Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Значення й економіко-математичне формулювання розподільної задачі

До числа найбільш розповсюджених і важливих економіко-математичних задач належить вибір найкращих варіантів використання різних видів взаємозамінних ресурсів для виконання різних видів робіт.

Прикладом є розстановка рухомого складу по напрямках перевезень, якщо кожна одиниця рухомого складу (вагон, автомобіль тощо) протягом усього запланованого періоду виконує одну категорію перевезень. У межах залізничної станції розподільна задача успішно застосована на станції Дніпропетровськ-Вантажний для розстановки під навантаження взаємозамінних типів вагонів. Ця ж задача може використовуватися для розподілу по об'єктах маневрових і промислових локомотивів, вантажно-розвантажувальних машин тощо.

У задачах розподілу взаємозамінних ресурсів (зокрема рухомого складу) звичайно відомі наступні вихідні дані:

1. Обсяги Bj різних робіт j які повинні бути виконані.

2. Наявна кількість ресурсів Ai різних видів ресурсів i.

3. Витрата ресурсів кожного типу i на одиницю робіт кожного виду jaij.

У разі заданих Ai, Bj, aij потрібно визначити обсяг робіт кожного виду j, який виконується за допомогою ресурсу i xij і кількість одиниць ресурсу i, яка використовується на роботах виду j – yij= aij xij.

У залежності від господарської обстановки під час розподілу ресурсів можуть ставитися задачі двох видів:

1. Загальна наявність ресурсів недостатня для повного задоволення потреб (наприклад, наявної кількості вагонів недостатньо для вивозу усього вантажу). У цьому випадку максимальне збільшення загального обсягу виконаної роботи є більш важливим, ніж зниження витрат. Тому у таких задачах критерієм оптимальності є максимальний обсяг виконаної роботи.

2. Загальна наявність ресурсів достатня для покриття всіх потреб. Критерієм оптимальності в цьому випадку стає зведення до мінімуму загальної суми витрат на виконання заданого обсягу роботи.

Для залізничної станції типовою задачею такого роду є розподіл вагонів різних видів під навантаження різних категорій вантажів. Якщо порожніми пробігами вагонів до місць навантаження можна зневажити, то критерієм раціонального розподілу вагонів є досягнення максимуму середнього статичного навантаження.

Математична постановка даної задачі має наступний вигляд.Нехай відомо майбутнє відправлення різних вантажів у тоннах Bj і наявність порожніх вагонів різних видів Ai, а також технічні норми завантаження pij. У разі неможливості відправлення вантажу в даному виді вагона pij=0.

Потрібно знайти розподіл вагонів кожного виду під різні вантажі, який дає максимум загального статичного навантаження (мінімум зайнятих вагонів).Таким чином, система обмежень має вигляд:

- весь вантаж повинен бути вивезений;
- кількість зайнятих вагонів кожного виду не повинна перевищувати їх наявної кількості;
- кількість зайнятих вагонів повинна бути мінімальною.

Читайте також:

  1. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  4. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  5. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  6. Iсторичне значення революції.
  7. Ne і ne – поточне значення потужності і частоти обертання колінчастого вала.
  8. Ocнoвнi визначення здоров'я
  9. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  10. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  11. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  12. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості




Переглядів: 757

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Приклад. | Алгоритм розв’язання розподільної задачі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.