Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Споживачі

Фактори, що впливають на рішення по цінам

Перш ніж розробити стратегію формування ціни, фірма повинна проаналізувати всі зовнішні фактори, що впливають на рішення. Так само, як і рішення по товароруху, рішення по цінам в значній мірі залежать від зовнішніх для фірми елементів. Це відрізняється від рішень по продуктах і просуванню, що у більшому ступені контролюються фірмою. Іноді зовнішні елементи істотно впливають на здатність фірми встановлювати ціни; в інших випадках вони роблять невеликий вплив.

Маркетолог повинен розуміти взаємини між ціною і покупками споживачів і їх уявлень. Цей взаємозв'язок пояснюється законом попиту і ціновою еластичністю попиту і сегментацією ринків.

Закон попиту говорить, що споживачі зазвичай купують більше товарів за низькою ціною, ніж по високій. Цінова еластичність попиту визначає чутливість покупців до змін у цінах з погляду обсягу товарів, що вони купують.

У силу того, що попит зазвичай зменшується в міру росту цін, еластичність виміряється негативними величинами. Однак для спрощення, розрахунки еластичності в цьому розділі виражаються в позитивних числах.

Еластичний попит має місце в тих випадках, коли цінова еластичність більше 1: невеликі зміни в цінах призводять до великих змін у розмірах попиту. При цьому загальний доход зростає, коли ціни знижуються, і зменшується, коли ціни ростуть.

Нееластичний попит має місце в тих випадках, коли цінова еластичність менше 1: цінові зміни незначно впливають на обсяг попиту. Загальний доход зростає, коли ціни підвищуються, і падає, коли ціни знижуються.

Унітарний попит існує в тих випадках, коли зміни в цінах компенсуються змінами в розмірі попиту, так як загальний обсяг реалізації залишається постійним. Цінова еластичність дорівнює 1.

Наявність того чи іншого типу попиту ґрунтується на двох критеріях: доступності замін іважливості потреби. Якщо споживач вважає, що існує безліч аналогічних товарів і послуг, з яких можна зробити вибір, і немає терміновості в здійсненні покупки, попит є еластичним і значно залежить від змін у ціні. Збільшення цін приведе до покупки замінника чи відкладеній покупці. Зниження цін збільшить обсяг реалізації, відверне покупців від конкурентів чи змусить їх раніше зробити покупку. Високоеластичною для багатьох споживачів є ціна авіаквитка при поїздках на відпочинок. Якщо ціни підвищуються, споживачі можуть поїхати на автомобілях чи відкласти поїздку.

У тих випадках, коли споживачі вважають, що пропозиції фірми унікальні, чи існує гостра необхідність у здійсненні покупки, попит нееластичний і зміни ціни впливають на нього незначно. Ні збільшення, ні зниження цін не зроблять істотного впливу на попит. Наприклад, у більшості районів незалежно від цін на опалювальний мазут попит відносно постійний, оскільки немає реальної альтернативи і людям потрібно опалювати належним чином свої будинки. Прихильність до марки також створює нееластичний попит, оскільки споживачі розглядають свою марку як відмінну від інших і можуть не погоджуватися з заміною. Нарешті, надзвичайні обставини збільшують нееластичність попиту. Споживач зі спущеною шиною заплатить більше за заміну, ніж споживач, у якого є час для пошуку товару.

Слід зазначити, що еластичність попиту змінюється в залежності від діапазону зміни цін для того самого товару чи послуги. При дуже високих цінах продаж необхідних товарів падає (наприклад, поїздки в суспільному транспорті скоротяться, якщо оплата виросте з 50 коп. до 4 грн.; це зробить автомобілі більш розумною альтернативою). При дуже низьких цінах попит неможливо стимулювати далі, оскільки ринок насичується, і споживачі починають розглядати рівень якостіяк низький.


Читайте також:

  1. Аналіз потреб споживачів та аналіз конкурентів у процесі маркетингового дослідження
  2. Види приміщень для обслуговування споживачів, їх характеристика
  3. Вплив маркетингової комунікації на поведінку споживачів
  4. Вплив товарної політики на поведінку споживачів
  5. Вплив цінової політики на поведінку споживачів
  6. Доведення до споживачів інформації про вид об’єкта туристичної інфраструктури та вид його категорії
  7. Дослідження поведінки споживачів промислового ринку.
  8. Дослідження поведінки споживачів споживчого ринку.
  9. Дослідження поведінки споживачів.
  10. Електричні навантаження характеризують споживання електричної енергії окремими споживачами, групою споживачів в цехові, групою цехів і підприємством в цілому.
  11. З'єднання споживачів зіркою. У загальному випадку несиметричного навантаження активна потужність трифазного приймача дорівнює сумі активних потужностей окремих фаз
  12. З'єднання споживачів трикутником. У загальному випадку несиметричного навантаження активна потужність трифазного приймача дорівнює сумі активних потужностей окремих фаз




Переглядів: 508

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Задовільне відшкодування витрат | Учасники каналів збуту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.