Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Класифікація управлінських працівників

Існуючий розподіл управлінської праці в організації служить основою класифікації управлінського персоналу. В залежності від функціональної ролі в процесі управління управлінський персонал поділяють на керівників, спеціалістів, службовців (технічних виконавців).

Центральне місце в управлінні організацією займає керівник, який очолює певний колектив наділений необхідними повноваженнями приймати рішення з конкретних видів діяльності організації і несе відповідальність за результати роботи очолюваного ним колективу.

Спеціалісти - це працівники, що виконують певні функції управління Вони аналізують зібрану інформацію і готують варіанти рішень для керівників відповідного рівня. До них відносяться економісти, бухгалтери, технологи, маркетологи, юристи тощо. Головна особливість їхньої діяльності полягає в тому, що вони працюють в умовах жорстких обмежень: наказів і розпоряджень керівників організаційних регламентів діяльності, чітких кваліфікаційних вимог щодо фахових знань. У їхній діяльності переважають логічні операції.

Службовці (технічні виконавці) - це працівники, що обслуговують діяльність спеціалістів керівників, виконують інформаційно-технічні операції, звільняючи керівників і спеціалістів від рутинної роботи.

Крім того, в теорії і практиці управління розрізняють лінійних і функціональних менеджерів

Лінійні діють на основі єдиновладдя, відповідають за стан і розвиток організації чи її підрозділів (директори, начальники цехів, майстри, бригадири). Функціональні - відповідають за певну сферу управління і очолюють функціональні підрозділи (головний економіст, начальник відділу кадрів тощо).

За місцем у системі управління організацією виділяють керівників трьох рівнів: вищого, середнього нижчого.

Керівники вищої ланки - це представники вищого рівня управління, які мають найбільшу владу несуть відповідальність за діяльність всієї компанії. Це директори та їх заступники. Вони визначають загальні напрямки діяльності підприємства, приймають ключові рішення щодо поточних справ розробляють стратегію, формують політику і представляють компанію за її межами. Від них залежать цілі фірми і способи їх досягнення.

Керівники середньої ланки - розробляють плани для здійснення загальних завдань, що встановлені вищим керівництвом, вносять пропозиції щодо поліпшення роботи очолюваного ними підрозділу та організації в цілому, координують роботу керівників нижчої ланки. У їхній діяльності переважає вирішення тактичних задач.

Керівники низової ланки (менеджери-контролери) відповідають за виконання виробничих завдань, за безпосереднє використання виділених ресурсів, контролюють роботу виконавців реалізують плани, розроблені на вищих рівнях управління. Вирішують переважно оперативні задачі.


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. V. Класифікація і внесення поправок
  3. V. Класифікація рахунків
  4. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  5. Адаптація працівників.
  6. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  7. Адміністративні правопорушення в галузі охорони здоров'я. Адміністративна відповідальність медичних працівників.
  8. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  9. Аналіз ефективності діяльності працівників банку
  10. Аналітичні методи та інструменти підтримки прийняття управлінських рішень.
  11. Аналітичні процедури внутрішнього аудиту та їх класифікація.
  12. Багатоаспектний підхід до прийняття управлінськихрішень




Переглядів: 1107

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність управлінської діяльності | Фактори, що забезпечують успіх організації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.