Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Церкобно-парафіяльпа і приватна опіка

Тогочасна церква прагнула самостійно управляти своїми капіталами (включаючи нерухомість), але не могла обійтися без добровільної діяльності парафіян у справі соціальної допомоги і підтримки. Саме за рахунок їхніх офірувань складалися основні благодійницькі капітали і накопичення на потреби церкви. Збирання пожертвувань з парафіян здійснювалося на користь церкви і причету (церковні служителі й співаки), шкіл і благодійних установ. Наприкінці XIX ст. відзначається значне зростання кількості церковно-парафіяльних опікунств - від 14 747 до 19 100 за період 1894 - 1901 рр. Розширення мережі церковно-парафіяльних установ відбувається у цей період постійно, але фінансування їх було непропорційне і залежало від щедрості та можливості парафіян. Наприклад, 1902 р. Гродненській єпархії на благодійні установи було офіровано парафіянами 44 662 крб., а Мінській лише 13 крб.

Парафіяльна благодійність здійснювалася у таких основних формах: матеріальна допомога, медична допомога, допомога в освітній діяльності. Матеріальна допомога включала в себе допомогу натурою: роздавання одягу, харчів, а також внески за навчання, за утримання в богодільнях, плату за житло, надання дешевих обідів. Медична допомога полягала в оплаті послуг лікарів і безкоштовному наданні ліків хворим. Доволі значне місце в народній освіті належало церковно-парафіяльним школам, які частково фінансувалися з парафіяльних доходів, але більша частина коштів надходила від Синоду.

Подальший розвиток діяльності Імператорського людинолюбного товариства на даному етапі відзначено двома значними подіями - отриманням права на присвоєння державного чину працівникам суспільних установ і остаточне оформлення структури інститутів опіки. У 1897 р. товариству було надано спеціальним указом право встановлювати посади як безоплатні, так і "класні", тобто платні з наданням особам, що обіймають ці посади, "прав дійсної державної служби". Службовець установ суспільної опіки міг досягти п'ятого класу, що відповідало цивільному чину колезького радника, а військовому -полковника. Були встановлені нагрудні знаки трьох ступенів - "для діячів і жертводавців". Цим указом у Росії фактично покладено початок фахової суспільної опіки.

Товариство мало заклади для надання як постійної, так і тимчасової допомоги. За станом на кінець 1908 р., до складу постійних закладів входило 66 навчально-виховних закладів, 76 богоділень, 36 закладів безкоштовних і дешевих квартир. У них під опікою було 9896 осіб, а витрати на їх утримання становили


1,165 млк. крб. Заклади тимчасової допомоги включали 33 медичні установи, 31 благодійне товариство, 3 нічліжних притулки, 11 їдалень, 7 установ трудової допомоги. Ними надано допомог 156 907 особам, на що було витрачено 0,649 млн. крб.

Після реформи 1861 р. відбувається реорганізація управління Відомством установ імператриці Марії. Санкт-Петербурзька, Московська опікунська ради і Головна рада жіночих навчальних закладів, об'єднавшись, створюють Опікунську раду Установ імператриці Марії. У її віданні перебувало у 1881 р. 459 навчальних і благодійницьких закладів, де навчалося понад 20 тис. осіб.

У 1881 р. відкривається Опікунство (рос. - Попечительство) для сліпих, яке згодом приєднується разом зі своїми закладами до установ імператриці Марії. Опікунство мало свої відділення на 29 територіях і в 7 комітетах. Головне його призначення - надання допомоги сліпим, підготовка їх до трудового життя, розвиток мережі установ для надання медичної допомоги. Структура Опікунства включала в себе училища для сліпих, заклади для навчання дорослих, притулки для малолітніх сліпих, гуртожитки для сліпих робітників і робітниць, сховища для схарезних (не здатних до праці). До закладів Опікунства приймалися "сліпці незалежно від національності і віросповідання". Опікунство вже протягом першого десятиріччя свого існування зібрало на свої потреби 1,265 млн.крб.

У 1898 р. утворюється Опікунство імператриці Марії Федорівни для глухонімих. Його мета - відкриття для глухонімих майстерень, будинків працелюбності, дешевих квартир; опікування старезними і каліками; відкриття для малолітніх шкіл, майстерень, сховищ; а також підготовка вчителів для шкіл, де навчалися глухонімі.

З 1897 р. по 1907 р. кількість шкіл для глухонімих збільшилася з 19 до 60. У них навчалося 2777 осіб, але реальна потреба була 150 тис. місць, з них 40 тис. місць - для дітей шкільного віку. Річний бюджет на потреби даного відомства становив 150 - 190 тис. крб., з них понад 37 тис. крб. асигнувалося з Державного казначейства.

Розширюються повноваження Олексіївського головного комітету, особливо після російсько-японської війни і в період Першої світової війни. Велика увага приділяється дітям, чиї батьки загинули під час японської війни. З Державного бюджету дитині віком 6-10 років призначалася допомога на виховання у розмірі до 50 крб., а після 10 років - до 150 крб. на рік.

Під час Першої світової війни (1914 - 1917 рр.) у складі установ імператриці Марії Федорівни з'являються шпиталі для поранених вояків. Восени 1917 р. діяли 1-й та 2-й евакуаційні шпиталі, шпиталь при Московському удовичому будинку; при Марийській лікарні, при Петроградському комерційному училищі.

Таким чином, на початок XX ст. в Росії було створено гнучку і диференційовану систему державно-суспільної опіки, яка постійно удосконалювалася. Наприкінці XIX ст. вона включала 14854 благодійні установи (товариства і заклади). Умовно їх можна поділити на дві групи: перша - установи, що належали до міністерств і відомств, які мали за мету тільки благодійницькі справи, і друга - відомства, що не мали спеціального благодійного призначення. До перших належали: Відомство установ імператриці Марії, Російське товариство Червоного Хреста, Імператорське людинолюбне товариство і опікунство над будинками працелюбності та трудовими (рос. - работньїми) будинками. До складу другої групи входила ціла низка установ - Відомство православного сповідання та військового духівництва, Міністерство внутрішніх справ, Міністерство юстиції, Міністерство народної освіти та інші.


Загальна сума коштів благодійних установ на той час становила величезний маєток - 404843798 крб., з яких на вартість нерухомості припадало близько 35%, решта - грошові суми. Вони складалися з відсотків з капіталу, доходів від нерухомого майна, членських внесків, епізодичних поступлень від офіродавців, від концертів, лотерей тощо.

Зазначена система не була позбавлена вад. Головними з них були: неясність визначення тих категорій населення, які мають право на суспільну опіку; питання про те, з яких коштів мають покриватися витрати на суспільну опіку; ступінь спорідненості людей, що повинні утримувати своїх родичів, які потрапили в біду.

За свідченнями істориків, кожен з представників відомих українських родин - чи то урядовців, чи комерсантів - мав за честь щось добре зробити для "братів", які були знедолені, потребували допомоги. У Києві було створене Товариство сприяння початковій освіті, організовувалися богодільні для старезних, що не мали родини і засобів до існування (ці будинки виглядали як справжні палаци). У них багато самотніх і немічних знаходили на схилку літ притулок, харчування, підтримку. Кожна етноконфесійна громада в Києві тих часів мала заклади соціальної опіки, в яких надавали нужденним медичну та іншу допомогу. У дореволюційному "Календарї-довіднику Києва" майже на 50 сторінках лише перелічуються благодійні заклади міста - настільки розгалуженою була мережа таких установ. Ось назви лише кількох з них: губернське опікунство дитячих притулків, опікунство дітей військових чинів, ліга захисту дитинства, товариства надання допомоги бідним, боротьби зі сухотами, денних притулків для дітей робітничого класу. Безкоштовні школи, лікарні, притулки, богодільні, нічліжки допомагали мільйонам злиденних уникати фізичної смерті, їх заснування і утримання було справою честі для наших предків.



Читайте також:

  1. Гіпоопіка. Батьківське нехтування та неприйняття дитини може призвести до формування у неї комплексу неповноцінності через відчуття дитини себе небажаною.
  2. Інституціональні основи ринкової економіки становлять: приватна власність, свобода підприємницької діяльності, вільна конкуренція.
  3. Опіка і піклування
  4. Опіка і піклування
  5. Опіка і піклування
  6. Опіка припиняється
  7. Опіка та піклування
  8. Перша допомога при опіках
  9. Приватна власність - право приватних осіб і фірм набувати, володіти, контролювати, використовувати, продавати і заповідати землю, капітал та інші активи.
  10. Приватна власність громадян
  11. Приватна власність. Колективна, корпоративна та державна власність.
  12. Приватна доброчинність




Переглядів: 1002

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Міська система допомоги | Перші кроки у формуванні системи соціального забезпечення у колишньому СРСР

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.