МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Функції держави.Механізм і апарат держави. Механізм держави – це система державних організацій, які забезпечують реалізацію функцій держави. Згідно з наданими їм повноваженнями і сферами діяльності вони поділяються на такі види: 1) державні підприємства – організації, які здійснюють функції держави у сфері матеріального виробництва; 2) державні установи – організації, які здійснюють функції держави, пов’язані зі створенням нематеріальних благ (заклади науки, освіти, культури, охорони здоров¢я); 3) державні органи – організації (посадові особи), які наділені державно-владними повноваженнями і компетенцією для здійснення від імені держави її функцій у суспільстві. Орган держави уповноважений приймати рішення, що в межах території, на яку поширюється його компетенція, мають загальнообов’язковий характер. Для забезпечення реалізації таких рішень органи держави наділяються правом у передбачених законом випадках застосовувати заходи державного примусу. Сукупність усіх державних органів утворює державний апарат, який є складовою механізму держави. На основі тих чи інших критеріїв органи держави поділяють на декілька груп: 1) за місцем у системі державного апарату: первинні (створюються через вибори усім населенням або його частиною) та вторинні (створюються первинними, походять від них і підзвітні їм); 2) за змістом та напрямами державної діяльності: законодавчі органи, глава держави, органи державного управління чи виконавчо-розпорядчі органи, судові органи, контрольно – наглядові органи, правоохоронні та інші органи; 3) за способом утворення: виборні, призначувані, ті, що можуть успадковуватися; 4) за часом функціонування: постійні, тимчасові; 5) за складом: одноособові, колегіальні; 6) за територією, на яку поширюються їх повноваження: загальні або центральні, місцеві або локальні. Система органів державної влади сучасних держав будується на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу і судову, що є практичним втіленням теорії розподілу влади, основні положення якої були сформульовані Ш.Л. Монтеск’є (1689-1755). Суть цієї теорії зводиться до того, що влада у державі не повинна зосереджуватися в одній точці, бо це завжди приводить до зловживання нею. Щоб цьому запобігти, державну владу, єдиним джерелом якої є народ, слід поділити на законодавчу, виконавчу і судову гілки, кожна з яких, з одного боку, повинна бути незалежною, а з іншого – мати можливості для стримування спроб інших гілок влади виконувати непритаманні їм функції.
Функціїдержави – це основні напрями діяльності держави, що відображають її сутність і соціальне призначення. Вони можуть бути класифіковані за різними ознаками: 1) за соціальним значенням державної діяльності: основні (характеризують найголовніші напрямки державної діяльності і здійснюються багатьма ланками державного апарату) та неосновні (є додатковими, складовими основних); 2) за часом виконання: постійні (здійснюються протягом тривалого історичного періоду функціонування держави) та тимчасові; 3) за сферою суспільних відносин: економічні (діяльність держави у процесі регулювання економічних відносин), політичні (визначають порядок реалізації політичної влади в суспільстві), гуманітарні чи соціальні (спрямовані на охорону та реалізацію прав і свобод особи у сфері праці, соціального забезпечення, освіти, охорони здоров’я, культури, екології тощо); 4) за територіальною спрямованістю: внутрішні (регулятивні й охоронні) та зовнішні. До внутрішніх функцій належать: - створення демократичних інститутів для виявлення і координації інтересів різних соціальних груп; - створення умов для розвитку виробництва на основі визнання і захисту різних форм власності; - розвиток освіти, науки, культури; - захист навколишнього природного середовища; - захист державно – конституційного ладу; - забезпечення законності й правопорядку та інші. До зовнішніх функцій належать: - розвиток зовнішньополітичних відносин; - зовнішньоекономічна діяльність, що заснована на принципах міжнародного розподілу праці й інтеграції виробництва; - участь в міжнародних економічних, екологічних, соціальних та інших програмах; - міжнародне культурне співробітництво; - функція економічного, дипломатичного та військового захисту країни. Функції держави реалізуються у певних формах, які поділяються на три групи: - правотворчу (законодавчу); - правореалізаційну (виконавчу); - правоохоронну (судову).
Читайте також:
|
||||||||
|