МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Лекція. 4План 2.1. Зв'язок між показниками товарної продукції, обсягу відвантаженої продукції та реалізованої товарної продукції. 2.2. Фактори, які впливають на обсяг реалізації продукції. 2.3. Резерви зростання реалізації продукції. Література: Івахненко В.М. ст 9-14, Воронко О.С. ст. 44-73.
2.1. Зв'язок між показниками товарної продукції, обсягу відвантаженої продукції та реалізованої товарної продукції. Розпочинаючи вивчення цієї теми, потрібно передусім усвідомити значення показника обсягу реалізації для підприємства в сучасних ринкових умовах господарювання. Якщо обсяги реалізації продукції мають тенденцію до постійного зниження через відсутність належного попиту на неї, слід уважно проаналізувати всі обставини й фактори, що формують цей попит. Треба також з'ясувати основні засади маркетингової політики підприємства, чи вона достатньо гнучка і активна, чи практикуються відмінні підходи на різних ринках. Після цього потрібно ознайомитися з практикою бартерних угод і комерційного кредиту. Оскільки багато підприємств залишились практично без обігових коштів, купувати необхідні їм ресурси для власного виробництва вони можуть тільки в умовах бартерних поставок, тобто товарообмінних операцій. Тому при аналізі виконання плану з реалізації продукції треба приділити належну увагу доцільності бартерних поставок на підприємстві, правильності їх відображення в обліку. Нарешті, слід з'ясувати, чи мають місце тривалі поставки продукції тим підприємствам, які вже заборгували значні суми і не мають змоги розрахуватися з боргами. 2.2. Фактори, які впливають на обсяг реалізації продукції. При аналізі обсягу реалізації треба вивчити її динаміку за кілька років, а також за кварталами і місяцями звітного року. Необхідно дати оцінку виконання плану за обсягом реалізації в цілому, в розрізі окремих груп видів продукції, зон реалізації тощо. Обов'язково слід зіставити обсяги виробництва, відвантаження і реалізації та визначити основні причини можливих розходжень цих показників (див. табл. 3.1, рис. 3.1.). Отже, абсолютне відхилення виручки від реалізації зумовлено дією таких факторів: (+20 + 40) + 3 + (-60 - 50) = -47 тис. грн., або спрощений варіант на два фактори: +3 - 50 = -47 тис. грн. Таблиця 3.1. Дані для зіставлення обсягів виробництва, відвантаження і виручки від реалізації продукції, тис. грн
Рис. 3.1 Схема зв'язку між показниками товарної продукції, обсягу відвантаженої продукції та реалізованої товарної продукції (за фактичними даними табл. 3.1) За даними табл. 3.2 план за обсягом реалізації не виконано на 47 тис. грн, або на 3,6 %, що зумовлено безпосередньо скороченням обсягів відвантаження на 37 тис. грн і негативним впливом зростання обсягів залишків товарів відвантажених на 10 тис. грн. У свою чергу, невиконання плану відвантаження продукції пояснюється позитивним впливом збільшення обсягу виробництва (+3 тис. грн) і негативним впливом зростання залишків готової продукції на складі підприємства (40 тис. грн). Таблиця 3.2. Дані для визначення плану за обсягом реалізації, тис. грн
Після вивчення цих найбільш загальних факторів слід перейти до докладного розгляду дії конкретних факторів, які можуть впливати на кінцевий обсяг реалізації продукції (див. рис. 3.2,). Систематизуючи фактори, що впливали на реалізацію продукції, слід вирізнити фактори внутрішньої та зовнішньої дії. Крім того, потрібно зосередити увагу на виконанні плану відвантаження продукції споживачам. Використовуючи дані бухгалтерського обліку, аналізують стан виконання плану відвантаження за місяцями і кварталами звітного року, а за необхідності деталізують місячні обсяги в декадному розрізі і за видами продукції. Якщо під час аналізу встановлюють неритмічність відвантаження продукції, слід ретельно з'ясувати причини такого становища і визначити винних. В останні роки зростає значення зовнішньоекономічної діяльності підприємств, оскільки це дає змогу використовувати значні за обсягом світові ринки збуту продукції і заробляти валюту. Тому обсяги поставок на експорт, терміни виконання, види продукції, а також ефективність цих операцій мають бути одними з першочергових завдань аналізу реалізації продукції. Особливо важливо виявити можливі недоліки в цій справі і навіть зловживання, спланувати заходи, спрямовані на використання резервів зростання обсягів експорту і поліпшення відповідних економічних показників.
Рис. 3.2. Фактори, які впливають на обсяг реалізації продукції
2.3. Резерви зростання реалізації продукції. Завершуючи аналіз показників реалізації продукції, треба визначити резерви і здійснити підрахунок їх величини. Зведений підрахунок резервів зростання товарної продукції, тис. грн. I. Резерви поліпшення використання трудових ресурсів і відповідного зростання обсягів виробництва 129,5 II. Резерви зростання обсягів виробництва завдяки кращому використанню основних засобів 243,5 III. Резерви за предметами 261,0 Комплектний обсяг резервів товарної продукції (найменший із групових результатів) 129,5 Підрахунок резервів зростання обсягів реалізації, тис. грн. 1. Резерви зростання обсягу реалізації за рахунок резервів товарної продукції 129,5 2. Ліквідація понаднормативних залишків готової продукції на складі за станом на кінець року (див. табл. 3.1,) 60,0 Разом за пунктами 1, 2 189,5 Можливий приріст за рахунок виявлених резервів, % 189,5 : 1290 • 100 = 14,7. Отже, підприємство має значні резерви збільшення обсягу реалізації продукції — майже 190 тис. грн, або 14,7 %, до встановленого плану реалізації.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|