Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Органи державного управління фінансами в економічно розвинених країнах.

Реалізація фінансової політики держави

Коло фінансових відносин управління держави та її органів

Тема 18. Фінанси країн з розвиненою ринковою економікою

1. Коло фінансових відносин управління держави та її органів.

2. Реалізація фінансової політики держави.

3. Органи державного управління фінансами в економічно розвинених країнах.

 

 

Економічний устрій, або система господарювання, визначає коло фінансових відносин, що входять у сферу управлінських функцій безпосередньо держави та її органів.

У країнах з розвиненою ринковою економікою більша частина фінансових відносин знаходиться поза увагою держави, тому що основна частина фінансових ресурсів формується та використовується їх власниками відповідно до їх потреб. Держава здійснює вплив на недержавну сферу фінансових відносин лише через:

· податкову політику,

· регламентацію кредитних відносин,

· регулювання фінансового ринку,

· формування амортизаційного фонду і систему державної підтримки.

Тобто відбувається не управління фінансами з боку держави, а вплив через фінанси - реалізація фінансової політики.

 

До сфери безпосереднього державного управління входять лише державні фінанси, які регулюються вищими законодавчими органами через:

· прийняття фінансового законодавства,

· затвердження держбюджету та звіту про його виконання,

· введення або скасування окремих податків,

· затвердження граничного розміру державного боргу тощо.

В залежності від державного устрою та політичної системи такими законодавчими органами виступають:

1. Парламент у Великобританії,

2. Національні збори у Франції,

3.Конгрес в США,

4.Бундестаг у Німеччині тощо.

 

 

Управління фінансами в цих країнах, як правило, здійснюється кількома державними органами.

У США - Мінфін (Казначейство), яке є представником уряду:

- розробляє фінансову та податкову політику,

- здійснює емісію грошових знаків,

- займається питаннями внутрішніх позик та управління державним боргом,

-здійснює контроль за виконанням фінансових законів, за зборами внутрішніх доходів, грошовим обігом.

Іншим фінансовим відомством США є Адміністративне бюджетне управління при президенті. Воно:

- складає витратну частину бюджету,

- розробляє фінансові програми,

- організує фінансовий контроль щодо управління бюджетом,

- є провідним органом виконавчої влади.

Управління виконанням бюджету США поділено між Мінфіном, яке проводить збір внутрішніх доходів (прибутковий податок з громадян; соцстрахування; податки з корпоративного майна та дарчих; непрямі податки), що разом складають приблизно 89% державних доходів, митною службою та Бюро з алкогольних напоїв, тютюнових виробів та вогнепальної зброї при Адміністрації президента.

У Великобританії органом державного управління фінансами виступає Казначейство. Воно опікується:

- розробкою, складанням та виконанням державного бюджету,

- визначенням податкової політики,

- фінансово-економічним прогнозуванням,

- міжнародними фінансовими відносинами.

- здійснює контроль за витрачанням коштів держпідприємствами.

Виконання бюджету в області митних зборів та акцизів організує Управління митних зборів та акцизів.

У Німеччині органом державного управління фінансами є Мінфін, який:

- розробляє основи фінансової, податкової, валютної та кредитної політики,

- складає проект бюджету та середньострокового фінплану,

- здійснює касове обслуговування бюджету, та веде контроль за його виконанням,

- забезпечує розробку основ розподілу фінансових ресурсів між ланками бюджетної системи.

В управлінні фінансами приймає участь Федеральне відомство з фінансів та Федеральне управління державним боргом, що підпорядковані Мінфіну.

Федеральне відомство з фінансів займається:

- податковою перевіркою підприємств,

- оподаткуванням іноземних капіталовкладень,

- проблемами скасування подвійного оподаткування.

Федеральне управління державним боргом забезпечує ведення операцій з випуску і погашення позик та фінансування бюджетного дефіциту.

У Франції управління фінансами здійснює Міністерство економіки, фінансів і бюджету. До його функцій належать:

-розробка державного бюджету та контроль за його виконанням,

- касове обслуговування бюджету,

- збір податків, митних зборів тощо,

- контроль за фінансовими операціями,

- здійснення зв'язку з підприємствами в якості акціонера, кредитора або гаранта,

-суспільний облік та контроль.

В Італії функції управління фінансами розподілені між чотирма органами:

1. Управлінням державними витратами та фінансовим контролем займається Казначейство.

2. Доходами державного бюджету - Мінфін.

3.Складанням бюджету та координацією фінансових ресурсів - Міністерство бюджету та планування.

4.Місцевими фінансами - Міністерство внутрішніх справ.



Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  4. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  5. Oracle Управління преміальними
  6. А. Видання прав актів управління
  7. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  8. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  9. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  10. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  11. АГД як галузь економічної науки
  12. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики




Переглядів: 932

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фінансова криза як дестабілізатор фінансової безпеки держави | Причини Європейської інтеграції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.