Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






І етап. Підходи на засадах виділення різних шкіл

Тема 2. ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ МЕНЕДЖМЕНТУ У СВІТІ ТА УКРАЇНІ

 

Управління існує з тих пір, коли почали виникати відносини між людьми, з'явилися перші організації, елементи виробничо-госпо­дарської діяльності. Практика управління формувалась в Шумерії, Македонії при Олександрі Македонському, Римі, Київській Русі та інших старовинних державах. На чолі організацій стояли королі, ца­рі, князі, воєводи, генерали.

Управлінню до 1900 року були властиві такі особливості, як:

-менші, ніж в сучасних умовах пропорції між чисельністю керівни­ків і некерівників;

-невелика чисельність керівників середньої ланки;

-малочисельна група керівників вищої ланки;

-підвищена роль лідера (головного керівника);

-переважаюче використання адміністративно-командних важелів.

Слід відзначити, що в історії управління є випадки, коли струк­тури управління, які виникли в стародавні часи, збереглися до на­ших часів. Прикладом може бути структура управління католиць­кою церквою: папа (головний керівник), кардинали, архієпископи, єпископи і приходські священники. В певних межах прикладом може бути і структура управління православною церквою.

Однак до кінця XIX століття наукові підходи в галузі управління не використовувались. Навіть великі успіхи Роберта Оуена (початок XIX століття) у використанні системи оплати праці, методів оцінки трудового вкладу, способів покращення умов праці не сприяли по­силенню досліджень в галузі управління.

Інтерес до управління почав проявлятись на початку XX століт­тя в США. З моменту опублікування книги Фредеріка І. Тейлора "Принципи наукового управління" (1911р.) управління стає галуз­зю самостійного наукового дослідження.

Як предмет науки управління пройшло певні етапи свого роз­витку. Американський менеджмент виділяє наступні кроки цього шляху:

Тут можна виділити такі школи:

· Школа наукового управління (1885-1920 рр.) найтісніше пов'яза­на з роботами Фредеріка І. Тейлора, Френка і Лілії Гілбрейт, Генрі Гантта. Вони займались дослідженнями на рівні організації, проду­куванням виробничого менеджменту. Тейлор і Гілбрейт, які почи­нали свою кар'єру робітниками, займались спостереженнями, замі­рами і аналізом операцій ручної праці, стимулюванням трудового вкладу, нормуванням праці тощо.

· Класична (адміністративна) школа управління (1920-1950 рр.) започаткована Анрі Файолем, якого часто називають батьком ме­неджменту. Він керував французькою вугільною компанією, тобто був крупним менеджером, як і інші засновники адміністративної школи, Ліндан Ірвік (консультант з питань управління в Англії), Джеймс Д. Муні (працював в компанії "Дженерал Моторе"). Саме представники цієї школи управління розвинули принципи управлін­ня. Позитивну роль відіграють 14 принципів менеджменту Файоля:

-поділ праці;

-повноваження та відповідальність;

-дисципліна;

-єдиновладдя;

-єдність напряму діяльності;

-підпорядкування особистих інтересів загальним;

-винагорода персоналу;

-централізація;

-скалярний ланцюг (ієрархія управління);

-порядок;

-справедливість;

-стабільність робочого місця персоналу;

-ініціатива;

-корпоративний дух.

Було описано функції управління (за Файолем - це планування, організація, розпорядництво, координування та контроль), система­тизовано підхід до управління всією організацією.

· Школу людських стосунків (1930-1950 рр.) заснували Мері Паркер Фолліт та Елтон Мейо. Фолліт вперше визначила менеджмент "забезпечення вико­нання роботи з допомогою інших осіб". Школа рекомендувала ви­користовувати прийом управління людськими відносинами шляхом впливу безпосередніх керівників на працівників, консультацій з працівниками, забезпечення широких можливостей спілкування на роботі.

· Школа поведінських наук (1950 р. до нашого часу) формувалась Крисом Анджирисом, Ренсоном Лайкертом, Дугласом Мак Грегорем, Фредеріком Гербергом та іншими вченими - біхевіористами. В основі лежать методи налагодження міжособистих відносин, підви­щення ефективності людських ресурсів.

· Школа науки управління (кількісного підходу) (1950 р. і до на­ших днів) виникла в Англії під час другої світової війни як наслідок пошуку шляхів боротьби з масовими німецькими повітряними уда­рами, підводним німецьким флотом, а також висадки союзників в Європі. Основою школи є дослідження моделей, тобто форм пред­ставлення реальності і операцій. Після створення моделі змінним величинам задаються кількісні значення. Особлива роль тут відво­диться комп'ютерам.

 


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. III етап. Системний підхід
  3. III. За виділенням або поглинанням енергії
  4. III. Навчально-програмний етап.
  5. IV етап. Ситуаційний підхід
  6. VII. Філо- та онтогенез органів виділення
  7. АЛЬТЕРНАТИВНІ ПІДХОДИ ДО ВИДІЛЕННЯ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ
  8. Антропогенез – процес виділення людини з тваринного святу, олюднення мавпи під впливом суспільної практики.
  9. Антропогенез – процес виділення людини з тваринного святу, олюднення мавпи під впливом суспільної практики.
  10. Арифметичні операції в різних системах числення
  11. Банківська система в ринковій економіці є звичайно дворівневою і включає центральний банк (емісійний) і комерційні (депозитні) банки різних видів.
  12. В однакових об'ємах різних газів за однакових умов (температура і тиск) міститься однакова кількість молекул.




Переглядів: 1002

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Питання для самостійної роботи над темою | III етап. Системний підхід

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.