Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція. 4

План

2.1. Зв'язок між показниками товарної продукції, обсягу відвантаженої продукції та реалізованої товарної продукції.

2.2. Фактори, які впливають на обсяг реалізації продукції.

2.3. Резерви зростання реалізації продукції.

Література: Івахненко В.М. ст 9-14,

Воронко О.С. ст. 44-73.

 

2.1. Зв'язок між показниками товарної продукції, обсягу відвантаженої продукції та реалізованої товарної продукції.

Розпочинаючи вивчення цієї теми, потрібно передусім усвідо­мити значення показника обсягу реалізації для підприємства в сучасних ринкових умовах господарювання. Якщо обсяги реалі­зації продукції мають тенденцію до постійного зниження через відсутність належного попиту на неї, слід уважно проаналізувати всі обставини й фактори, що формують цей попит. Треба також з'ясувати основні засади маркетингової політики підприємства, чи вона достатньо гнучка і активна, чи практикуються відмінні підходи на різних ринках.

Після цього потрібно ознайомитися з практикою бартерних угод і комерційного кредиту. Оскільки багато підприємств за­лишились практично без обігових коштів, купувати необхідні їм ресурси для власного виробництва вони можуть тільки в умовах бартерних поставок, тобто товарообмінних операцій. Тому при аналізі виконання плану з реалізації продукції треба при­ділити належну увагу доцільності бартерних поставок на підприємстві, правильності їх відображення в обліку. Нарешті, слід з'ясувати, чи мають місце тривалі поставки продукції тим підприємствам, які вже заборгували значні суми і не мають змоги розрахуватися з боргами.

2.2. Фактори, які впливають на обсяг реалізації продукції.

При аналізі обсягу реалізації треба вивчити її динаміку за кілька років, а також за кварталами і місяцями звітного року. Необхідно дати оцінку виконання плану за обсягом реалізації в цілому, в розрізі окремих груп видів продукції, зон реалізації тощо.

Обов'язково слід зіставити обсяги виробництва, відвантаження і реалізації та визначити основні причини можливих розхо­джень цих показників (див. табл. 3.1, рис. 3.1.).

Отже, абсолютне відхилення виручки від реалізації зумовле­но дією таких факторів:

(+20 + 40) + 3 + (-60 - 50) = -47 тис. грн.,

або спрощений варіант на два фактори:

+3 - 50 = -47 тис. грн.

Таблиця 3.1.

Дані для зіставлення обсягів виробництва, відван­таження і виручки від реалізації продукції, тис. грн

Показник За планом Фак- тично Абсолютне відхилення Вплив на обсяг реалізації
1. Залишки нереалізованої        
продукції на початок        
періоду:        
на складах +20 +20
товарів відвантажених +40 +40
Разом +60 +60
2. Випуск товарної        
продукції +3 +3
3. Виручка від реалізації -47 X
4. Залишки нереалізованої        
продукції на кінець        
періоду:        
на складах +60 -60
товарів відвантажених +50 -50
Разом +110 -110
5. Зміна залишків нереалі-        
зованої продукції упро-        
довж звітного періоду        
(рядок 4 - рядок 1) +30 +80 +50 -50

Рис. 3.1 Схема зв'язку між показниками товарної продукції, обсягу відвантаженої продукції та реалізованої товарної продукції (за фак­тичними даними табл. 3.1)

За даними табл. 3.2 план за обсягом реалізації не виконано на 47 тис. грн, або на 3,6 %, що зумовлено безпосеред­ньо скороченням обсягів відвантаження на 37 тис. грн і нега­тивним впливом зростання обсягів залишків товарів відванта­жених на 10 тис. грн. У свою чергу, невиконання плану відван­таження продукції пояснюється позитивним впливом збільшення обсягу виробництва (+3 тис. грн) і негативним впливом зростання залишків готової продукції на складі підприємства (40 тис. грн).

Таблиця 3.2.

Дані для визначення плану за обсягом реалізації, тис. грн

Показник За планом Фак- тично Абсолютне відхилення Вплив факторів
1. Товарна продукція +3 +3
2. Зміна залишків        
продукції на складі -20 +20 +40 -40
3. Виручка від реалізації -37 -37
4. Зміна залишків товарів        
відвантажених +50 +60 +10 -10
5. Обсяг реалізації        
товарної продукції -47 X

 

Після вивчення цих найбільш загальних факторів слід пе­рейти до докладного розгляду дії конкретних факторів, які мо­жуть впливати на кінцевий обсяг реалізації продукції (див. рис. 3.2,). Систематизуючи фактори, що впливали на реаліза­цію продукції, слід вирізнити фактори внутрішньої та зовніш­ньої дії.

Крім того, потрібно зосередити увагу на виконанні плану відвантаження продукції споживачам. Використовуючи дані бухгалтерського обліку, аналізують стан виконання плану відван­таження за місяцями і кварталами звітного року, а за необхід­ності деталізують місячні обсяги в декадному розрізі і за вида­ми продукції. Якщо під час аналізу встановлюють неритмічність відвантаження продукції, слід ретельно з'ясувати причини та­кого становища і визначити винних.

В останні роки зростає значення зовнішньоекономічної діяль­ності підприємств, оскільки це дає змогу використовувати значні за обсягом світові ринки збуту продукції і заробляти валюту. Тому обсяги поставок на експорт, терміни виконання, види про­дукції, а також ефективність цих операцій мають бути одними з першочергових завдань аналізу реалізації продукції. Особливо важливо виявити можливі недоліки в цій справі і навіть зло­вживання, спланувати заходи, спрямовані на використання резервів зростання обсягів експорту і поліпшення відповідних економічних показників.

 

Рис. 3.2. Фактори, які впливають на обсяг реалізації продукції

 

2.3. Резерви зростання реалізації продукції.

Завершуючи аналіз показників реалізації продукції, треба визначити резерви і здійснити підрахунок їх величини.

Зведений підрахунок резервів зростання товарної продукції, тис. грн.

I. Резерви поліпшення використання трудових ресурсів і відповідного зростання обсягів виробництва 129,5

II. Резерви зростання обсягів виробництва завдяки кращому використанню основних засобів 243,5

III. Резерви за предметами 261,0

Комплектний обсяг резервів товарної

продукції (найменший із групових результатів) 129,5

Підрахунок резервів зростання обсягів реалізації, тис. грн.

1. Резерви зростання обсягу реалізації

за рахунок резервів товарної продукції 129,5

2. Ліквідація понаднормативних залишків готової продукції на складі за станом на кінець року (див. табл. 3.1,) 60,0

Разом за пунктами 1, 2 189,5

Можливий приріст за рахунок виявлених резервів, % 189,5 : 1290 • 100 = 14,7.

Отже, підприємство має значні резерви збільшення обсягу реалізації продукції — майже 190 тис. грн, або 14,7 %, до вста­новленого плану реалізації.

 



Читайте також:

  1. ЛЕКЦІЯ.
  2. Лекція.
  3. Лекція. 4 Судово- психологічна експертиза
  4. Лекція. Архітектурні стилі
  5. Лекція. Архітектурні стилі
  6. Лекція. Вибіркова сукупність об’єктів соціально-педагогічного дослідження.
  7. Лекція. Конструкція резервуарів для авіаційного пального
  8. ЛЕКЦІЯ. Оцінка персоналу в організації
  9. Лекція. СУТЬ І ФУНКЦІЇ НЕВЕРБАЛЬНОГО МАНІПУЛЮВАННЯ
  10. Лекція. Тема 1. Політична економія як фундаментальна суспільна наука.
  11. Лекція. Тема 10. Перехідна економіка та її закономірності.




Переглядів: 693

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 3 | Лекція 5

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.