Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Трансформація мікроорганізмами суміші ростових і неростових субстратів

Ростові та неростовІ субстрати.

Якщо вуглецева сполука використовується мікроорганіз­мом як єдине джерело вуглецю, енергії та електронів, це класич­ний приклад для інтерпретації поняття ростовий субстрат. У цьому разі розглянемо тільки вуглецеві сполуки як ростові речовини і не будемо зупинятись на джерелах азоту, фосфору та інших елементів, без яких ріст мікроорганізмів неможливий.

Відомо також, що не завжди джерелами вуглецю та енергії є одна сполука. У більшості автотрофних мікроорганізмів джере­лом вуглецю є вуглекислота, а джерелом енергії можуть бути орга­нічна або неорганічна сполука або світло, а донором електронів — органічна чи неорганічна сполука. У цьому разі ростовий субстрат складається з двох чи трьох різних сполук, що забезпечують клі­тину енергією та електронами. Окремо кожен з цих компонентів, безумовно, не забезпечує ріст мікроорганізму. Так, згідно з кла­сифікацією і даними, наведеними у табл. 3.5, автотрофні організ­ми, такі як ціанобактерії, пурпурові сіркобактерії реалізують фотолітотрофний тип живлення (джерело енергії — світло, донор електронів — неорганічні сполуки). Такі автотрофи, як нітрифікатори, водневі, метаноутворювальні та залізобактерії є хемолітотрофами (джерело енергії — неорганічна сполука, донор електро­нів — також неорганічна сполука). В останньому випадку росто­вий субстрат представлений трьома сполуками.

Неростовий субстрат— це речовина (сполука), яка не вико­ристовується мікроорганізмом як єдине джерело вуглецю та енергії.

У природних місцях існування мікроорганізми, як прави­ло, розвиваються в присутності кількох вуглецевих субстратів, у той час як в лабораторних умовах для їх культивування вико­ристовуються моносубстрати як єдине джерело вуглецю та енергії. Цим наші знання про мікроорганізми значно звужуються. Разом з цим існують роботи, в яких доведена здатність мікро­організмів використовувати суміші двох (чи більше) ростових і нерестових субстратів і вивчена регуляція таких процесів.

Якщо мікроорганізм здатний використовувати суміш рос­тових субстратів, то у даному разі можливі два варіанти спожи­вання цих ростових субстратів:

міксотрофія — одночасна незалежна трансформація мікро­організмами двох (чи більше) ростових субстратів. Для міксотрофії характерним є одночасне функціонування ферментів аси­міляції обох субстратів. Так, при вирощуванні дріжджів Hansenula polymorpha на суміші таких ростових субстратів, як мета­нол і глюкоза, у клітинах одночасно присутні ферменти, що беруть участь у метаболізмі як метанолу, так і глюкози;

диауксія— послідовне використання двох ростових суб­стратів.

Якщо в середовищі культивування мікроорганізму, крім ростового, присутній і неростовий субстрат, то мікроорганізми можуть не реагувати на присутність неростового субстрату або здійснювати його трансформацію до певних продуктів. Причо­му, якщо трансформація неростового субстрату здійснюється незалежно від ростового субстрату, то такий процес називаєть­ся неростовим окисненнлм.

Якщо трансформація неростового субстрату здійснюється спряжено з асиміляцією ростового субстрату, такий процес нази­вається кометаболізмом. Найпоширенішим варіантом комєтаболізму є варіант, коли неростовий субстрат (його ще нази­вають косубстратом) використовується як джерело енергії.

Цікавим виявилося те, що метаноокиснювальні бактерії в певних умовах здатні рости на суміші субстратів, кожен з яких окремо не є для них ростовим. Здатність мікроорганізмів рости на суміші двох чи більше неростових субстратів була визначена як синтаболізм,


Читайте також:

  1. Біотрансформація, або метаболізм
  2. Викликаних клітинними мікроорганізмами
  3. ВИХІДНИХ МАТЕРІАЛІВ ТА БЕТОННОЇ СУМІШІ
  4. Вкладання бетонної суміші.
  5. Властивості бетонної суміші і бетону
  6. Властивості і приготування бетонної суміші.
  7. Закон Дальтона. Рівняння стану для суміші газів
  8. Зброджування клостридіями субстратів, відмінних від глюкози
  9. Контроль виробництва бетонної суміші.
  10. Лекція 2.3.1. Трансформація правової свідомості та правової культури в Україні як наслідок глобалізаційних процесів.
  11. Логістична трансформація транспортних організацій
  12. Оцінка стійкості роботи ОГД внаслідок вибуху газоповітряної суміші.




Переглядів: 1453

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Типи живлення (трофії). | Типи поживних середовищ для вирощування мікроорганізмів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.