексну механізацію основних видів робіт, а також комплексну механізацію будівництва окремих об'єктів. Удосконалення структури парку машин передбачається здійснити у наступних напрямах: 1) підвищення частки машин великої потужності і вантажопідйомності; 2) збільшення кількості і номенклатури машин для робіт, які виконуються сьогодні вручну; 3) розробка нових засобів малої механізації і універсальних машин багатоцільового призначення, уніфікованих вузлів і агрегатів. На основі цього основними вимогами, що висуває будівництво до галузей транспортного і будівельного машинобудування є: а) створення нових засобів механізації для забезпечення повної комплексної механізації і підвищення її ефективності (наприклад, для зрізування з/б паль тощо); б) створення машин на базі принципово нових конструктивних рішень - гідромоніторів з дистанційним управлінням, баштових кранів з програмно-дистанційним управлінням, бульдозерів і автогрейдерів з автоматизованим управлінням); в) створення машин підвищеної потужності, продуктивності і вантажопідйомності (спеціальних великовантажних автосамоскидів з вантажопідйомністю понад 80 т, пневмоколісних кранів з вантажопідйомністю до 250 т , баштових кранів висотою до 150 м тощо); г) створення машин пристосованих для праці в умовах низьких і високих температур.
Потреба у нових будмашинах визначається за річними обсягами механізованих робіт різних видів із врахуванням роботи наявних машин в парку за винятком тих, що вибувають. Річна виробнича потужність машини визначається за формулою:
, де: - технічна продуктивність машини за одну годину чистої роботи при повному використанні конструктивних можливостей; - кількість годин чистого робочого часу в зміну; - кількість змін роботи машини на протязі року (за технічним річним режимом).
Річна експлуатаційна продуктивність машини визначається за формулою:
, де : - виробіток машини за одну годину робочого часу з вирахуванням простою на протязі зміни; - кількість годин роботи машини на протязі року; - коефіцієнт внутрішньо змінного використання машини.
Погодинний виробіток машини визначається за формулою: , де: - загальний обсяг робіт, на який визначені витрати машинного часу за ДБН; - норма часу за ДБН на виконання певного виду робіт, маш-год. 3. Середньорічна потреба в машинах
Середньорічна потреба в машинах визначається за формулою: , де: - загальний обсяг робіт в натуральних показниках, що підлягає виконанню на протязі року; В - питома вага обсягу робіт, які виконуються машиною даного типу, %; ПР - річна експлуатаційна продуктивність машини. Потреба у будівельних машинах для виконання БМР окремої галузі визначається за формулою:
, де: - обсяг БМР, який виконується власними силами, млн грн; - нормативна потреба у даному виді машин на 1 млн грн, шт.
Потреба в окремих видах машин при будівництві в окремих галузях визначається за формулою: , де: VC - обсяг БМР, який виконується власними силами, млн грн; - питома вага БМР і-тої галузі у загальному обсязі робіт ; - частка і-ї питомої ваги БМР. Уточнена потреба в машинах визначається за формулою:
, де: - коефіцієнти, що враховують зміну обсягів робіт.
4. Форми організації експлуатації будівельних машин, перерви в їх роботі
Форми організації парку будмашин повинні: а) відповідати загальній структурі і формам організації будівництва, які вони обслуговують; б) залежати від видів і обсягів виконуваних робіт; в) визначаюти ступінь територіальної концентрації будівництва. Існує чотири основні організаційні форми експлуатації будмашин і їм відповідає певний характер взаємовідносин з певними будівельно-монтажними організаціями (БМО) і порядок розрахунку в них: I форма - будмашини знаходяться на балансі будівельних управлінь (БМУ, ПМК тощо). ІІ форма - будмашини і обладнання знаходяться на балансі спеціалізованих управлінь, які виконують обумовлений вид БМР механізованим способом на умовах будпідряду. ІІІ форма - будмашини знаходяться у складі і на балансі управлінь механізації, які підпорядковані будівельним трестам. ІV форма - будмашини і обладнання знаходяться у складі і на балансі трестів механізації або самостійних управлінь механізації (на правах підряду), підпорядкованих територіальним управлінням будівництва (корпораціям, комбінатам). Трести і управління механізації виконують такі функції: - заміна фізично і морально застарілих машин, комплектування парку машин, забезпечення його запчастинами, ремонти машин у відповідальності з технічними умовами експлуатації; - виконання будівельних робіт механізованим способом на умовах підряду, а при необхідності здача під оренду техніки БМО, як разом з обслуговуючим персоналом, так і без нього; - розроблення і затвердження графіку робіт окремих підрозділів (управлінь, дільниць, ремонтних підприємств тощо), а також забезпечення підпорядкованих підрозділів засобами механізації, матеріалами, технічною документацією; - створення постійних кадрів, робітників і ІТП, підвищення їх кваліфікації і технічних навиків; - розробка технічних паспортів на кожну машину парку і їх своєчасне заповнення, нагляд за технічним станом техніки; - облік роботи окремих машин та підрозділів і своєчасне складання звітності. При плануванні роботи машин враховують режим роботи машин, тобто розприділення календарного часу на періоди роботи і на перерви, які можуть бути викликані різними причинами. Перерви у роботі бувають : - конструктивно-технічні, які визначаються конструкцією, ступенем і характером завантаження машин і пов'язані з необхідністю проведення наступних робіт щодо забезпечення технічної готовності машин і безперебійної експлуатації (щомісячний техогляд з одночасною передачею машини бригаді наступної зміни, планових ремонтів і технічного обслуговування; заміна зношеної оснастки, гуми, тросу, стрічок тощо); - технологічні, які залежать від прийнятої технології виконання механізованого процесу з участю розглянутої машини і від особливостей виробництва в цілому. Сюди відносяться перерви, пов’язані з необхідністю приведення машини у порядок, в процесі виконанні нею основних функцій. Тема 3. Організація роботи транспорту в будівництві План лекції: 1. Роль і значення транспорту в будівництві. 2. Класифікація вантажів. 3. Вибір виду і кількості будівельного транспорту. 4. Організація перевезень автотранспортом. 5. Організаційні форми експлуатації транспортних засобів. 6. Організація перевезень залізницею.
1. Роль і значення транспорту в будівництві Виконання БМР завжди нерозривно зв’язане з переміщенням великої кількості будівельних матеріалів, напівфабрикатів і готових виробів, різноманітних за розмірами, вазі, що обумовлює необхідність використання для перевезення різних транспортних засобів. Транспорт є зв’язуючою ланкою між будівельними майданчиками і постачальниками матеріалів, конструкцій, деталей, обладнання. Від його чіткої роботи значно залежать результати діяльності БМО . Транспорт, що використовується у будівництві, ділиться за: 1. Характером перевезення вантажів: а) зовнішній; б) внутрішній. 2. Напрямком переміщення вантажів: а) вертикальний, а інколи і похилий, що призначений для підняття вантажів (крани, підйомники); б) горизонтальний, що призначений для переміщення будівельних матеріалів, конструкцій, деталей обладнання від місць видобування або приготування до місць використання - це: - рейковий транспорт (нормальної колії (1524мм) і вузької (600 і 750 мм)); - безрейковий транспорт (автомобільний, тракторний); - водний і повітряний транспорт (пароплави, гелікоптери); - спеціальний транспорт (транспортери, канатні дороги, кабельні крани тощо); - трубопровідний транспорт. Для визначення інтенсивності роботи транспорту існує поняття вантажний потік - це та кількість вантажів, яка переміщається через певну ділянку транспортної мережі на протязі визначеного проміжку часу (доби, місяця, кварталу, року). Усі вантажні потоки у будівництві здійснюються при допомозі: - зовнішніх вантажопотоків, централізовано згідно договорів, всіма видами транспорту із складів постачальників на склади БМО; - внутрішньо побудовних вантажопотоків із проміжних складів.
2. Класифікація вантажів
Всі вантажі, що перевозяться, належать до певного виду вантажів. Вид вантажу визначає спосіб його перевезення, вид тари, метод виконання вантажно-розвантажувальних робіт, тип пересувної складової. Залежно від способів навантаження, перевезення і розвантаження будівельні вантажі ділять на: 1. Штучні, які перевозяться без тари: а) звичайні, які не вимагають особливих умов навантаження і розвантаження, перевезення і складування (перевозяться бортовими автомобілями). б) специфічні, які вимагають особливих умов перевезення: - негабаритні - це вантажі, які не поміщаються у кузові бортового автомобіля; - великогабаритні - розміри яких перевищують - за довжиною 3,5 м, шириною 2 м і висотою 2,5 м; - довгомірні - вантажі, довжина яких перевищує 1/3 довжини автомобіля; - великовагові - вантажі, маса одного місця яких перевищує 500 кг. в) небезпечні вантажі: - малонебезпечні, що не вимагають особливих умов перевезення; - вантажі, які легко спалахують (бітум, толь, дерев'яні вироби); - гарячі і такі, що можуть обпекти (вапно, асфальт, кислоти); - стиснуті гази (у балонах); - особливо небезпечні (вибухові речовини). г) безтарні будівельні вантажі: - навальні (пісок, гравій, щебінь, камінь тощо); - які перевозять у відкритих кузовах; - сипучо-пильні (цемент, гашене вапно, гіпс), вони потребують для доставки спеціалізованого рухомого транспорту. 2. Рідкі (наливні) вантажі - (паливо, бітум), перевозять автоцистернами. 3. Напіврідкі вантажі (будівельний розчин, бетон), доставляють без тари або у спеціальній тарі.
3. Вибір виду і кількості будівельного транспорту
Вибір транспорту здійснюють, виходячи із наступних виробничих вимог: а) термінів перевезень; б) стану шляхів і засобів транспорту; в) можливостей безперевантажувальної доставки вантажів, тощо. Вид і засоби транспорту вибирають залежно від: - відстаней перевезення; - строків постачання; - наявності і стану дорожньої мережі; - характеру вантажів і вимог щодо їх зберігання; - способів навантаження, розвантаження і вартості перевезення. Найбільш раціональний вид транспорту вибирається, виходячи із конкретних умов будівництва і мінімальної собівартості перевезень. Для внутрішньо побудовних перевезень вираховують питомі затрати (): , де:- питомі капіталовкладення, грн/т ; - нормативний коефіцієнт ефективності капітальних вкладень (для будівельної галузі =0,12); С - собівартість доставки вантажу, грн/т.
Собівартість доставки вантажу визначається за формулою: , де: - собівартість експлуатації транспортних споруд за розрахунковий період на одну тону вантажів; - собівартість вантажно-розвантажувальних робіт на одну тону вантажів; - собівартість експлуатації транспорту, яка віднесена на одну тону перевезених вантажів.
Робота вантажного транспорту характеризується двома основними показниками : - обсягом перевезень; - вантажообігом. Розрахунковий середньодобовий вантажообіг визначається за формулою: , де: - річний вантажообіг - це сума вантажів в т∙км, які надходять за одиницю часу; к – коефіцієнт нерівномірності надходження вантажів (к=1,1...1,3); n - кількість днів в році, n = 365.
Добову продуктивність транспортної одиниці () розраховують за формулою: ,
де: - вантажопідйомність автомобіля, т; - коефіцієнт використання вантажопідйомності; - технічна швидкість руху автомобіля, км/год; - час простою транспортної одиниці під навантаженням і розвантаженням за одну поїздку, год; - середній час роботи автомобіля за добу, год; - відстань перевезень, км ; - коефіцієнт використання пробігу.
Необхідна кількість транспорту (N) за зміну(добу) знаходиться з виразу: , де: - добова кількість вантажів, яка підлягає перевезенню, т.
4. Організація перевезень автотранспортом
Автомобільний рухомий транспорт ділиться на: - вантажний (автомобілі - тягачі, причепи, напівпричепи); - спеціалізований (самоскиди, фургони, цистерни тощо); - пасажирський. Необхідна кількість автомашин для перевезення вантажів за визначеним маршрутом знаходиться за формулою:
, де: - загальна кількість вантажів, які перевозяться за розрахунковий період; - тривалість циклу роботи транспортної одиниці; - тривалість розрахункового періоду (приймається з врахуванням витрат часу на пробіг від гаража і назад і ін.); - корисна вантажопідйомність однієї машини.
Тривалість циклу машини знаходять з виразу: , де: - тривалість навантаження транспортної одиниці; - тривалість розвантаження ; - середня швидкість руху транспорту з вантажем і без нього; - відстань перевезення; - час на маневруври автомобіля.
Робочий парк автомашин знаходиться з виразу: , де: - добовий вантажопотік; - кількість вантажу, що перевозиться однією машиною за добу.
Кількість вантажу, що перевозиться однією машиною за добу знаходять за формулою: , де: - тривалість корисної роботи машини на протязі доби; - корисна вантажопідйомність однієї машини; tЦ - тривалість циклу машини. Списочну кількість машин знаходять за формулою: , де: - вантажна робота парку, т.км/рік; - вантажопідйомність автомашини, т; - коефіцієнт використання вантажопідйомності машин (=0,90…0,95); - коефіцієнт використання пробігу, тобто відношення загального пробігу за добу у км, до кількості км, які пройдені з вантажем (згідно норм); - коефіцієнт використання парку машин (= 0,70). - добовий пробіг однієї машини,
Добовий пробіг однієї машини знаходять за формулою: ,
де: Т - тривалість роботи машини на протязі доби; - відстань перевезень, км; tЦ - тривалість циклу машини. 5. Організаційні форми експлуатації транспортних засобів
Автотранспорт буває : - загального користування - перевозять масові вантажі на тих напрямках де стійкі вантажні потоки; - відомчий (власний) - експлуатується для перевезення, що пов'язані з технологічними процесами підприємства, а також, які визвані оперативними потребами. Експлуатацією парку автомашин загального користування, які обслуговують будівництво, займаються господарства двох типів: - територіальні транспортні трести (контори, автобази) - обслуговують усі промислові і будівельні організації у межах району своєї діяльності; - спеціалізовані автотранспортні трести - обслуговують тільки будівельні організації, які підпорядковані автотранспортному главку, або Міністерству транспорта і звязку. До відомчого (власного) транспорту відноситься автотранспорт БМО, який має дві організаційні форми експлуатації: - автотранспортний трест у складі главку, комбінату, об’єднання; - автотранспортна контора (відділ) у складі треста або БМУ. Взаємовідносини з транспортними організаціями при організації перевезень будуються на основі укладених договорів, в основі яких лежать планові завдання на перевезення вантажів. Найбільш розповсюдженні централізовані перевезення. В залежності від віддалей перевезень, характеру вантажних потоків, автотранспортних засобів, які застосовуються є такі схеми: - маятникова - вантажі перевозяться у прямому і зворотному напрямках; - кільцева - машини їздять по замкненому кругу і проходять через декілька навантажувальних пунктів, що дозволяє краще їх використовувати; - радіальна- автомобілі відправляються із одного пункту у декількох напрямках, або прибувають із різних напрямків в один пункт (ця схема найбільш розповсюджена у будівництві). 6. Організація перевезень залізницею
Залізниці нормальної колії (1524мм) найбільш широко використовують на великих будовах у промисловому, транспортному і гідротехнічному будівництві, а вузької колії (750 і 650мм ) - зручні для перевезення вантажів на постійних трасах до 10км і при складному рельєфі місцевості. Надходження вагонів на будмайданчик здійснюється за такими схемами : - тупіковою - надходження і повертання вагонів робиться по одноколійному шляху; - кільцевою – здійснюється односторонній рух по будмайданчику; - прохідною - дозволяє з'єднувати шлях з двома станціями, які розміщенні з двох боків від будмайданчика. Пропускна спроможність ділянки шляху - це максимальна кількість транспортних одиниць, яка може бути пропущена по одній ділянці на протязі доби. Провізна здатність - це максимальна кількість вантажів, яку можна перевезти по цій ділянці на протязі доби. При одноколійному шляху з рухом вантажів в кожному напрямку, тривалість обороту транспортних засобів визначається за формулою: , де: і - час навантаження і розвантаження вагонів; - довжина шляху; - середня швидкість руху в обох напрямках.
При кільцевому русі проміжна здатність визначається за формулою: , де: Т - число днів роботи транспорту за рік; - інтервал руху потягів.
Інтервал руху потягів визначається за формулою: , Потрібна кількість вагонів знаходиться по формулі: , де: - добова кількість вантажів, яка підлягає перевезенню; - корисна вантажопідємність одного вагона; - тривалість обороту вагона у годинах з урахуванням часу на навантаження, розвантаження, пробігу з вантажем і без нього, простою на станціях і маневри на вантажно-розвантажувальні операції. Тема 4. Організація оперативного планування виробництва План лекції: 1. Оперативне планування (ОП). 2. Облік і контроль за виконанням ОП. 3. Будфінплан. 4. Диспетчерська система управління будівництвом. 5. Засоби оперативного виробничого зв’язку. Читайте також:
|
||||||||
|