Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Творчі завдання

Основи експертизи інноваційних технологій навчання

Визначимось з особливостями експертизи педагогічних інновацій.Відзначимо, що це питання є одним з найменш досліджених у педагогічній науці і розвивається за двома напрямками: експертиза інноваційних технологій та інновацій як певних удосконалень навчального процесу. Як зазначає І. Підласий, експертиза технології – це, по-перше, підтвердження того, що ви маєте справу дійсно з технологією, по-друге, установлення переваг даної технології над іншими, аналогічними. Звернемось до підходів щодо експертизи педагогічних технологій запропонованих цим вченим. Згідно ним, експертиза ґрунтується на алгоритмі, що складається з послідовності кроків, на кожному з яких установлюється відповідність одному з критеріїв експертизи і виноситься однозначне рішення «так» чи «ні». Вчений пропонує алгоритм опису педагогічної технології для проведення її експертизи:

- перший крок: установлення цілісності педагогічної технології, тобто вона повинна охоплювати всю систему (цілі – дії – результат), інакше має місце раціоналізація або оптимізація певного аспекту;

- другий крок: аналіз опису продукту, що створюється технологією;

- третій крок: опис процедури з кількісними розрахунками (витрати часу, структура робочого дня, коефіцієнт завантаженості;

- четвертий крок: повний опис характеристик учасників педагогічного процесу (учнів, педагогів, керівного складу, організації процесу);

- п’ятий крок: повний опис процедур мотивації і стимулювання учасників педагогічного процесу;

- шостий крок: повний набір критеріїв діагностики (вихідних умов і досягнень);

- сьомий крок: супровід технології і загальна відповідальність виробників, педагогів та адміністрації за результати.

Для проведення експертизи інновацій І. Підласим розроблено аналізатор для їх оцінки.

 

Шановний студенте! Проведіть експертизу будь-якої педагогічної інновації, скориставшись підходами І.Підласого (табл. 2.2).

Таблиця 2.2

Аналізатор для оцінки педагогічних інновацій (адаптований за підходами І. Підласого)

 

Питання для оцінки педагогічної інновації Відповіді на питання
Так Ні
Чи відповідає інновація реаліям сучасності?    
Чи може вона викликати позитивні зміни?   ü
Чи відповідає інновація вимогам наукового узагальнення?    
Чи істотний в ній авторський вплив?    
Чи присутнє в ній нове, унікальне, неповторне?    
Чи спростовує технологія традиційну парадигму?    
Чи сприяє вирішенню виховних задач?   ü
Чи націлена на розвиток учнів?   ü
Сприяє гуманізації навчально-виховного процесу?    
Націлена на індивідуально-розвиваюче навчання?    
Націлена на продуктивне навчання?    
Націлена на співпрацю?    
Не погіршує здоров’я учнів?    
Сприяє збільшенню обсягу знань?   ü
Сприяє формуванню умінь, навичок?   ü
Сприяє міцності засвоєння?    
Сприяє поліпшенню самооцінки учнів?   ü
Надає кращі можливості для стимулювання?    
Поліпшує мотивацію?   ü
Поліпшує кількість і якість продукту?   ü
Віддає перевагу результату, а не процесу?   ü
Задовольняє інтереси учня?    
Спирається на можливості учня?    
Спирається на добре спроектовану діяльність?    
Збільшує число "Так-реакцій"?    
Розвиває партнерські відносини?    
Формує "ресурс успіху"?    
Балансує раціональні й емоційні компоненти?    
Сприяє зміцненню власних цілей учня?    
Вимагає створення нових умов?    
Вимагає кардинальних перетворень процесу?    
Передбачає незалежне тестування? ü  
Вимагає великих витрат?    
Посильна педагогу середньої кваліфікації?    

Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  6. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  7. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  8. Аудит, його мета та завдання
  9. Багатокритеріальні завдання оптимального керування
  10. Багатокритерійні завдання і можливі шляхи їхнього рішення.
  11. Безпека життєдіяльності людини – найважливіше завдання людської цивілізації
  12. БІОГРАФІЯ Й ТВОРЧІСТЬ




Переглядів: 422

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Структура педагогічної інноватики | МОДУЛЬ 1. СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ЗЕД

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.